JRS2K3 van T5 naar D5

Gestart door jrs2k3, 26-10-2008 14:45:51

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Citaat van: jrs2k3 op 15-03-2012 15:44:22
Uitlaat spruit stuk pakkingen besteld, hopelijk morgen binnen zodat we van het weekend eens kunnen gaan klussen!

Helaas! Heeft het probleem niet verholpen! :(

Maar vanochtend had hij wat moeite met starten, wou niet echt aanslaan. Motorkap open gedaan en daar hoorde ik mijn stationair regelaar brommer (met contact uit), stekker eruit getrokken, auto gestart door gas bij te geven, en toen hij een beetje liep (500 toeren) de stationair regelaar weer aangesloten en trok toen wel weer bij in toeren (900 / 850).

Zou het misschien dus de stationair regelaar kunnen zijn die bijv niet meer goed sluit en daardoor "valse" lucht krijgt? En hoe zou ik dit uit kunnen sluiten?

Ach en zo prutsen we steeds een beetje door :) Ondertussen ook bezig met een kleine verbouwing van de boven verdieping voor een klein meissie die deze zomer geboren moet worden :D

razorx

Ach de stat regelaar zo goed schoonmaken, dat hij bij zachtjes kantelen al een klikkend geluid maakt.
Eerst nachtje of langer in de remmenreiniger. Dan een beetje wd40 voor de smering.

jrs2k3

Done that! Geen verschil helaas.. maar...

Ik zag dat er bij de 5 lpi injector wat nattig was bij de zitting dus dat ging ik net controleren, maar haal de 3 injector los en hoorde een licht gesis, de 3e lpi injector sluit blijkbaar niet goed af, dit zou natuurlijk de klachten wel kunnen veroorzaken.

Morgen even een lpg boer bellen om het te laten fixen! Ik heb het idee dat dit de oorzaak, combinatie van een zitting die niet goed sluit en een injector die lekt. Morgen even afwachten wat de lpg boer zegt!

Ludo

Het zou het moeilijker starten kunnen verklaren, maar volgens mij niet het hikken en stotteren.
Misschien ook een lekkende injector?, best even laten controleren als je toch naar de lpg boer gaat.
Heb je de benzine drukregelaar ook al eens gecontroleerd op lekkage?.

jrs2k3

Citaat van: Ludo op 27-03-2012 21:58:19
Het zou het moeilijker starten kunnen verklaren, maar volgens mij niet het hikken en stotteren.
Misschien ook een lekkende injector?, best even laten controleren als je toch naar de lpg boer gaat.
Heb je de benzine drukregelaar ook al eens gecontroleerd op lekkage?.

Het moeilijk starten was blijkbaar eenmalig, daarna eigenlijk geen last meer van gehad.

Ik denk dat injector nr 3 dus lekt, toen ik deze uit zijn zitting haalde hoorde ik namelijk het gas er uit stromen en dat was bij de rest niet het geval. We zullen zien wat de gasboer zegt!

jrs2k3

Van de gasboer een nieuwe mee gekregen. Nu wil ik hem erin zetten, maakt het nog uit welke richting de stekker zit van de injector? van de nieuwe ziet die direct boven de in en uitgang van de gasslangen. Kan dat kwaad of ?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

jrs2k3

Vanochtend even langs Rogat gereden omdat ik de verkeerde injector had, geel in plaats van wit. Dus even de injectors daar ter plekke om gewisseld. De oude injector was trouwens inderdaad aan zijn einde.

Nieuwe injector doet (bijna) wonderen. Blijf nog steeds wel ergens een kleine hik houden, maar niet meer zo erg als eerst. Heb nu dus alleen nog de "losse" zitting van injector 5 niet gefixt, dus dat kan nog een oorzaak zijn.

jrs2k3

Verse bandjes en een vers laagje mat zwart!

Tijd geleden dat ik hier wat heb gepost! o.a. druk bezig geweest met verbouwen van de bovenverdieping van ons huis. Van 2 kamers naar 3 gegaan! Alles is nu klaar voor de kleine, 4 juli is de uitgerekende datum, dus het schiet mooi op :)

De volvo moest voor de APK en had een paar afkeur punten, fusee kogel rechts en stuur kogel links. Deze had ik vorig jaar ook op het papiertje staan, toen nieuwe onderdelen bij Nordicar besteld, nu na een jaar waren deze dus weer af. Nordicar opgebeld en kreeg kosteloos een nieuwe draagarm en stuurkogel opgestuurd!

Gister in anderhalf uur een draagarm, stuurkogel en de velgen eronder gezet! Het scheelde enorm dat ik vorig jaar alles al los had gehad!

Dinsdag voor de keuring!

RATFINK

jrs2k3

De Volvo is eindelijk weer de oude!  ;D Het bleek uit eindelijk toch de distributie timing te zijn. We hebben het nu goed afgesteld aan de hand van de inkepingen van de nokkenassen aan de verdeler kant. Het hikken / inhouden op LPG is nu ook helemaal over! Heeft ff geduurd en heel wat garage bezoekjes gekost en bleek het uit eindelijk toch zo iets simpels te zijn.

Rij nu weer met veel plezier in de Volvo :)

elianmars

Thys

Hey, wat mooi dat je het eindelijk gevonden hebt!

Is het dan misgegaan toen het blok (vorig jaar?) uit elkaar gegaan is?

jrs2k3

Het is al even geleden dat ik actief ben geweest op het fora hier!  ::) Iets met een kind, een huis, werk etc :) Allemaal goeie dingen dus!

Maar ik ga vandaag dan afscheid nemen van mijn 850 :( Enigsinds met pijn in mijn hart. Wat heeft die bak mij (ons) een hoop plezier opgeleverd. Maar ook een sloot met geld gekost haha :) Sinds december heb ik een nieuwe baan in Heerenveen. Aangezien heerenveen wolvega met de trein 6 min is, en mijn werk redelijk dichtbij het station zit gaan we van 2 autos terug naar 1.

Vanmiddag ga ik naar Hoogeveen (echautos.nl) om de nieuwe Volvo op te halen. Dit keer een v70 d5 163pk uit 2004 (maar dan net het nieuwe model) http://www.autotrader.nl/auto/volvo/hoogeveen/5jwu6/volvo-v70-verkocht-d5-163pk-edition-1e-eigenaar-dealer-onderhouden/detail/?zoekopdracht=volvo-v70|prijs-tot-5000|bouwjaar-van-2003|brandstof-bevat-diesel

De 850 ruil ik dus in, en wat ik kort begreep is dat ze hem optisch mogelijk gaan opknappen en dan te koop zetten. Technisch gezien is de 850 top. Afgelopen tijd geen rare dingen meer gehad, eigenlijk het afgelopen jaar bijna probleemloos gereden!

Ik wil jullie enorm bedanken voor de support en handige tips tijdens de problemen die de volvo heeft gekend!

Marty__Mouse

Jammer, maar logisch besluit.. En een erg mooie auto voor teruggekocht!!  :eusa_clap:

Ook daarvan mag je wel wat foto's plaatsen!  :D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..