Het 850-beurshoekje ...

Gestart door FelixB, 08-10-2008 09:45:40

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: bassie81 op 15-10-2008 22:49:32
wel blijven opletten he  ;D

In Nederland kun je overigens het beste alles verkwisten, er is dan altijd moedertjes overheid die je te hulp schiet:
- spaargeld bij een vage buitenlandse bank in een veel te klein land waar het economisch slecht gaat, risico?? welnee Bos helpt je uit de brand. Hij koopt de hele bank op ;
- Spaargeld opp een vage bank buiten de EU waar geen garantie van DNB geldt,... risico?? welnee Bos compenseert dat wel;
- hypotheek gesloten met een korte rentevast-tijd en nu de rente niet meer kunnen betalen, risico?? welnee,... Bos staat al haast klaar om je te hulp te schieten;

alleen de mensen die wel verstandig met hun geld omspringen zijn in dit land de dupe. Die mogen overal voor opdraaien als de rekening komt....  Nu nog roept Bos dat ie misschien wel winst maakt met zijn aandelen  :eusa_snooty: Weinig kans als ie tegen al het personeel zegt dat ze geen bonus meer krijgen,... denkt iemand dat de goede mensen dan nog blijven???? Aarde aan Wouter.... WAKKER WORDEN

:eusa_clap:  100%  mee eens!  Je hoeft dus eigenlijk niet meer na te denken, gewoon kiezen voor de goedkoopste hypotheekvorm ondanks alle risico's want als het fout gaat dan wordt je toch wel uit de brand geholpen....  :eusa_wall:  En koop je helemaal scheel aan lease-aandelen want als de winst tegenvalt richt je gewoon een belangengroep op en krijgt uiteindelijk via "Radar" je geld weer terug....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Freakybaby

alleen de mensen die wel verstandig met hun geld omspringen zijn in dit land de dupe. Die mogen overal voor opdraaien als de rekening komt....  Nu nog roept Bos dat ie misschien wel winst maakt met zijn aandelen  :eusa_snooty: Weinig kans als ie tegen al het personeel zegt dat ze geen bonus meer krijgen,... denkt iemand dat de goede mensen dan nog blijven???? Aarde aan Wouter.... WAKKER WORDEN

Verstandig doen, hard werken of je braaf aan de regels houden wordt sowieso afgestraft. Aso gedrag vaak niet, en als je aso genoeg bent dan wordt het al helemaal niet meer bestraft. Zie bijvoorbeeld Vinkeslag.

Ik ben iemand die alleen wat kleine dingetjes fout doet zoals te hard rijden en fout parkeren. Daar krijg je rekeningen voor thuis, en als iemand je ruit in slaat, en de politie vind ze daadwerkelijk (hulde!) maar het blijkt een kansen jongere te zijn dan kan je dus fluiten naar je geld.

Stom voorbeeldje: Iedereen betaald via zijn auto verzekering mee aan het waarborgfonds. De grootste klant daar is de overheid, want vrijwel elke schade aan wegmeubilair die niet op een specifiek iemand te verhalen is wordt bij dit fonds ingediend.

Waarom wordt er dan niet x miljoen beschikbaar gesteld om schade door bijvoorbeeld vandalisme te betalen? Nou, omdat mensen dat zelf toch wel betalen, dan wordt er weer BTW binnengehaald.

Ik erger me er dus kapot aan dat het gepresenteerd wordt als een verzorgingsstaat, maar dat er zodra er gevolgen zijn van het handelen of ontbreken van een adequate aanpak er geen gehoor word gegeven. OF je laat mensen het zelf regelen met een hoge eigen verantwoordelijkheid en dus lage overheids kosten, OF je regelt het als overheid en dan draai je ook op voor de misstanden. Wat in NL gebeurt is dat de overheid grove sommen geld steekt in projecten en meld alles onder controle te hebben, maar als er wat fout gaat geen enkele verantwoordelijkheid neemt.

Feitelijke conclusie: De mensen die verstandig zijn moeten altijd de rommel opruimen voor mensen die minder verstandig handelen. Zie het als een klein kind. Als moeders vraagt speelgoed op te ruimen en hij doet het niet, dus doet mama het wel. Dan leert ie dat ie met gewoon weigeren zelf niet hoeft op te ruimen en dus voordeel heeft. Dat zit in de mens ingebakken. Boys will be Boys, only the toys get bigger. Dus het is niet meer mama die een knieval maakt maar een werkgever, de omgeving of een baas. In extreme gevallen zelfs een gemeente. Te ziek voor woorden!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FelixB

Ben het helemaal met de vorige 3 sprekers eens; je wordt in dit land gestraft als je niet alles opmaakt en wat wilt opbouwen!
855R & C70 T5 cabrio automaat

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Freakybaby op 16-10-2008 00:26:17

Verstandig doen, hard werken of je braaf aan de regels houden wordt sowieso afgestraft. Aso gedrag vaak niet, en als je aso genoeg bent dan wordt het al helemaal niet meer bestraft. Zie bijvoorbeeld Vinkeslag.

