Los krijgen McGard wielslot

Gestart door KMvrtr, 23-09-2008 08:23:07

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Vandaag bij de Volvo dealer voor 28 euro een nieuw wielslot opgehaald.

McGard kan aan de hand van een goede foto een nieuwe sleutel maken.
Dat kan in principe geregeld worden via elke goede banden-toko. Foto maken - mailtje sturen - nieuwe sleutel wordt gemaakt en opgestuurd.
Bij de sloten die McGard voor Volvo maakt moet dat echter per sé via een Volvo dealer lopen.

Geen enkele Volvo dealer die ik hierover belde was daarvan op de hoogte. Ze vertelden stuk voor stuk dat ze in voorkomende gevallen gewoon de sloten eruit sloopten, op risico van de eigenaar.
Volvo Buitenweg Huizen wilde dit wel eens uitproberen. Ze waren eigenlijk wel een beetje verrast dat dit zo kon.

Ik vind dit een prima oplossing. Het eraf (laten) halen van de wielsloten had me vast ook minstens 38 euro gekost. En zeker veel meer moeite, met alle risico's van beschadiging van de velgen.

minizeist

Je kan ook gewoon een mailtje naar mcgard duitsland sturen met een foto van de wielmoer en dan krijg je voor 18 euro een nieuwe dop opgestuurd.

Bij mij was ook 1 bout kapot doordat iemand een kapotte dop er met veel geweld had opgeslagen, bij de volvo garage was de oplossing 1 uur werk om de bout eruit te breken waarbij geen garantie kon worden verleend ofdat de velg er zonder schade uitkwam.

Na een mailtje met Mcgard stuurde deze mij kosteloos een uitboorset op bestaande uit 3 bussen en 3 boortjes (binnen 1 dag in huis, koste mij wel 4 uur boren om de bout eruit te krijgen maar dit zonder schade aan de velg). Na het terugsturen van de uitboorset kreeg ik kosteloos een nieuwe wielmoerset toegestuurd.

Dat noem ik nu eens SERVICE.