Carterventilatie

Gestart door Thunderace, 30-03-2007 16:09:19

Vorige topic - Volgende topic

Thunderace

Moeten de carterventilatiedampen weer terug de luchtinlaatsectie in??

Heb nl aparte 'uitblaasfilters' van Green gezien, speciaal voor de carterventilatie.
Is dit voor de 850 toe te passen, en zo ja, voor of na de olieafscheider.

Mijn eerste gedachte, da's makkelijk reinigen, en heb je de vervuiling niet meer via de flametrap in de inlaatsectie.
(scheelt weer schoonmaken?!?)

tienklepper

Hoi sleutelaars,

Ik heb gisteren , op grond van olieverbruik en een flink vuile vlamdover, de stoute schoenen aangetrokken een de carterventilatie ( potje,slangen,vlamdover) vervangen. Wat een klus! Daarvoor was ik via het forum al gewaarschuwd , maar dan nog. Er zijn altijd weer tegenvallers die je niet incalculeert! Ik raakte een M7 bout kwijt...en bij het losdraaien van de bouten van het spruitstuk viel op een gegeven moment het laatste stukje van mij verlengde ratel naar beneden.... gloeiende, gloeiende. Tip voor mensen die dit ook gaan doen: Check hoe stevig je eindstukjes vastzitten op de verlengstukken van de ratel en anders een tapeje eromheen. De meest linkse bout is het lastigst: die heb ik als volgt te pakken gekregen; goeie lamp erbij; vervolgens de langst mogelijke verlengde steel van ratel langs de slag van de koelvloeistof, tussen alles door wat je onderweg tegenkomt en dan het bit over de bout zetten. Nu pas de ratel erbij en rustig losdraaien. Bij alles wat ik in mijn hoofd had zitten over het onderwerp vergat ik bijna 1 ding; de onderste bouten er niet uitdraaien!!! Overkwam me bijna... Alles zit weer netjes in elkaar en heb ook de truc van "de dansende oliedop"maar even gedaan. Bleef prachtig rustig liggen!
Nog een laatste tip die de klus willen gaan doen; neem er, zeker als je zoals ik dit nog nooit gedaan hebt , de tijd voor!

number-88

Vergeet het haakse stukje niet wat de luchtinlaatbuis/slang in gaat!!

Groet,

Rick