Knipperend servicelampje 850

Gestart door Chris, 23-08-2008 14:55:31

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Na het repareren van de odometer heb ik last van een knipperend servicelampje in mijn 850 ('95). Eerst dacht ik dat dit niet vreemd was, totdat ik erachter kwam dat het servicelampje normaal 2 a 3 minuten continu brand als er service nodig is, en dan uitgaat tot de volgende keer dat de auto wordt gestart.

Het lampje brandt bij mij echter niet continu, het knippert, en het blijft ook knipperen. Resetten op de voorgeschreven manier (OBD I) werkt niet. Het lampje gaat uit, maar zodra je het contact weer aanzet is hij weer terug.

Wat kan dit zijn? De dealer weet het niet.. het is geen normale melding.

Wat me overigens opviel is dat het kabeltje van het stekkertje van de OBD niet met alle koperdraadjes meer vast zit. Zou dit het kunnen zijn?

Lampje eruit draaien is natuurlijk een optie, maar ik wil het eigenlijk gewoon opgelost hebben.

Eugene

Zit er in de odometer niet iets fout nu, aangezien je vanaf dat moment deze klacht hebt?

If it's not blown, it sucks...

Chris

Citaat van: Eugene op 23-08-2008 15:37:33
Zit er in de odometer niet iets fout nu, aangezien je vanaf dat moment deze klacht hebt?

Zou kunnen. Ik moest hem maar weer even uitbouwen.

Volgens het elektrisch-schema gaat er een verbinding naar het servicelampje vanaf de snelheidsmeter. De odometer zit daar direct achter... zou dus toch echt daar iets mee te maken moeten hebben dan.

Het is in ieder geval geen bekende foutmelding. Niet hier op het forum, niet bij de Volvo-dealer en niet bij ET.

Eugene

Ik heb er zelf ook nog nooit van gehoord, zal wel iets van kortsluiting zijn?

If it's not blown, it sucks...

MJH

Mijn lampje knippert ook. Dat is gebeurd na het vervangen van het interieur. Daarbij kwam ik een aantal stekkertjes tegen.

• Bestuurdersstoel, opnieuw aangesloten
  • Bijrijderstoel, was een plugje zonder kabel, nieuwe stoel had geen plug
  • De borgingen van de achterzitting. Geen flauw benul wat voor functie die dingen hebben, maar ik heb ze opnieuw aangesloten.

Die voorstoelen kunnen het eigenlijk niet zijn, want daarna heb ik nog 35 km probleemloos gereden.

Iemand een idee?

Edit Zojuist weer naar huis gereden. Het lampje deed wat-ie altijd doet. Na 2 minuten uitgaan...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]