Het 850-beurshoekje ...

Gestart door FelixB, 08-10-2008 09:45:40

Vorige topic - Volgende topic

BenC70ES

Ik ben het volledig met Renee eens...  Dit is een CRISIS die iedereen zal treffen vroeg of laat.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Citaat van: reneetje op 09-10-2008 21:44:24
Citaat van: Misha op 09-10-2008 21:41:16
Citaat van: reneetje op 09-10-2008 21:39:26
Hebben de mensen die zich hier kostelijk over vermaken nu werkelijk niet in de gaten dat ook hun dit treft , vandaag of morgen ?
Het brengt je echt niks hoor................... :eusa_wall:

Juist de enorme succesvolle beurshandel heeft mij in het verleden al twee keer getroffen Renee.
Kan er dus niet mee zitten.

Je snapt het dus echt niet.
Klopt inderdaad.
En jij begrijpt het niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

JCviggen

DJ nog maar eens 7.3% weg, nog nooit gezien dit...

De olie wordt goedkoper maar dat gaat binnenkort weinig meer uitmaken zo  :eusa_wall:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rayman

Citaat van: BenC70ES op 09-10-2008 21:48:01
Ik ben het volledig met Renee eens...  Dit is een CRISIS die iedereen zal treffen vroeg of laat.

Het kan ALTIJD erger. Crisis is een relatief begrip;  ;)

Amerika in recessie, de grootste economie ter wereld krijgt de klappen van de kredietcrisis. Gezien de globalisering en onze 'open' Nederlandse economie, zullen we er ongetwijfeld wel wat van meekrijgen. Vertrouwen daalt (in kredietwaardigheid van consumenten en bedrijven), sparen zal worden beloond, economieen kunnen gaan afkoelen. Interessante materie in de sociaalwetenschap die economie heet.

Massaal paniekvoetbal zal de situatie op z'n minst verbeteren imho. En als je naar de Nederlandse economie kijkt als het gaat om de krapte op de huizen- en de arbeidsmarkt, kan ik nog niet zeggen dat het allemaal "boohoo" (oftewel 1 grote treurnis) is.

Lampje

Gelukkig verdubbelt de zorgpremie volgend jaar; zorgverzekeraars hebben grote belegde vermogens van tussen de 1 en 3 miljard per stuk. Helaas voor hun en voor ons is dat straks geen zak meer waard. Men gebruikte deze vermogens om de zorgpremie kunstmatig laag te houden. Hebben we iig iets om over te mopperen!

Citaat van: JCviggen op 09-10-2008 22:23:36
DJ nog maar eens 7.3% weg, nog nooit gezien dit...

De olie wordt goedkoper maar dat gaat binnenkort weinig meer uitmaken zo  :eusa_wall:

Oh ja, emigreren heeft dít keer geen zin ;D

Misha

Ach, de oorlog in Irak alleen al kost Amerika volgens optimistische schattingen 12 miljard dollar per maand.

Zonder diepe discussie te openen over de oorlog; kwestie van prioriteiten dus blijkbaar. ;)
Je kant je centen -en die van een ander- maar 1 keer uitgeven.

razorx

Citaat van: Misha op 09-10-2008 22:30:55
Ach, de oorlog in Irak alleen al kost Amerika volgens optimistische schattingen 12 miljard dollar per maand.

Zonder diepe discussie te openen over de oorlog; kwestie van prioriteiten dus blijkbaar. ;)

Exact, en wij financieren indirect deze oorlog.
Geldt al sinds Vietnam.

Je kan zeggen wat je wilt van de euro, maar een andere handelseenheid dan de dollar zou op termijn niet slecht voor de vrede zijn.

Maar ja alles heeft zijn tijd nodig.

Misha

Nu, dan maar eens een aardige opmerking in dit topic -omdat je altijd moet proberen om te blijven lachen:

http://www.nuzakelijk.nl/20081008/kredietcrisis/slagzinnen-in-crisistijd

Turbo-Geek

Ach, als ik hier zie wat er allemaal gekocht wordt aan auto's en dure aanpassingen , etc dan kunnen de meeste een beetje mallaise wel lijden.  :eusa_whistle:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

MJH

Citaat van: Misha op 09-10-2008 22:30:55

Verbazend land: kerel stort land in oorlog, voert desastreus economisch beleid, is te stom om voor de duvel te dansen en wordt toch herkozen, opdat het homohuwelijk en abortus verboden blijven.

Deze hele crisis had m.i. voorkomen kunnen worden, of was iig minder ernstig geweest, als die gekke amerikanen een president hadden gekozen die iets meer verstand dan een pinda had...

En on top of it all, geven ze 'm een carte blanche om 700 mrd $ meer te lenen om in bodemloze putten te gooien.

Overigens ben ik er zelf vrij rustig onder. 't Hoort een beetje bij economie, hebben ze me verteld. 'What goes up, must come down...'
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

razorx

Citaat van: MJH op 09-10-2008 22:45:32
'What goes up, must come down...'
Alan Parsons Project geloof ik.

Wijze woorden, de basis van het leven.

MJH

Citaat van: razorx op 09-10-2008 22:51:09
'What goes up, must come down...'
Alan Parsons Project geloof ik.

