Maar 1 sleutel en zender

Gestart door PininFan, 26-10-2008 20:59:57

Vorige topic - Volgende topic

PininFan

Sinds vorige week heb ik een roffel. Een geweldigen auto. Helaas zit er maar 1 sleutel bij en heeft de afstandsbediening ook maar 1 zender.

Wie heeft dit eerder gehad en weet de beste manier om weer aan 2 of 3 sleutels en zenders te komen en tegen welke kosten?

Groet,

Walter

Chris

Citaat van: PininFan op 26-10-2008 20:59:57
Sinds vorige week heb ik een roffel. Een geweldigen auto. Helaas zit er maar 1 sleutel bij en heeft de afstandsbediening ook maar 1 zender.

Wie heeft dit eerder gehad en weet de beste manier om weer aan 2 of 3 sleutels en zenders te komen en tegen welke kosten?

Groet,

Walter

Allereerst welkom Walter!

Wat voor roffel heb je?

Voor de 850 (1995) kostte een nieuwe handzender mij 67,69 bij de dealer ;) Sleutels weet ik niet.

thuur

Sleutel kun je bij de dealer op kenteken bestellen.

Gr ;)

onnaj

Kost inderdaad rond de 67,- (tenminste iig voor een afstandsbediening voor een Guard II Alarm met CV, verwacht dat de rest ook wel rond dezelfde prijs zit.

peter259

Het bijbestellen van een codesleutel of uitlezen van mijn enige bruikbare afstandbediening met alarm was niet mogelijk bij  meerdere  Volvodealers noch bij Volvo Nederland zonder  de ooit meegeleverde  gecodeerde basis sleutel .
Omdat ik vreesde dat ook mijn laatste  electronische sleutel het zou begeven heb ik het alarm er bij een electronica zaak af laten halen bij Volvo kon het niet..... Daarmee voorkwam ik dat als de auto op slot stond  en mijn enige werkende codesleutel weigerde, ik de auto kon achterlaten  niet meer zou kunnen openen. kosten € 30,-

thuur

Citaat van: peter259 op 28-10-2008 12:35:14
Het bijbestellen van een codesleutel of uitlezen van mijn enige bruikbare afstandbediening met alarm was niet mogelijk bij  meerdere  Volvodealers noch bij Volvo Nederland zonder  de ooit meegeleverde  gecodeerde basis sleutel .
Omdat ik vreesde dat ook mijn laatste  electronische sleutel het zou begeven heb ik het alarm er bij een electronica zaak af laten halen bij Volvo kon het niet..... Daarmee voorkwam ik dat als de auto op slot stond  en mijn enige werkende codesleutel weigerde, ik de auto kon achterlaten  niet meer zou kunnen openen. kosten € 30,-

Dat is een originele Volvo startonderbreker?

Dan had je toch naar meerdere dealers moeten bellen want je hoeft echt alleen je kenteken door te geven. Of er een code in de sleutel zit (en welke) gaat allemaal vanzelf.

Enige probleem kan zijn een importauto. Maar dan moet het op chassisnr. lukken m.b.v. Volvo Cars NL.

Gr ;)

onnaj

heb je een Guard I of een Guard II alarm? Bij een Guard 2 alarm kun je namelijk zelf de ab's programmeren, dat lukt mij zelfs  :eusa_whistle:  ;D

peter259

effe onder de kap gekeken.... Het ding wat mij als alarm werd geduid is een soort ronde bol... Daarop staat VOLVO/Nicad italy...G6.... De sleutelkastjes (die ik er nu af kon laten) waren van  het merk Scorpion  overigens ook niet na te bestellen.. Enneh....  Guard 1 of Guard 2 ??? waar moet dat staan????
Alle dealers (minstens 5 ) wezen op een RODE meegeleverde  basis  codesleutel die de  oorspronkelijke koper moest hebben ontvangen  ( eig.  Volvo Beesd  medewerker ) en die er niet meer is en alleen die sleutel kan een copie  code sleutel leveren... er waren Volvodealers die zeiden dat van de huidige  nog werkende sleutel te kunnen uitlezen heb ik bezocht (  VolvoVianen) .... maar zij kregen het niet voor elkaar....
Ook de eerste eigenaar ( Volvo) wilde  de toenmalige berijder uit privacy overwegingen niet kenbaar maken... om die zg Rode sleutel te bemachtigen ook niet via de verzekeringsmaatschappij via het kenteken. Ook het loskoppelen van het alarm was volgens Volvo niet mogelijk het zou een integraal deel van de motor zijn.... Pffff wat een verhaal...  blij dat ik het alarm en autom. afstandbedining er af heb... en nu gewoon op de sleutel kan openen/sluiten.

mehn

Wat is het bouwjaar (en de maand)?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

PininFan

De auto is in februari 1998 op de weg gekomen. Ik heb contact met de volvo dealer gehad en hij vraagt 200 euro voor een zender met een sleutel plus inlezen. Best een prijzig verhaal vind ik.

Het mooiste zou inderdaad zijn om het alarm en de startonderbreker uit te schakelen. Dan kan je met ieder setje uit de voeten.

Walter

Thys

Citaat van: thuur op 28-10-2008 12:51:14
Enige probleem kan zijn een importauto. Maar dan moet het op chassisnr. lukken m.b.v. Volvo Cars NL.

Ook dat is geen probleem. Adhv het chassisnummer kunnen ze achterhalen welke sleutelcode er bij de auto hoort. Deze sleutel laat je vervolgens bij de dealer aan de auto koppelen. Kleine ingreep, en ze kunnen ook de andere sleutels die je niet meer hebt, maar nog wel in omloop zijn, deactiveren.

thuur

Volgens mij loopt hier wat door elkaar.

De contactsleutels zijn zonder meer na te bestellen. Geen gedoe met rode codes e.d. Dit staat volledig los van CV en alarm. In de sleutel zit wel een startonderbrekings-code, maar zolang de sleutel op kenteken/chassisnr wordt besteld komt de juiste chip in je nieuwe sleutel.

Gezien de opdruk Volvo/NiCad hierboven denk ik dat je naar een originele Volvo-sirene kijkt. Het kleine sleuteltje wat hierin past is enkel om de sirene uit te zetten. De handzenders worden steeds schaarser. Volgens mij kun je ook uitkijken voor een 2e hands zender omdat ze om te prgrammeren zijn. Tenzij je een rode sleutel nodig hebt zoals gezegd, maar daar weet ik het fijne niet van.

Het alarm is eenvoudig uit de auto te halen. Plaats een overbruggingsrelais in de plaats van het alarmrelais en je bent klaar. Nadeel is wel dat de afstandbediening op de CV niet meer werkt. Wil je die functionaliteit terug dan zoek je het best een CV-relais, ontvanger (zwart kastje) en 2 passende handzenders.

Wil je weer een alarm, kun je beter bij de dealer een nieuw setje kopen, zoals de dealer heeft geopperd. 200 Euro voor een nieuw fabrieksalarm is een behoorlijk redelijke prijs.

Gr ;)