Na ontsteking

Gestart door whv70, 27-03-2011 00:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

whv70

Ik ben in het bezit van een Volvo V70 2.4T, bj 09-1999. Brandstof benzine.
Sinds enige tijd zit er een plof/knal in de motor/uitlaat bij het doortrekken in hogere toeren in de eerste versnelling. De plof/knal is te horen bij het overschakelen van de eerste naar de tweede versnelling. Het vreemde is dat het niet te horen is bij de overige versnellingen als er wat hoger in de toeren wordt doorgetrokken. 
De motor draait regelmatig in zijn toeren en ook starten doet hij direct. Het vermogen is in het gehele toeren bereik aanwezig en de motor houdt niet in.

Wat zou de oorzaak van de plof/knal kunnen zijn?

arjenT5R

hoe is de ontsteking?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

whv70

Wat bedoel je precies?
De motor slaat direct aan bij het starten, heeft een regelmatige loop en bij normaal rijden is er niets aan de hand. Zoals ik al beschreef is het alleen bij het doortrekken in de toeren en doet het probleem zich alleen voor in de eerste versnelling.

arjenT5R

de ontsteking de bougies rotor verdeelkap bougie kabels bobine voorontsteking...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wibren

Citaat van: arjenT5R op 27-03-2011 01:16:48
de ontsteking de bougies rotor verdeelkap bougie kabels bobine voorontsteking...
ik zal daar eens mee beginnen ;)
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

whv70

HET PROBLEEM IS OPGELOST!

De knal/plof werd verzaakt door een loszittende torsiestang. De twee bouten waarmee deze stang aan de versnellingsbak behoort te zitten waren los getrild en verdwenen.
Nadat in de eerste versnelling was opgetrokken en de koppeling  werd ingetrapt was de knal/plof hoorbaar.
Nadat de torsiestang met twee nieuwe bouten aan de versnellingsbak was gemonteerd was het bijgeluid verdwenen.