Antwerpen-centrum: goed origineel fritkot gezocht!

Gestart door FelixB, 30-07-2008 22:41:41

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Komend weekend gaan mijn vriendin en ik weer een lang weekend naar Antwerpen & nu willen we graag originele dikke Vlaamse Fritten eten (met romige mayonaise).

Wie weet er nog een goede? Frituur #1 heeft heerlijke friet, maar lijkt teveel op Nederlandse.
We zijn in het centrum (Keyserlei / Meir / groenplaats / grote markt), dus graag daar een beetje in de buurt.

855R & C70 T5 cabrio automaat

BenC70ES

Frituur #1 is allezins de duurste frit van 't stad.

Voor andere goede frituren in de buurt kan misschien Scoobydoo of Felipe wel helpen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

FelixB

Citaat van: BenC70ES op 30-07-2008 22:47:42
Frituur #1 is allezins de duurste frit van 't stad.

Dank je, ik wilde niet-Nederlands gaan zeuren, maar € 7,60 voor 2 grote friet met mayo is idd aardig aan de prijs....

Volvo Felipe

Hehe,

Das inderdaad aan een leuke prijs, dan weet ik er wel betere zijn

Groetjes

Vulk

Zak eens af tot in Gent en ik zal jullie een mooie rondleiding geven van Frietkot naar Frietkot als je wilt. :)

FelixB

Citaat van: Vulk op 31-07-2008 08:25:55
Zak eens af tot in Gent en ik zal jullie een mooie rondleiding geven van Frietkot naar Frietkot als je wilt. :)

Bedankt voor het aanbod maar dat wordt een andere keer; voorlopig zijn we 'verslaafd' aan Antwerpen

Een 'rondje' Antwerpen, Gent, Knokke lijkt me ook wel aangenaam

Volvo Felipe

Hehe,

Waarom maken jullie er geen Antwerps Volvo Frietkop meeting van ;-)

Haha

wuilus64

Nou weet ik niet wat frituur #1 is, maar wij gaan altijd naar een frituur die zo'n beetje op de hoek van de Grote Markt ligt, Hoogstraat heet het geloof ik, en dan direct vooraan op de hoek.
Heerlijke fritten, zelf voorgebakken en met een royale portie Belgisch-lichtzurig hartkleppenvet   :eusa_sick:
Heerlijk!

Reitse

Citaat van: Volvo Felipe op 31-07-2008 09:40:14
Hehe,

Waarom maken jullie er geen Antwerps Volvo Frietkop meeting van ;-)

Haha
nounou... zó erg zijn die Antwerpers toch niet? ;)

FelixB

Citaat van: wuilus64 op 31-07-2008 16:37:13
Nou weet ik niet wat frituur #1 is, maar wij gaan altijd naar een frituur die zo'n beetje op de hoek van de Grote Markt ligt, Hoogstraat heet het geloof ik, en dan direct vooraan op de hoek.
Heerlijke fritten, zelf voorgebakken en met een royale portie Belgisch-lichtzurig hartkleppenvet   :eusa_sick:
Heerlijk!

Met een echtpaar erachter die eruitziet alsof ze uit een inrichting zijn ontsnapt?
Man met zo'n raar brilleke?

wuilus64

Pfff...zou kunnen , dat weet ik echt niet meer   ??? .
Ik kom er maar 2x per jaar, maar in september gaan we weer, dan zal ik er eens op letten!
Maar ontsnapt of niet, frieten bakken kunnen ze wel!

FelixB

Zó, net weer terug uit een regenachtig Antwerpen.

We zijn ook bij 'Frituur Max' geweest op de groenplaats t.o. de MacDonalds.
Frituur #1 heeft 3x lekkerder frit
Frituur #1 heeft 3x lekkerder Mayo

Bij Max mag je wel zelf mayo bijtappen & je zout naar behoefte eropdoen.

Verder geen écht Vlaams fritkot gevonden;
PS de frituur #1 op het pleintje achter de Keyserlei was dit weekend uitgebrand, hebben we niet kunnen testen.

knoopie

weten jullie waarom de belgische patat zo geel is.......
is dat jullie nooit opgevallen...
omdat de nederlanders er altijd zo over lopen te .eiken....   :eusa_hand:;D ;D

je had trouwens niet al te best weer voor antwerpen wel jammer!

FelixB

Zó, dit weekend ook weer geweest, allemachtig wat was het zaterdag druk op de Meir.  :eusa_shifty:

Hoe meer we van Antwerpen zien, hoe mooier het wordt.

Om on-topic te blijven,  ;D , Frietje gehaald bij #1 en een garnalenkroketje bij Max.
Max stond de hele zaterdag alleen, vond ik wel wat zielig voor hem, het was beredruk (maar dus wel goed verdienen!). Weer geleerd daardoor: meest rechter-emmer is de Belgische Mayo en de 2e van rechts is de Nederlandse...

Verder weer heerlijk vermaakt in de Inno en de Galerie ernaast met het witte leer.
En weer leuke winkels ontdekt op het Hopland zoals de IKKS....

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter