Inhouden tussen 4000 en 5000 toeren

Gestart door brutus, 01-10-2008 13:18:14

Vorige topic - Volgende topic

brutus

Beste leden,

Sinds een aantal maanden, ik weet niet hoe lang, houdt mijn 850 in als ik doorplank naar de 6000 toeren.
Dit doet ie tussen de 4000 en 5000 toeren, het duurt niet lang, is eigenlijk een soort hik om vervolgens weer verder te brullen.
Dit gebeurt op zowel lpg als benzine voornamelijk in 2e en 3e versnelling.
Iemand een idee?

Verder krijgt mn versnellingspook een tik bij opschakelen en terugschakelen naar zn 4 bij hogere snelheid. Het lijkt mij de synchromesh, maar de vraag is, is hier makkelijk iets aan te doen??

bvd voor de reacties.

)()()sT

Hoe staat het met de ontsteking? Recentelijk vervangen?

brutus

Citaat van: )()()sT op 01-10-2008 13:27:02
Hoe staat het met de ontsteking? Recentelijk vervangen?
Ontsteking is in ieder geval niet de afgelopen 14 maanden vervangen, volgens mij half jaartje geleden nog wel afgesteld (zover mogelijk)..

)()()sT

Valt toch niks aan af te stellen?
Kijk vooral eens naar het bouwjaar van de kabels; deze worden vaak niet vervangen. Bij mijn ouders heb ik laatst de kabels ook vervangen; deze zaten er sinds '93 in.

Suc6

brutus

Dat leek mij ook dat de ontsteking niet is af te stellen (vandaar tussen haakjes zover mogelijk)..
Zal inderdaad de kabels eens bekijken, misschien wel lekker voor de winter..

thuur

Citaat van: brutus op 02-10-2008 08:36:40
Dat leek mij ook dat de ontsteking niet is af te stellen (vandaar tussen haakjes zover mogelijk)..
Zal inderdaad de kabels eens bekijken, misschien wel lekker voor de winter..

Er valt niets af te stellen m.b.t. hoeken, graden of andere timingmogelijkheden. Enkel de elektrodeafstand zou je kunnen "stellen" (=buigen). Maar voor de prijs van een nieuwe bougie zou ik niet gaan emmeren met voelermaatjes e.d.

Gr ;)