Wijze woorden, de basis van het leven.
Blood, Sweat and Tears
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

jero

Shape of things to come

Soulfly

Verbazend land: kerel stort land in oorlog, voert desastreus economisch beleid, is te stom om voor de duvel te dansen en wordt toch herkozen, opdat het homohuwelijk en abortus verboden blijven.

In de termen van Obelix; "Rare jongens... die amerikanen"

Citeer
Deze hele crisis had m.i. voorkomen kunnen worden, of was iig minder ernstig geweest, als die gekke amerikanen een president hadden gekozen die iets meer verstand dan een pinda had...

Vroeg of laat was er toch vanzelf wel ergens fout gegaan. Als je bekijkt hoe de economie in de USA in elkaar steekt kan dat op den duur niet goed gaan. En laten we eerlijk zijn. Ze geven daar bakken met geld uit alsof het water is en wat doen de beide heren die nu president willen worden; aankondigen dat ze de belastingen willen verlagen.

Nu begrijp ik daar de logica wel van, maar waarvan willen de heren dadelijk nog zorgen dat het e.e.a. betaald wordt? De vrije marktwerking die o.a. onder Bush gigantisch zijn gang kon gaan, heeft zichzelf de nek omgedraaid.

Citeer
En on top of it all, geven ze 'm een carte blanche om 700 mrd $ meer te lenen om in bodemloze putten te gooien.

Tsjah, zijn regering is er dadelijk toch niet meer... korte termijn denken enzo... Zijn parlementariers trouwens goed in...

Citeer
Overigens ben ik er zelf vrij rustig onder. 't Hoort een beetje bij economie, hebben ze me verteld. 'What goes up, must come down...'

En dat is de beste houding die je aan kunt houden. In de gaten houden wat er gebeurd en wellicht zoals ... (kan d'r ff niet opkomen) al aangeeft, wellicht is nu een effectenhypotheek helemaal zo gek nog niet. Het zakken van de effecten zal echt nog wel even doorgaan. Maar herstel komt er hoe dan ook en dan schieten vanzelf welweer de lucht in tot het zelfde verhaal (op weer een iets andere manier) weer terug komt.

thuur

Citaat van: Rayman op 09-10-2008 22:24:54
Citaat van: BenC70ES op 09-10-2008 21:48:01

Het kan ALTIJD erger. Crisis is een relatief begrip;  ;)

Amerika in recessie, de grootste economie ter wereld krijgt de klappen van de kredietcrisis. Gezien de globalisering en onze 'open' Nederlandse economie, zullen we er ongetwijfeld wel wat van meekrijgen. Vertrouwen daalt (in kredietwaardigheid van consumenten en bedrijven), sparen zal worden beloond, economieen kunnen gaan afkoelen. Interessante materie in de sociaalwetenschap die economie heet.

Massaal paniekvoetbal zal de situatie op z'n minst verbeteren imho. En als je naar de Nederlandse economie kijkt als het gaat om de krapte op de huizen- en de arbeidsmarkt, kan ik nog niet zeggen dat het allemaal "boohoo" (oftewel 1 grote treurnis) is.

Helemaal plus een.

Ik slaap er geen minuut minder om. Het gaat allemaal om papieren en vertrouwen. Er is niemand die daadwerkelijk zoveel miljard op tafel kan leggen in contanten. De overheden staan garant voor het spaargeld. Is het geld op, dan drukken ze bij. Wat is "geld" dan ??? Stelt toch niets voor dan! O, zegt de CFO, we hebben geen geld meer: laten we aandelen drukken. Hup, daar komt weer geld binnen. Waar hebben we het dan over? Ik heb ook een printer staan..

Allemaal opgeblazen is het. Overgewaardeerd. Vroeger toen geld nog een bepaalde waarde vertegenwoordigde in goud bij de staatsbank begreep ik het nog. Nu gaat het nergens over. Inflatie: je hebt iets dat wordt minder waard. Ik vind het maar vreemd allemaal.

Als ze in amerika zo dom zijn om iedere Jan Fluit tonnen te lenen tegenover een verzonnen inkomen, dan verdien je als bank niet anders dan failliet te gaan. Waarom laten ze niet een bank klappen? Laat het iedereen maar 'voelen' zoals geroepen wordt. Het gaat uitstekend met onze economie, dat zijn pas feiten. Dat is geen gevoel of vertrouwen.

Dus ik heb amper spaargeld en ik weet dat ik genaaid word. Voor mij verandert er niets. Ook de aandelen en huizen zijn over 10 jaar weer veel meer waard dan nu (ook al zijn die papieren en gebouwen niet veranderd!). Ik ga niet piepen als het even wat minder gaat. En ik ga niet dik doen als het beter gaat.

De grootste paniekzaaier is Broekie Bos. Ik hoor op alle internationale tv de ministers en hoofden van godweetwat zeggen dat het wel goed komt. Alleen Bos roept heeeeel hard dat het paniek is, zware tijden, moeilijk moeilijk. Nee, zo krijg je het vertrouwen in de papierhandel op de beurs wel terug :-X

Ik drink me nog een biertje want ik heb weekend 8)

Gr :eusa_dance:

PS: O ja, ik ben niet gehinderd door enige kennis van financiele zaken :D