LPI houdt soms een beetje in.

Gestart door Arlee, 08-10-2003 15:10:01

Vorige topic - Volgende topic

Arlee

Onze V70 uit 1997 met lpi inbouw 1998 houdt soms een beetje in op gas. In het verkeer in de bebouwde kom heb je er totaal geen last van, maar op de snelweg bij 100-120 valt het extra op en stotterd hij soms een beetje, dus niet continue, soms kun je kilometers rijden en heb je nergens last van. Net of hij niet voldoende brandstof krijgt, vooral als je net wat extra gas geeft. Op benzine doet hij alles perfekt. Komt dit bekend voor?

en een duidelijk hoorbaar tikkend geluid uit die paarse nippeltjes, (k'heb er geen verstand van) op het lpg gedeeltje voorop de motor. is dat het geluid van de kleppen?

alvast bedankt voor een reaktie.

Misschien nog een tip voor alle rammelende achterkleppen. Bij die van ons bleek na heel wat geklooi het kunstof rond de vangbeugel in de drempel versleten te zijn. die beugel zit dus geklonken en dus ondoenlijk te voorzien van een nieuw kokertje van kunstof tenzij er een naad over de lengte in zit. maar dat is niet erg.
Ik heb het opgelost door een stukje uit een balpoint of stift te zagen. die er omheen geklikt en ja hoor, de klep was weer rammelvrij. Voor zolang als het duurt natuurlijk, maar ik heb oude balpoints zat.

145 -> 245 -> 240 -> 745 -> V70

TTT242

Dat klein beetje inhouden heb ik soms ook, je voelt het bijna niet, enkel met cruise control voel ik het, daar kan ik mee leven. Maar de problemen die ik in topic "LPI-Vialle probleempje" heb, zijn van andere aard; een klein beetje teveel inhouden zodat ik op benzine moet rijden
Het geluid aan de paarse gas injectors is het inspuiten van gas, dat is normaal.

Waar het kleine beetje inhouden aan ligt vraag ik mij ook af?

Tom
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BartRas

Dit hoort niet hoor, volgens mij, ik heb het i.e.g niet!Wat kan het zijn, brandstofpomp levert niet genoeg extra druk tijdens acceleratie, 1 of meerdere injectoren is/zijn  ziek. Gas computer communiceerd verkeerde data met de ecu.
Eigenlijk moet je gewoon ff langs de gasinbouw gaan. Die hangt zijn pc-tje eraan en je weet het.
suc-6
there is no substitute for PK's

Herbert

Ik heb precies hetzelfde met mijn S70 van 1998 op G3, vooral na enige tijd 120 rijden en vanaf daar accelereren.

Bijkomend probleempje (misschien heeft het er mee te maken): Bij starten met warme motor loopt hij soms even op 4 cylinders, bij het overschakelen naar LPG. Bij koude motor alles o.k.

Ben al langs de volvo dealer geweest, die heeft er samen met mij  een testritje mee gemaakt (oeff... ik dacht dat ze daar heel braaf en voorzichtig reden...) en toen had de patient natuurlijk geen kuren meer.

1 Dezer dagen maar naar de LPG-meneer. Weet er iemand een goede in de buurt van Deventer?

mesman-lpg-airco

Als de V70 een 10-klepper is weet ik waarschijnklijk wel waar het aan ligt.

/edit

tel.nr weggehaald. er zijn meer mensen benieuwd naar het antwoord dus gaarne antwoorden op het forum, daar is het voor.