Smeerolie vragen

Gestart door robmolen, 24-09-2003 11:40:46

Vorige topic - Volgende topic

robmolen

Tip na een goede ervaring:

Als iemand vragen over smeerolie heeft moet je KEM automaterialen in Lopik bellen (0348-551609) en naar Ruud vragen.
Hij is zelf Volvo-gek en weet verschrikkelijk veel van olie.
Van wat geschikt is voor autos die door oude dametjes gereden worden tot autos en motoren in de racerij.
Ook kan hij advies geven hoe van een oud-dametje exemplaar weer weer een bolide te maken.
Heeft hij bij mij met succes gedaan. Niet met dope rommel in de olie maar met hoogwaardigere en reinigende smeerolie.
Er blijkt veel beter spul op de markt dan de grote oliemaatschappijen je willen laten geloven.
Hij werkt veel met de Amerikaanse top olie van Kendall.
Na het verversen kan je een monstertje van je oude olie aan Ruud geven, dat laat hij bij Kendall spectraal doormeten. Krijg je een prachtig rapport met wat er zoal aan verschillende metalen en andere ongerechtigdheden in de olie terechtgekomen is.
142 de luxe 1971 wit, 142 de luxe 1971 wit, 244dl 1980 mosterd, 240GL 1983 zilvergroen, 460 GLE i 1990 wit, 850 GLT 1992 zilver, S70 2.5 10V 1998 beigezilver, V70 Classic 2.4 170pk 1999 roodmetallic, V70 140pk 2006 silvermetallic

Ik heb nog een setje con

Sieger

Dat zal toch zeker niet Ruud Molenaar zijn, die vroeger bij Volvo van de Wulp - Spijkenisse  zat ?
Volvo Power For Life !

HaRdCoRe-WeZ

Sieger komt dus ook vanaf Voorne-Putten?

Mijn pa heeft trouwenz vroeger Kendall in zijn B Ascona en motorfiets gehad. Tering, dat is echt een superolie!!! Wel vreselijk duur, toendertijd 25,- piek de liter, maar dan heb je ook zeker wel wat.

Erik_M.

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 25-09-2003 01:10:43
Sieger komt dus ook vanaf Voorne-Putten?

Neen, woont er niet eens in de buurt. Hij is echter alleen al jaaaaaren werkzaam in de Volvo-wereld en kent zodoende nogal wat mensen uit die branche.

Groeten
Erik

(Sieger, 'k heb vast antwoord gegeven.  ;)        Weet niet of je nog op het Forum komt voor je naar Luxemburg abreist).

HaRdCoRe-WeZ

Ahaa....i c. Duidelijk.