Eehm probleempje koni geel achter

Gestart door nickk., 17-10-2008 19:37:33

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Kheb nu een mooi setje gele konitjes voor heeeeel weinig op de kop weten te tikken. De vorige eigenaar had na 2 weken al besloten dat het toch allemaal wat te hard was, dus toen heb ik het met alle plezier overgenomen :eusa_dance:.

Alleen, hij weet niet op hoeveel procent hij de achterschokdempers open/dicht heeft gezet.. Hoe kan ik de schokdemper weer volledig dicht draaien zodat ik het weer gwoon netjes af kan stellen? En, wat zijn mooie afstelpercentages; voor 100% achter 50 ofzo?(icm. apex veertjes)

8)

Johann

Schokbreker helemaal indrukken en dan de stang draaien tot je lichte weerstand voelt. Dat is je beginpunt.

nickk.

Oke, danku! :D In de beschrijving die erbij zat staat dat je een blokje ertussenuit moet halen? Dat had die man nog niet gedaan, maar ik vraag me af of het nodig is, ik heb de schokdemper zover als mogelijk uitgetrokken, maar de mogelijkheid om er een soort van blokje uit te halen is er niet.

Eugene

Met de Apex veren heb ik de koni's acher altijd op 50% gehad. Voor kun je gewoon varieren omdat je er makkelijk bij kan. 75% is redelijk goed te doen aan de voorkant. Ga je een lang stuk rijden, zet je ze in no-time op 30% ofzo.

Nee, is niks met een blokje. Gewoon zoals Johann zegt: Indrukken en draajen dan voel je een "klik" en kun je draaien om te verstellen. Je kan volgens mij 360 of 720 graden rond draaien tussen 0% en 100%

If it's not blown, it sucks...

nickk.

dankudanku! Morgen maar eens een brug opzoeken. Oja, heeft iemand nog een tip om de orginele volvoschokdemper los te krijgen van het rubber? Ik weet dat ze daar een speciale bus voor hebben, maar die heb ik dus niet :eusa_shifty:.. Iemand mooie oplossing?

M a r c

Speciale bus  ???  Schokbreker zit onder gewoon met een oog over een as en boven steekt het draadeind door een gat met aan de bovenkant een moer.  That's all...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

nickk.

Ja, dat bedoel ik. Dat draadeind draait mee, toch? Bij volvo hadden ze daar wat moois op bedacht, maar ik vraag me af hoe ik dat draadeind niet mee laat draaien.

M a r c

nee joh, gewoon de luchtsleutel erop en klaar.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Steeksleuteltje 9, die iemand tegenhoud, en dan kan je de grote moer losdraaien.

In een 850 zal je in elk geval meer ruimte hebben als in een C70 (-> vaste achterbank  :eusa_wall: )

Gemakkelijkste is om de hele rubber mee te demonteren en dan rustig op de werkbank de moeren losdraaien.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!