Stoelen en achterbank vervangen. Met foto's

Gestart door MJH, 01-11-2008 21:26:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rpakuypers

Vandaag het interieur vervangen en dankzij de beschrijving met de plaatjes ging het op zich aardig snel en die borgclips had ik er zo uit. Wellicht is het nog noemenswaardig om te vermelden dat je het grootste gedeelte van de achterbank het eerst eruit haalt omdat deze met een pin verbonden zit aan het kleinere gedeelte. Nu nog even de borgingsmechanismen aan de bovenzijde uit de oude bank halen en omzetten naar het nieuwe interieur.

Groet,
Roger

VolvoDeMio

Ook vermeldenswaard is dat het borgplaatje aan de zijkanten van de achterbankleuningen (bij het scharnierpunt) er door mij niet uit te halen waren met de leuningen rechtop (of nagenoeg rechtop) maar door ArjenT5R wél door de leuningen horizontaal te leggen....


thuur

Citaat van: rpakuypers op 22-03-2010 21:46:30
Vandaag het interieur vervangen en dankzij de beschrijving met de plaatjes ging het op zich aardig snel en die borgclips had ik er zo uit. Wellicht is het nog noemenswaardig om te vermelden dat je het grootste gedeelte van de achterbank het eerst eruit haalt omdat deze met een pin verbonden zit aan het kleinere gedeelte. Nu nog even de borgingsmechanismen aan de bovenzijde uit de oude bank halen en omzetten naar het nieuwe interieur.

Volvo raadt juist aan om het kleine deel eerst te doen ;)


Gr 8)

rpakuypers

#33
Citaat van: thuur op 22-03-2010 22:00:45


Volvo raadt juist aan om het kleine deel eerst te doen ;)


Gr 8)

Ja hoor, dat wil ik dan wel eens zien. Ik heb het geprobeerd maar na een half uurtje sjorren en trekken zag ik het licht. De borgclips verwijderen met de achterbank plat gaat inderdaad veel makkelijker, zeker als je de tweede schroevendraaier als een soort wig gebruikt .........

Groet,
Roger die blij is met zijn nieuwe stof-leder interieur zonder vlekken, scheuren, losse naden en de niet-doorgezeten bestuurdersstoel.

VolvoDeMio

Citaat van: rpakuypers op 22-03-2010 22:06:15
De borgclips verwijderen met de achterbank plat gaat inderdaad veel makkelijker, zeker als je de tweede schroevendraaier als een soort wig gebruikt .........
Yep.

V70_T5


Sven850

Hoe zit het bij een sedan? Ik heb geen palletje wat ik in kan drukken bij de achterbank. Ligt het aan mij of zit het anders? :)
XC40 T4 Recharge

Sbv

Citaat van: Sven850 op 30-05-2010 15:13:57
Hoe zit het bij een sedan? Ik heb geen palletje wat ik in kan drukken bij de achterbank. Ligt het aan mij of zit het anders? :)
Zit anders kan je redelijk snel verwijderen. Kleine deel eerst als ik het goed heb

Sven850

Interieurtje zit erin, was inderdaad best makkelijk  :eusa_shifty:
XC40 T4 Recharge

cotton

dank zij de fotoreportage heb ik een een paar (zeer warme) uurtjes mijn interieur kunnen vervangen. Vooral het verwijderen van de borgplaatjes aan de achterbank was een crime geworden zonder de tekening (staat trouwens ook in het Haynesboek van de V70 kwam ik later achter)
Toen alles weer netjes klaar was rolden de achtergordels links en rechts niet op. Na een ander item op het forum geraadpleegd te hebben kwamen we erachter dat de kleine plastic dopjes (die moeten verhinderen dat de gordel te ver naar binnen glijdt) wel naar binnen waren gegleden. Dit blijkt vaker voor te komen bij het wisselen van de achterbank....Dus een LET OP item. :eusa_think:
De gordel weer los maken en hem voorzichtig uitrollen tot de dopjes weer "buiten"zijn,

Nogmaals dank voor de duidelijke en heldere beschrijving voor het wisselen van een interieur'.

modalfa

Help!

Na veel zwoegen eindelijk de gehele achterbank eruitgehaald. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Maar nu...... hoe plaats ik de nieuwe
achterbank (hetzelfde als het oude :eusa_clap:) Op de een of andere manier wil dit maar niet lukken, iemand nog tips???

mvg Jeroen

jan piet

Gaat zeker over je rugleuning? De 'plaatjes' aan de zijkant recht naar beneden met de opening, evt wat WD 40 op de 'pallen' en dan RECHT laten zakken. Voila! Effe kloten maar dan werkt t. (Je hebt toch wel een 855 achterbank he?  :eusa_shhh:)

modalfa

dag Jan Piet,

Ja ik heb een 855 achterbank, sorry maar wat bedoel je met de'plaatjes' recht naar beneden?

jan piet

aan de buitenkanten van d ebank, daar waar de scharnieren in draaien om je rugleuning neer te klappen. Die plaatjes. Rugleuningen koppelen, in het midden ietsje hoger tillen en in die soort halfopen plaatjes laten zakken

modalfa

He Jan Piet,

Bedankt voor de tips :eusa_clap: :eusa_clap: Vanmorgen weer geprobeerd en binnen een paar minuten zaten ze er al in. Ben gisteravond maar gestopt, om erger te voorkomen. Achteraf viel het dus best mee
Bedankt nog voor de tips

Jeroen