Centrale deurvergrendeling uitgevallen, Volvo Guard I werkt nog.

Gestart door HJ850, 26-08-2008 16:07:44

Vorige topic - Volgende topic

EdenAli

Schiet me zomaar iets te binnen
Zou je aan de foutcode's kunnen zien wat het probleem zou kunnen zijn?
en zo ja welke zou het kunnen zijn?

R o b

Heb sinds gisteren dezelfde symptomen als waar de topic starters mee zat. Met de AB gaat de auto niet op slot. Doe j'm vervolgens met de sleutel in de deur(en) op slot dan sluit alles netjes en de boel gaat ook weer open met de AB. Het enige vreemde is dat de achterklep (855) niet open gaat. Heb geen reserve AB om te testen of het hieraan ligt.

Freakybaby

Gisteren met Kamikaze en Spekkie 99 ernaar gekeken (en gezellig gebabbeld).

Vervangen relais -> meteen weer werken. Dat had ik al vaker gehad. Nog even verder gekeken en vergeleken en mijn voordeurknopjes bleken stroef op en neer te gaan. Eerder deed de CV het tijdelijk na het eruit/erin doen van het relais, maar na een paar uurtjes niet meer.

Weer thuis heb ik de geleiders van die knopjes eruit gehaald zodat daar geen weerstand meer op zou treden. Conclusie zojuist getrokken: de CV werkt nog steeds. Bij mij was bij het open maken duidelijk te zien dat de knopjes langs de geleiders hebben geschuurd.

De theorie hieromtrent: Doordat de knopjes blijven hangen krijgt het relais geen goed "sluit" bericht, en  blijft proberen de auto te sluiten.

Ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

@ROB: Doet je tankklep vergrendeling het nog wel?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

EdenAli

Oke dan ga ik daar ook maar eens mee bezig en ook mij tankklepje werkt niet
Plus op de beide voordeuren elsmede de achterklep geen reactie van de cv

Freakybaby

Citaat van: EdenAli op 19-09-2008 20:32:56
Als je nog een relias zoekt voor de vergrendeling ik heb er hier 2 liggen
En ik hoor het niet klikken als ik de deur op slot draai. >:(

Ed, gaan bij jou de lampjes wel aan (in de voetenruimte etc) als je de auto met de afstandsbediening "open" maakt?

Het klikken hoorde ik alleen als ik de deur ook echt open gehad had. Niet als ik opende en sloot zonder de deur echt te openen. Waarom denk ik dat dit van belang is? Nou, blijkbaar "ziet" de auto dan dat er iets open is en probeert wel aan te sturen. Als je ook geen klikjes hoort dan probeert de auto volgens mij ook niet aan te sturen. Ik kwam op het relais uit omdat hij duidelijk wel probeerde maar niks deed. En omdat bij het terugplaatsen van het relais er ineens wel een duidelijk signaal kwam.

Gisteren kwamen we bij het vergelijken van de verschillende auto's erachter dat de knopjes bij mij erg zwaar gingen (let op: voordeurknopjes kunnen alleen omlaag als de deur gesloten is) in vergelijking met de andere auto's. Hierom heb ik de ringetjes rond de knopjes eruit gewipt omdat de knopjes zonder deurpaneel veel makkelijker gingen. Tot op dit moment werkt mijn CV nog.

Citaat van: EdenAli op 21-09-2008 14:43:31
Oke dan ga ik daar ook maar eens mee bezig en ook mij tankklepje werkt niet
Plus op de beide voordeuren elsmede de achterklep geen reactie van de cv

Wellicht domme vraag: Heb je op je achterdeuren wel reactie op de CV? Ik heb mij laten vertellen dat achterklep en tankklep in serie staan.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

EdenAli

Ik heb wel een volvo-guard maar de afstand bediening werkt (nog) niet.
Normaal was het met de sleutel geen probleem.
De verlichting bij de voeten gaat niet aan als ik de deur los maak met de sleutel echter de knipperlichten werken wel.
Verder reageert er niets ook geen klik of een poging daartoe.
ook niet vanuit de kofferbak en achterdeuren

Freakybaby

Dan vraag ik me toch af of jij alleen een relais probleem hebt. Misschien ben jij wel aan de beurt met de microswitches die DCCCCL aanhaalt op pagina 1  :eusa_think: :eusa_wall:

EdenAli

Zomaar even de microswitches regelen die ook de verlichting voor in de deuren?.
Dan werkt het wel maar ik zal vande week eens het hele topictips proberen en kijken wat het nu precies is.

Freakybaby

Ja, voor zover ik weet wel. Je kunt eens proberen of je wat veranderingen ziet als je de deur open houdt en dan met een schroevendraaier oid het slot sluit. Dan moeten de lampjes ook weer uit gaan. De binnenverlichting wordt bij mij gestuurd via de afstandsbediening en gaat ook meteen weer uit als ik de auto weer afsluit, of gaat uit wanneer ik de sleutel in het contact op stand 2 zet.

Bij mij was het zo dat de afstandsbediening wel de binnenverlichting en knipperlichten regelde, maar er vervolgens niks gebeurde. Deed ik de bestuurdersdeur open en weer dicht dan hoorde je een klik alsof hij wel probeerde de dichte deuren te sluiten.

EdenAli

De afstandbediening heeft nooit gewerkt ik heb 'm achteraf ingebouwd
maar de deuren hebben altijd op slot gegaan met de sleutel.
Misschien de afstandbediening maar eens programeren.

Alleen zal dat wel een weekje moeten wachten
Vandaag gaat de roffel naar de garage om 'm op gas om te bouwen
Dus nog tot donderdag wachten

EdenAli

Nou vandaag even bezig geweest en de afstand bediening werkt!!! alleen de deuren gaan nog steeds niet op slot/open
Er klikt wel een relais bij de zekeringkast.
De hele zekeringkast losgehaald een niets kunnen ontdekken 3!andere relais geprobeerd voor de vergrendeling en geen resultaat.

Is er iemand in de buurt van Almelo die mij eens wil helpen/advies geven?

Ik kom er niet meer uit

EdenAli

vandaag maar even weer bezig geweest en ik hebhet vermoeden dat het in de kofferklep zit
Dus even kijken wanneer ik tijd heb
haal ik op de sloop maar een andere slot en ook van de tankafsluiting
eens kijken of het daar aan ligt
Kofferbak springt niet van het alarm als ik 'm open doe met de sleutel

EdenAli

Update

Ik heb op de sloop een complete andere vergrendeling gehaald
Dusss
Alle deuren en de kofferklep en de benzineklepje hebben nu andere vergrendelingen
En nu is het probleem opgelost er werkte er dus geen 1 meer

Vreemd gevalletje maar alles het doet het weer

Freakybaby