schijfremmen voor WP pro

Gestart door gewoon peter, 14-10-2008 06:19:06

Vorige topic - Volgende topic

gewoon peter

Citaat van: peter259 op 28-10-2008 14:09:07
Recent mijn achter remmen schoon gemaakt en weer gemonteerd..... Fijn gevoel.....

Dat wil ik ook aan de voorremmen doen...Haynes is niet er erg duidelijk...Moet die hele remklauw eraf om de blokken uit te nemen??? hangt die losgenomen remklauw dan aan de remslang??? LOS ???  of draait die remklauw om de bovenste pen???

Is er ergens een montage handleiding voor montage van verse remblokken????

Hallo Peter,
Ga hopelijk deze week even langs m'n garage om te vragen over die nieuwe blokken, maar ik word nu nog belemmerd door een neuritisch vestibularis. Maar volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn. Het belangrijkste is volgens mij goed alle zuigers open te drukken en op de shimplaatjes letten. Voor mij lange tijd geleden dat ik het zelf gedaan heb. Groet van een andere peter

gewoon peter

voor wie het wil weten, wielen eraf, bout bovenuit klauw draaien (inbus) veer verwijderen. Oude blokken opzij duwen (waterpomptang, schroevedraaier) oude blok (1) eruit nemen, nieuwe (copaslip) monteren, andere monteren veer en bout terug en klaar, succes, peter

peter259

Dank gewone Peter en Freek, dat gaan we zo uitvoeren.

Inmiddels lampjes van ECC vervangen.... ziet er weer helder uit :eusa_dance:. Nu nog even het lampje van de toerenteller... ( wat is eigenlijk WP pro? )

gewoon peter

Citaat van: peter259 op 13-11-2008 17:01:22
Dank gewone Peter en Freek, dat gaan we zo uitvoeren.

Inmiddels lampjes van ECC vervangen.... ziet er weer helder uit :eusa_dance:. Nu nog even het lampje van de toerenteller... ( wat is eigenlijk WP pro? )

WP pro is i.i.g. geen word-perfect, geen white power (schokbrekers), maar winner-pro. Een hele goede kwaliteit remschijven, klauwen en blokken. Werden tijdens de bouw (assemblage) van de t-5R veel direct als 2e montage geleverd. Hij remt in ieder geval nu al veel beter, terwijl de blokken nog moeten inslijten. Succes met je lampjes. Groet, gewoon peter.