Sleutel in contact en met ab afgesloten

Gestart door Ivo850, 03-10-2008 00:28:32

Vorige topic - Volgende topic

Ivo850

Hallo allen,

Ik ben eigenlijk net nieuw hier (wel een regelmatige lezer) en zal me binnenkor even voorstellen.

Maar ik heb het volgende probleem. Ik heb een 850 estate 2,5 20V met een Guard 1 alarm.
Nu heb ik mijn sleutel in t contact laten zitten en met de AB de deuren gesloten.
Helaas krijg ik hem niet meer open met de AB en ben mn reserve sleutel ook nog eens kwijt.
De indicatie lampjes knipperen zeer snel en kort op elkaar.
Heeft dit te maken met de sleutel die in het contact zit? En hoe dit op te lossen?
In de handleiding is hier niets over terug te vinden en op het forum kon ik t ook niet echt vinden.
Alvast bedankt

Groetjes

Ivo

thuur

Hallo Ivo en welkom op het forum :D

Hoe heb je dat precies voor elkaar gekregen? Zit je nog in de auto?

Werkt de openen knop niet meer dan? Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd?

Ik weet niet hoe snel je de auto nodig hebt maar op kenteken (bewijs meenemen!) kun je bij de dealer een nieuwe sleutel bestellen.

Gr ;)

elianmars

Daarom altijd het kastje van de ab aan de sleutels van de wagen vastmaken  :P

Maar goed, daarmee ben je natuurlijk niet geholpen......

Thuur geeft de (waarschijnlijk enige) oplossingen: batterij van de ab nakijken/vervangen of een sleutel bestellen bij de dealer.

Dat laatste gaat moeilijk, als je ook nog eens de papieren in het dashboardkastje hebt laten liggen........  :eusa_doh:

Oh ja, ik weet ook nog wel een oplossing, maar daarvoor zul je wel een nieuwe ruit moeten bestellen  :eusa_whistle:

GeertG

ANWB bellen ?
Die krijgen toch zonder al te veel schade alle deuren open  :eusa_think:

Wanneer het met goede batterijen in de AB natuurlijk nog niet werkt.........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Bas850

Citaat van: GeertG op 03-10-2008 10:06:29
ANWB bellen ?
Die krijgen toch zonder al te veel schade alle deuren open  :eusa_think:

Wanneer het met goede batterijen in de AB natuurlijk nog niet werkt.........
Maar als je nieuwe batterijen er in doet zul je hem eerst moeten inleren. En dat kan alleen als je in de auto zit.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

haasje

Citaat van: Bas850 op 03-10-2008 10:22:29

Maar als je nieuwe batterijen er in doet zul je hem eerst moeten inleren. En dat kan alleen als je in de auto zit.

Bas

volgens mij hoef je guard 1 niet opnieuw in te leren na batterijwissel (net zoals de meeste alarmsystemen)

FGG

Citaat van: haasje op 03-10-2008 10:24:05
Citaat van: Bas850 op 03-10-2008 10:22:29

Bas

volgens mij hoef je guard 1 niet opnieuw in te leren na batterijwissel (net zoals de meeste alarmsystemen)

Nee, hoeft niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ivo850

Hallo mensen.

Bedankt voor alle reakties en suggesties. Het probleem is al verholpen. Berging heeft de auto open gemaakt.
Het probleem was dat de accu langzaam leeg was gelopen doordat de sleutel in t contact zat en 1 stand stond omgedraaid. Bij een bepaalde lagere spanning krijg je m dus niet meer open met de ab. En nog verdere daling van de spanning dat leidt tot afgaan van sirene.
En inderdaad hoort de sleutel aan t kastje van de ab, alleen is dat bij mij afgebroken. Moet nog ff een nieuw kastje halen. Normaal vergeet ik mn sleutel niet.
Maar goed, booster erop en roffelt weer. GELUKKIG!!
Bedankt
Ivo

Ben

Mooi zo, en laat nu maar eens foto's van die auto zien en stel je eens netje voor in het voorsteltopic  :eusa_whistle: