Motor uitbouwen en weer inbouwen IVM Distributie riem en krukaskeeringen NODIG?

Gestart door BoudewijnB, 13-11-2008 19:24:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BoudewijnB

Ik moet mijn distributie riem hoog nodig vervangen, daarbij komt ook nog kijken dat mijn krukaskeering hoogst waarschijnlijk lekt:(

Zit er aante denken om zelf te doen, echter weet ik niet precies hoe de distributieriem te vervangen, maar als ik weet hoe, kan ik het zelf wel. Dan heb ik vooral over hoe de poulie's vast te houden en niet te verdraaien :eusa_eh: Wat voor een truucs zijn hiervoor?

Is het verstandig de gehele motor uit te bouwen, omdat e bak er ook nog eens af moet ivm keering?
Zoja hoe? subframe laten zakken met motor blok? van boven losse blok eruit takelen?

Ik hoop dat iemad een goed beschrijving wilt maken/schrijven voor het uitbouwen van het blok, en waar op te letten bij distributie riem vervangen.

Thnks

Boudewijn

Wout309t

Ik zou het blok lekker laten zitten.... Het is best aardig wat werk. Het jezelf onnodig moeilijk maken lijkt me geen goed plan.
2011 V70 2.0T R-Design MT

LPGLE

je hebt zowieso een 2 kollommer nodig, beste kan je hele subframe er onderuit. ( om bak weg te halen)
Blok laten hangen in een motorbalk ( boven op de spatborden zetten),  je hebt ruimte genoeg om de distributie te vervangen.
Punt van oplettendheid is zowieso je hulpkoppelingsnemer , dat deze niet uit elkaar floept bij het demonteren , ontluchten kán erg lastig zijn.

Als het subframe toch weg is , zou ik ook de carterventilatiepot vervangen.

Als je geen sleutelervaring hebt zou ik er stevig over nadenken deze "operatie" danwel uit te voeren.....