naar rechts trekken

Gestart door Paul Arnold 0101009, 07-09-2003 18:39:10

Vorige topic - Volgende topic

Daan1976

Elke volvo die ik tot nu toe heb gehad van 850 tot S70 trokken allemaal wel iets naar links en naar rechts!

Na het uitlijnen was het welisswaar wel over maar dat hielp maar voor ca. 1000 km.

En nee hoor ik heb binnen de 1000 km geen stoepranden en dergelijke geraakt!

Daan

denkweb

Met de 850 GLT en Tdi waar ik mee rondscheur(de) heb ik nog nooit een dergelijk probleem gehad...

typisch

Hans Duiven

Citaat van: Blackstone op 08-09-2003 23:51:40
zelfde euvel een aantal jaren gehad. nu nokians eronder, geen problemen meer

Wat voor Nokians heb je er onder liggen als ik vragen mag?
Hoe is het met de slijtage en grip op nat wegdek?
Harde of zachte wangen?
En rij je rustig / stevig / snoeihard?

Greetings,

duif

Freulig

Een hele simpele: heb je al eens gevoeld na een stuk rijden aan je wielen of een van beide kanten veel warmer is dan de andere ? (velgen, niet banden)
Kan een aanlopend onderdeel in de rem zijn.

Overigens ben ik ook geen fan van Michelin Primacy.
Hoewel ze juist wel bekend staan als stabiele en rustige band.
Maar ze gillen vrij snel in bochten.

Paul Arnold 0101009

Mensen,

bedankt voor alle tips, ik ga ze maar eens nalopen.

Paul

denkweb

Wielen omwisselen (en niet zeuren dat de auto dan naar links trekt!)

marcelV70R

ik heb er ook michelin premacy onder liggen en ook na 2x uitlijnen blijft hij iets naar rechts trekken
ook bij mij zeiden ze dat de weg iets naar rechts loopt en dus dat de oorzaak kan zijn van het naar rechts trekken.

850Joris

Lijkt me sterk.  Trekt die van jouw naar links dan op een vlak stuk weg?  Zeker niet alle wegen lopen naar rechts af.  Sommige stukken zijn recht of lopen zelfs  naar links af.  In Duitsland zie je dat redelijk veel.

Wel heb ik bij het uitlijnen van mijn auto gezien dat er bij mijn auto een klein camber verschil tussen links en rechts zit.  Dat zou jouw theorie ondersteunen.  Hmmm.  Ook heb ik wel eens gelezen over een modificatie voor de s/v40 voor dit probleem.  Daar wer ook het camber aangepast.