Reden tot aanschaf

Gestart door Joris_Scholte, 08-01-2003 11:48:53

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Ja, wat moet ik zeggen...

Mijn vader heeft vroeger ongeveer 763 jaar Toyota gereden. Toen ik werd geboren reed hij zijn tweede nieuwe Jap. Tot ik in '92 bij een dealer kwam te werken. Heeft tot '98 geduurd en toen kocht hij een V40, uiteraard op mijn aandringen. anderhalf jaar later vroeg hij ineens naar een S60, en even later stond die op zijn stoep.

In de tussentijd had ik al mijn tweede Toyota voor de deur staan, ingeruild bij de baas. Tot de 850 kwam... Maar dat lezen jullie wel in de Roffel...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Serge

Een jaar of tien terug pendelde ik elke dag langsheen de Volvo fabriek in Gent. Het was een erg drukke, slechte weg en ik hotsebotste er toen overheen in een luciferdoosje, tussen een hoge concentratie Zweeds HSS staal.  Het stereotype beeld dat ik in die tijd van Volvo's had was dat van de logge, oerdegelijke schuiten die niet zouden misstaan in een tankkolonne.

Maar plots dook er nieuw broeisel op, en het flitste zo hard voorbij, dat ik amper de tijd had om naar het typeplaatje te kijken. Wat een bakken, dacht ik toen. In 1995 kocht een kennis van me een ex-lease 850, en dit zijn mijn woorden toen ik hem voor het eerst van dichtbij zag :
Juist, sprakeloos was ik.  Van binnen en van buiten een auto met woow factor buiten categorie. En eigenlijk had ik op dat moment nooit durven dromen dat ik een jaartje later zelf 850 zou rijden. Opeens was ik zelf een witte flits. Nu, zovele jaren later is het allemaal ietsje minder moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen, maar dat heeft meer te maken met beleid dan met deze heerlijke wagens zelf.  Zou zo terug kiezen voor een geperfectioneerde versie, zonder kinderziektes en design issues.

W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Harm_T5

hmm ik zou me god niet weten hoe mijn vader bij volvo gekomen is na :
7!! mini coopers
3 honda civic's
1 honda accoord
1 mitsubitie (klere woord  ;D) galant uit '85
toen kwam de overstap naar volvo :

Volvo 240 uit 88
Volvo 240 polar uit 1992
en nu de Volvo 855 SE uit 1996

volgens mij is hij gevallen voor het comfort en de degelijkheid van de 2 240's. Toen hebben we 1999 een proerfit gemaakt in de 850 en tsja .. jullie wteen het allemaal, meteen verkocht aan die auto dus de koop was gesloten. en begin 2000 hadden we hem voor de deur staan.
Keep on roffeling :D

Raf

CiteerNa vele Simca's en enkele FIAT's zijn we lang geleden na zware overpeinzingen overgeschakeld naar VOLVO.
De redenen waren - een langere levensduur
                         - veiligheid (dagelijks op de baan)
                         - ruimte
                         - roestbestendigheid (een FIAT moet je gehad  hebben)
Geen klagen over gehad ondanks de hoge aanschafprijs t.o.v.
de FIAT (dubbel zoveel!!)
Was 245 GLD heeft 14 jaar en 430.000 km dienst gedaan en zag er nog binnen en buiten uit als nieuw tot mijn dochter er mee over kop is gegaan (ze had gelukkig niets maar de wagen was herleid tot schroot).
Sinds deze aankoop in 1987 is het bij ons alles VOLVO wat de klok slaat. ('t zit wel een beetje in de familie)

ondertussen heeft mijn vader 5 volvo's
ergens daar tussen in (1995) ben ik begonnen met een 244 GL 2.1 '80
daarna, in 1998, kwam er een vervanger: 740 GL 2.3 '87
om dan uiteindelijk ook die wagen weer weg te doen voor mijn droomwagen sinds zijn voorstelling in 1991: de 850
in het begin van 2001 is dan de 855 GLT '93 (modeljaar '94) gekomen.

en gelukkig dat ik daar mee ben!   ;D

Groetjes
Raf
De gustibus non disputandum est!

maxmx5

Na vele Saabs te hebben gereden ben ik nog een keer wezen zoeken naar een Saab 900 classic uit 1993 coupe met (niet geheel onbelangrijk) een km.stand rond de 150.000 km. Dit is wel te vinden maar voor een bedrag waar je 2 850's voor koopt. Niet dat, dat erg is maar dan vindt ik dat je hem ook zodanig moet gebruiken dus een beetje als een ''oldtimer'' en niet voor dagelijks gebruik en ca. 35.000 km. per jaar. Dit is mijn persoonlijke mening. Al surfend over het net kwam ik uit bij mijn huidige 850 glt uit 92 italiaanse import full options, ik moet eerlijk zeggen, vooral na al mijn vorige Saab ervaringen, eerlijk is eerlijk dit is een geweldige reisauto, fantastisch geluid, comfortabel, luxe, degelijk, veilig... nou jullie lezen wel, helemaal overstag en zeer tevereden.

Wil

Ha, ik ben eigenlijk heel toevallig uitgekomen op een Volvo. Heb een aantal jaren geleden wat proefritten gemaakt in o.a. Alfa 156, Opel Vectra, BMW 3 serie, Audi A4, Ford Mondeo.

Tja, eigenlijk helemaal "verkeerd" was de eerste auto die ik uitprobeerde: een Volvo 850.
Daarna, vielen de bovengenoemde testrit auto's eenvoudig gezegd gewoon af, Vovo heeft een lekker gevoel in alle opzichten; motorisch, veiligheid, prijs  enz.

Ben achteraf blij dat ik een Estate genomen heb omdat ik de rotzooi (ruim begrip) erin kan dumpen via een grote klep.

Of bij mij een Volvo for life weet ik niet, dat zien we wel over .... jaar als de mijne uit elkaar valt.