v70 start valt uit na 4 sec

Gestart door guitarra, 04-08-2008 15:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guitarra

even terug na 103 wat ik me nogf afvraag is waarom loopt de motor nog enige secondes door als dit relais stuk is?
gaat dit relais pas in werking als de auto gestart is ,zo ja is er dan nog een ander relais wat het injectie systeem op druk brengt om te starten.
is dan de verklaring voor de 3 a 4 sec dat de auto blijft draaien door de opgebouwde druk?

haasje

Slechte solderingen (de hoofdreden van de problemen) kunnen zich op de raarste manieren openbaren. Wat zou kunnen is dat hij net lang genoeg werkt (of heel veel keren kort), waardoor er net voldoende druk opgebouwd kan worden zodat de motor wil starten. Verder kan het zijn dat door de slechte soldering er een overgangsweerstand ontstaat waardoor de pomp onvoldoende vermogen kan krijgen van de accu en daardoor de pomp onvoldoende zijn werk kan doen.

thuur

Citaat van: guitarra op 07-08-2008 22:40:07
even terug na 103 wat ik me nogf afvraag is waarom loopt de motor nog enige secondes door als dit relais stuk is?

Je geeft zelf het antwoord:

Citeer
is dan de verklaring voor de 3 a 4 sec dat de auto blijft draaien door de opgebouwde druk?

De benzineleiding is niet plotsklaps leeg en de druk is niet opeens nul bar (boven atm). Er zit nog voldoende om de motor even te laten pruttelen.


Gr ;)

blacquiere

Ik vrees dat ik hetzelfde euvel had met mijn V70 (classic uit 200). Het euvel werd veroorzaakt omdat de contactring de sleutel niet (of niet goed) herkent. Resetten helpt even, evenals de sleutel er uit halen en locken en onlocken. Uiteindelijk (ik had al 4 sleutels) heeft mijn garage (Volvo!) aangegeven het probleem niet te kunnen oplossen. Auto is inmiddels ingeruild.