Ik ben iemand die alleen wat kleine dingetjes fout doet zoals te hard rijden en fout parkeren. Daar krijg je rekeningen voor thuis, en als iemand je ruit in slaat, en de politie vind ze daadwerkelijk (hulde!) maar het blijkt een kansen jongere te zijn dan kan je dus fluiten naar je geld.

Stom voorbeeldje: Iedereen betaald via zijn auto verzekering mee aan het waarborgfonds. De grootste klant daar is de overheid, want vrijwel elke schade aan wegmeubilair die niet op een specifiek iemand te verhalen is wordt bij dit fonds ingediend.

Waarom wordt er dan niet x miljoen beschikbaar gesteld om schade door bijvoorbeeld vandalisme te betalen? Nou, omdat mensen dat zelf toch wel betalen, dan wordt er weer BTW binnengehaald.

Ik erger me er dus kapot aan dat het gepresenteerd wordt als een verzorgingsstaat, maar dat er zodra er gevolgen zijn van het handelen of ontbreken van een adequate aanpak er geen gehoor word gegeven. OF je laat mensen het zelf regelen met een hoge eigen verantwoordelijkheid en dus lage overheids kosten, OF je regelt het als overheid en dan draai je ook op voor de misstanden. Wat in NL gebeurt is dat de overheid grove sommen geld steekt in projecten en meld alles onder controle te hebben, maar als er wat fout gaat geen enkele verantwoordelijkheid neemt.

Feitelijke conclusie: De mensen die verstandig zijn moeten altijd de rommel opruimen voor mensen die minder verstandig handelen. Zie het als een klein kind. Als moeders vraagt speelgoed op te ruimen en hij doet het niet, dus doet mama het wel. Dan leert ie dat ie met gewoon weigeren zelf niet hoeft op te ruimen en dus voordeel heeft. Dat zit in de mens ingebakken. Boys will be Boys, only the toys get bigger. Dus het is niet meer mama die een knieval maakt maar een werkgever, de omgeving of een baas. In extreme gevallen zelfs een gemeente. Te ziek voor woorden!

Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.... misselijkmakend is het vaak,

why-not

Het gaat weer goed op de beurs  :eusa_liar:

FelixB

Citaat van: why-not op 24-10-2008 13:34:22
Het gaat weer goed op de beurs  :eusa_liar:

Krijgen de experts tóch weer gelijk: 220 in zicht ...

Freakybaby

Leuk om te zien hoe eigenwijs mensen wat verkondigen als zijnde experts, en als ze het mis hebben hoor je er ineens niets meer van..

"Ja ik weet dat alle onderzoek uitwijst dat aandeel X nog 40% gaat dalen, maar dat is  natuurlijk onzin. Morgen komt de zon aan de andere kant op en daardoor hebben ze ineens een winst van 83,48965074 procent, en daar mag je me op afrekenen! "

;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

FelixB

Nu al bijkopen of later?

Aegon € 3,-
ING € 5,90

pfff rare tijden ...

bassie81

tsja,,... als je van een gokje houdt kun je nu wel bijkopen. Ben je echt gek op gokken dan ga je voor een turbo! Superhard omhoog, maar ook knetterhard naar beneden.... ;D

FelixB

Citaat van: bassie81 op 28-10-2008 15:11:13
tsja,,... als je van een gokje houdt kun je nu wel bijkopen. Ben je echt gek op gokken dan ga je voor een turbo! Superhard omhoog, maar ook knetterhard naar beneden.... ;D

Nee, daar blijf ik vanaf, als je Aandelen koopt heb je in ieder geval wàt in handen...

bassie81

Citaat van: FelixB op 28-10-2008 15:17:44

Nee, daar blijf ik vanaf, als je Aandelen koopt heb je in ieder geval wàt in handen...

dat dachten de fortis beleggers ook....

Laserblue

Citaat van: FelixB op 28-10-2008 15:17:44

;D ;D ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

bassie81

Bijkopen was dus toch een goed plan....  ;D

Ben blij dat ik nog ff 300 stuks Aegon heb opgepikt op 2,91  :eusa_whistle:

bassie81

overigens iemand al gezien wat er in Duitsland is gebeurd??

VOlgnes mij hadden we tich VW moeten kopen.....

van 210.85 op 24 okt naar
945 gisteren.... naar

549 nu

FelixB

Citaat van: bassie81 op 29-10-2008 14:12:56
overigens iemand al gezien wat er in Duitsland is gebeurd??

VOlgnes mij hadden we tich VW moeten kopen.....

van 210.85 op 24 okt naar
945 gisteren.... naar

549 nu

Stond uitgelegd in DFT; er MOESTEn mensen aandelen kopen, en er is weinig op de markt, duzzz

http://www.telegraaf.nl/dft/2324802/__Deutsche_Borse_trekt_aan_noodrem__koers_VW_keldert__.html?p=11,1