lampjes tracks en abs enzovoort

Gestart door arjoenelise, 14-10-2008 20:05:16

Vorige topic - Volgende topic

arjoenelise

En nu dit:
Vanmiddag gingen spontaan het tracs en ABS lampje branden inclusief het wegvallen van
de snelheidsaanduiding en richting aangeven had ook geen zin, de lampjes in de auto en
buiten gaven geen krimp!!!!  Wat is er aan de hand???
Wie het weet mag het zeggen.
Gr, A

haasje

zoek maar eens op het forum naar het electrische deel van je contactslot

850 Ra$ing

Heb toevallig deze week zo'n ABS regeleenheid gerepareerd waarbij ik ook een stuk gereden heb zonder dat de regeleenheid was aangesloten.
Wat mij opviel was dat ik geen snelheids signaal meer had, dus de snelheids meter en tellers deden het toen niet.
Dus misschien zit er een stekker los of iets ???

mehn

Zware sleutelbos zeker...al is het uitvallen van de snelheidsaanduiding ook een typisch geval van ABS controler stuk  :eusa_think:

Geen richtingaanwijzers en verlichting duidt idd op het (electronisch deel van het) contactslot.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

t5karel

Citaat van: 850 Ra$ing op 14-10-2008 20:19:11
Heb toevallig deze week zo'n ABS regeleenheid gerepareerd waarbij ik ook een stuk gereden heb zonder dat de regeleenheid was aangesloten.
Wat mij opviel was dat ik geen snelheids signaal meer had, dus de snelheids meter en tellers deden het toen niet.
Leuke bijkomstigheid is ook,dat als je wagen getuned is deze dan weer terug gaat naar basisdruk ;D.Oftewel,je wagen gaat weer als een oud wijf ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Citaat van: mehn op 14-10-2008 20:19:59
Zware sleutelbos zeker...al is het uitvallen van de snelheidsaanduiding ook een typisch geval van ABS controler stuk  :eusa_think:

Geen richtingaanwijzers en verlichting duidt idd op het (electronisch deel van het) contactslot.

Eerst contactslot vervangen idd. Heb je dan nog ABS lampjes en/of wegvallende snelheidsaanduiding is je controller stuk (althans, de solderingen daarvan).

Gr 8)

steve2507

Citaat van: t5karel op 14-10-2008 20:24:52
Leuke bijkomstigheid is ook,dat als je wagen getuned is deze dan weer terug gaat naar basisdruk ;D.Oftewel,je wagen gaat weer als een oud wijf ;D.
Ik heb het ABS probleem ook gehad en enkele punten in de ABS controller opnieuw moeten solderen.
Maar ik mag toch aannemen dat zodra het probleem is opgelost de getunede turbo druk gewoon weer werkt? (ROM enzo...)

t5karel

Citaat van: steve2507 op 18-10-2008 12:28:18
Citaat van: t5karel op 14-10-2008 20:24:52
Ik heb het ABS probleem ook gehad en enkele punten in de ABS controller opnieuw moeten solderen.
Maar ik mag toch aannemen dat zodra het probleem is opgelost de getunede turbo druk gewoon weer werkt? (ROM enzo...)
Zodra je de ABS module terug plaatst is alles weer als vanouds(gelukkig) ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.