Vergeet je klokje niet

Gestart door mevita, 26-10-2008 09:38:26

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Pffft, wintertijd. Tijd om zes maand in bed te blijven dus. :)

Rijns_t5r

lekker hoor,eindelijk eens lekker uitslapen  ;) ;D ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

pwassink

Citaat van: StefanCJ op 30-10-2010 22:18:20
Hier ook al gedaan ... Vroeger waren het nogal wat klokken om te verzetten, nu nog maar twee; mijn telefoon en de klok in de huiskamer.

Jij hebt dus als enige een Volvoklokje met DCF-77 correctie begrijp ik  :evil:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

StefanCJ

Ik had het alleen over de klokken in huis ...  :)

The Demon

*DOMME VRAGENMODUS AAN*

Waarom moet dat nu eigenlijk om 3 uur 'snachts?
Kan je een keer een uur langer slapen, moet je midden in de nacht je bed uit om de klokken terug te zetten.
Mijn schoonvader repareert klokken en heeft er ongeveer 30  :o aan de muur hangen, dus die is tot 8 uur (wintertijd) bezig, zo komt hij nooit aan zijn rust.

*DOMME VRAGENMODUS UIT*

Groet,
The Demon.

ief

Als ze het overdag zouden doen, moet je ineens een uur langer werken.vandaar. ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Boeijke

Citaat van: ief op 30-10-2010 23:32:43
Als ze het overdag zouden doen, moet je ineens een uur langer werken.vandaar. ;D

En voor degene met nachtdienst??  :eusa_think:

ief

Citaat van: Boeijke op 30-10-2010 23:37:36

En voor degene met nachtdienst??  :eusa_think:
Die zijn dan een uur eerder thuis. ;D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

The Demon

Het kan toch om 18:00 uur, of ben ik nou gek?? (Geef op die laatste vraag meer geen antwoord.)

Groet,
The Demon.

elianmars

Gewoon doen wanneer je het zelf wilt, natuurlijk.

De jongens hebben zich uiteraard niks van het uur aangetrokken, dus die waren lekker vroeg wakker ::) ;D

Ben

Ik was ook om 6 uur wakker hoor.
Zo de klok in de auto op tijd zetten en ..... naar de VKB :-)

)()()sT

Citaat van: Vulk op 30-10-2010 22:20:14
Pffft, wintertijd. Tijd om zes maand in bed te blijven dus. :)

5 maanden  :D

Johann

Werd jij vanochtend ook te laat wakker?
01 november 2010

Eindelijk hadden notoire laatkomers vanochtend een excuus op school of op de zaak: "m'n iPhone snapt geen wintertijd". Wat is er aan de hand? Toen een paar weken geleden het Australische continent de klok een uur terugzette voor de wintertijd paste iPhones hun klok automatisch aan. De wekker bleek echter een bug te bevatten waardoor Australiërs een uur te vroeg wakker werden.

Dit weekend waren wij Europeanen aan de beurt. Ook hier zette iPhones keurig de klok een uur achteruit, maar ook hier gold dat niet voor de wekker. In tegenstelling tot Australië werd die twee uur terug gezet waardoor veel mensen die hun iPhone als wekker gebruiken onbedoeld een uur langer hebben geslapen. Uiteraard waarschuwt OMT hier, geheel in lijn met dit nieuws, te laat over.

In Australië heeft het probleem zich vanzelf verholpen. Het zal afwachten zijn of dat in Europa ook gebeurt, of dat we moeten wachten tot de aanstaande iOS 4.2 update.

[UPDATE] Via Twitter meldt Reimer ons dat het probleem zich alleen voordoet bij een terugkerend alarm. Als je dus elke avond opnieuw je wekker zet zou er niets aan de hand zijn.

Was jij vanochtend te laat door je iPhone?

Johann

CiteerApple today posted a new support document acknowledging the daylight saving time bug being experienced by iPhone and iPod touch users on iOS 4.1 in a number of countries.
In some regions, shortly before or after the daylight saving time (DST) change, repeating alarms created in the Clock app may work incorrectly.

Apple's recommended workaround is for users to manually set their alarms each day for the next few days, suggesting that the issue will be resolved once the U.S. and Canada end daylight saving time this Sunday.
To resolve this behavior for existing alarms, set the repeat interval to Never. You will need to reset these alarms for each day you need them.

After November 7th, 2010, you can set your alarms to repeat again.

elianmars

Niet vergeten, mensen. We kunnen een uur langer slapen  :eusa_dance:

En nu ga ik snel naar bed om van dat extra uurtje te genieten  ;D