Af en toe weigeren van speaker

Gestart door Robby72, 25-10-2008 16:44:35

Vorige topic - Volgende topic

ceesklumper

Citaat van: lippylipstick op 24-09-2009 20:59:31
Heb je wel eens aan de volumeknop van je radio gedacht? Bij mij viel de rechterkant soms uit, behalve bij hoger volume. Heb de radio opengemaakt en het interne gedeelte van de volumeregelaar een paar keer met contactreiniger ingespoten en ondertussen aan de knop gedraaid: problem solved.
Het is maar een suggestie, hoor.

Nou, aangezien alleen de onderste speaker dienst weigerde, maar soms bij hoog volume wel mee wilde doen, leek me het probleem te zitten in de (bedrading naar de) enkele speaker.

Vanmiddag de nieuwe luidspreker opgehaald en gemonteerd - hij doet het weer perfect. Mooi geluid. Ook past het deurpaneel nu weer een stuk beter, de dealer had bij een reparatie vorig jaar het niet goed gemonteerd, bleek, waardoor het slechter aansloot maar ook een beetje windgeruis (cabrio) veroorzaakte.

Andere foutjes in de loop der jaren door dealers gemaakt bij beurten/reparaties:

- trekhaak gemonteerd, maar oud type bedrading geinstalleerd (geen mistachterlicht - terwijl dit al wettelijk verplicht was)
- accuklemmen niet vastgezet, waardoor accu slecht oplaadde en stuk leek, na verloop van tijd
- vergeten slangklem te monteren op nieuwe stuurbekrachtigingspomp

Als amateur-sleutelaar maak ik zelf ook fouten, maar dit soort basisdingen verwacht je niet van monteurs die dit werk de hele dag doen. Sorry voor het 'off-topic' geneuzel, terug naar de muziek!
Cees Klumper
Amsterdam