olie"lek" bovenkant peilstok

Gestart door Ran-DiZzle, 13-05-2009 15:41:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ran-DiZzle

gentlemen/ladies... misschien dat jullie me kunnen vertellen wat het probleem kan zijn bij een
olie "lek" vanaf de bovenkant van de peilstok(als die in t blok zit). dus zegmaar als de peilstok nog in t blok zit.. zit er rond de plek waar de peilstok er in zit allemaal olie. kan dit een afsluitrubbertje zijn oid?

hoe kan dit komen?

betreft een GLE uit 1995 met een krappe 4 ton op de teller.

alvast bedankt

Lampje

#1
Draai je olievuldop eens een kwartslag naar links zodat hij feitelijk los ligt. Dan even een paarminuten stationair draaien of zelfs even gas geven.

Als hij van je blok afvalt dan is 't niet goed ;D

nickk.

Citaat van: Lampje op 13-05-2009 16:03:01
Draai je olievuldop eens een kwartslag naar links zodat hij feitelijk los ligt. Dan even een paarminuten stationair draaien of zelfs even gas geven.

Als hij van je blok afvalt dan is 't niet goed

Klinkt erg dramatisch, je moet dan gewoon je carterventilatie eens vernieuwen.

Wat het probleem waarschijnlijk is, is dat er overdruk in het carter is doordat de ventilatie hiervan niet goed functioneert. Als je dit vervangt, hiermee ben je een goede vier uur bezig op je gemak, is het alst goed is over.

Lampje

Ik had achter de laatste zin ook een lachebekje moeten zetten. Dat heb ik alsnog even gecorrigeerd...

Ran-DiZzle

danku danku, zal er eens naar kijken

Emiel

#5
Jullie maken het wel dramatischer dan het is. Straks word de carterventilatie vervangen en blijft ie lekken omdat alleen het afdichtringetje van de peilstok ral geworden is.

Eerst ringetje checken (moet soepel zijn), mocht ie ral zijn vervangen.

Jans Duiven

Citaat van: Emiel op 20-05-2009 22:24:00
Jullie maken het wel dramatischer dan het is. Straks word de carterventialtie vervangen en blijft ie lekken omdat alleen het afdichtringetje van de peilstok ral geworden is.

Eerst ringetje checken (moet soepel zijn), mocht ie ral zijn vervangen.

Eerst kijken of de vlamdover er nog inzit en vol zit met bagger.

Thijssie!

Niks aan de hand lijkt me. Had zelf hetzelfde probleem. Je moet even een klein groen afsluitrubbertje bij de dealer bestellen ;D Problem solved :eusa_dance:

Ran-DiZzle

Thnx guys..problem Solved. was idd alleen het afdichtringetje van de peilstok. heb ook gelijk die onderaan de peilstok 'houder' vervangen.