olielek onder afdekplaat

Gestart door alfredgeel, 17-10-2008 09:23:05

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Mijn carterventilatie was schoon, maar de slangen er naar toe leken wel de aderen van een kettingrokende hartpatient. Het harde plastic, 14 jaar oud, brak onder je vingers af, alle slangen totaan de turbo vervangen door nieuwe.

Bougiekap en daaronder netjes schoongemaakt met motorreiniger om beter te kunnen speuren naar de oorzaak van de lekkage.

mevita

Citaat van: Lampje op 23-10-2008 23:18:36
Mijn carterventilatie was schoon, maar de slangen er naar toe leken wel de aderen van een kettingrokende hartpatient. Het harde plastic, 14 jaar oud, brak onder je vingers af
Was bij mij ook het geval als je eraan kwam brak het zo in verschillende stukken, heb er een stuk kachelslang voor in  de plaats gezet, dealer zegt dat houdt nog geen 2 weken mijn kennis zegt het kan verder geen kwaad.
Kan ik de kachelslang laten zitten of moet de plastic buis er weer tussen?

gr mevita

t5karel

Het schijnt een verkapte carterontluchting te zijn dat''gat'',na revisie(met nieuwe ontluchting) van m,n blok joekelde er bij ook olie uit alleen bij hogere toeren.
Het revisiebedrijf gaf mij toen het advies,dicht maken!
Zo gezegt zo gedaan,er is een tap in gegaan en een plaatje er op met vloeibare pakking er tussen o.i.d.
Rij alweer een half jaar naar alle tevredenheid en keurig droog.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Lampje

Citaat van: mevita op 23-10-2008 23:40:03
Citaat van: Lampje op 23-10-2008 23:18:36
Mijn carterventilatie was schoon, maar de slangen er naar toe leken wel de aderen van een kettingrokende hartpatient. Het harde plastic, 14 jaar oud, brak onder je vingers af
Was bij mij ook het geval als je eraan kwam brak het zo in verschillende stukken, heb er een stuk kachelslang voor in  de plaats gezet, dealer zegt dat houdt nog geen 2 weken mijn kennis zegt het kan verder geen kwaad.
Kan ik de kachelslang laten zitten of moet de plastic buis er weer tussen?

Wij hebben brandstofleiding/slang gebruikt.

Omdat deze niet zo lekker rekt was het soms moeilijk deze op de aansluitingen gedrukt te krijgen. We hebben deze slang van dichtbij met een verfbrander opgewarmd naar 200 C. Hij wordt wel iets flexibeler, maar geeft verder geen krimp.

Conclusie: goedgekeurd door de Nederlandse Vereniging van Roffel Eigenaren;-)