Ondernemer: 850 van 15 jaar oud, of tóch maar een jongere 850/x70 classic?

Gestart door FelixB, 27-10-2008 20:23:18

Vorige topic - Volgende topic

bassie81

Citaat van: R o b op 28-10-2008 08:05:51
Ik rij alles prive........ en dan 19 ct/ km. Vervolgens slim zijn om er toch wat meer uit te halen.

Wanneer wagen >15 jaar is gaat ie op de zaak.

Verder niet teveel hierover nadenken en werken...levert meer op.

Dit kun je combineren met het BTW verhaal. De 19 cent per kilometer geldt voor de inkomstenbelasting. Daarnaast kun je 75% van de btw op gebruikskosten aftrekken. Mits je zelf ondernemer bent en geen BV hebt.

bassie81

Citaat van: MJH op 28-10-2008 09:29:24
Bedankt voor de verduidelijking. Is niet mijn fort.  :)
Wanneer kwam je dat wijntje nou halen?

precies!  ;D waar ligt Zuidbroek ook alweer??

FGG

Citaat van: bassie81 op 28-10-2008 09:32:41

Vlakbij Karel. :P

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

MJH

klik ;D
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

t5karel

Citaat van: FGG op 28-10-2008 09:49:11

Vlakbij Karel. :P
Vraag in de buurt van Zwolle of Groningen maar naar Karel,ze wijzen je de weg wel verder ;D :angel:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

bassie81

hmmm... da's toch wel ver rijden....  :-\

Komt vast nog wel een keertje goed, op een meeting ofoz :eusa_boohoo:

razorx

Citaat van: bassie81 op 28-10-2008 09:16:12
Voor de zekerheid nog even wachten tot het volgende boekjaar (anders immers 10 maanden hoge bijtelling en slechts 2 mnd een lage), dan groot onderhoud, Gas erin en karren maar.
Voor zover ik weet, maar ben geen fiscalist geldt de autokostenfictie voor het deel van het jaar dat de auto op de zaak staat.

Even een citaatje zonder bronvermelding (kwam deze tekst al dan niet met andere zinsbouw diverse malen tegen):

Auto in ondernemingsvermogen: bijtelling privé-gebruik (autokostenfictie)
Ten eerste heeft u te maken met alle autokosten zoals de aanschafprijs, de brandstofkosten maar ook de motorrijtuigenbelasting, verzekeringspremies, APK, onderhouds- en reparatiekosten en overige kosten (denk aan parkeergeld, wasserette, tol maar niet de boetes!). Behoort de auto tot het ondernemingsvermogen dan kunt u de kosten in principe van uw winst aftrekken, de BTW als voorbelasting terugvorderen en afschrijven op de auto (er kan natuurlijk ook sprake zijn van een leaseconstructie, de procedure werkt vrijwel hetzelfde). Hier zit het voordeel van de auto op naam van de zaak aan te schaffen: u vordert de BTW terug en u betaalt minder belasting.

Voor het privé-gebruik wordt vervolgens een fictieve bijtelling voor het privé-gebruik vastgesteld welke gelijk is aan 22% (2007, 2008: 25% maar 14% voor zuinige auto's) van de cataloguswaarde bij aanschaf inclusief BTW en BPM (voor auto's ouder dan 15 jaar geldt de waarde in het economisch verkeer). Alleen als u met een degelijke rittenadministratie kunt aantonen dat u minder dan 500 kilometer per jaar privé rijdt (woonwerk verkeer wordt tevens gezien als zakelijke kilometers), wordt de fictieve bijtelling op 0% gesteld. U hoeft dus geen rittenadministratie bij te houden als u van te voren weet dat u meer dan 500 kilometer privé rijdt. Als de auto halverwege het jaar is aangeschaft, dan worden deze bedragen aangepast naar het gedeelte van het jaar dat de auto in gebruik