Stoelen en achterbank vervangen. Met foto's

Gestart door MJH, 01-11-2008 21:26:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Het probleem met die plaatjes aan de zijkant is dat ze iets moeten draaien, ten opzichte van de rugleuning, om ze goed in de beugeltjes te laten zakken.
Ik gebruik daarvoor altijd een waterpomptang. Daarmee zijn de plaatjes iets te draaien en kun je zonder probleem de rugleuning naar beneden laten zakken.

de kleine vos

Super. Dankzij de foto's en vooral de tekening is het mij uiteindelijk gelukt de rugleuning eruit te krijgen. Zonder veel gewrik trouwens.

hugofk

Weet iemand nog hoe ik de stoelairbag kan overzetten op een nieuwe stoel??

thuur

Bekleding eraf, stuk uit schuim snijden, airbag vastzetten, kabel geleiden en bekleding van airbagstoel terugzetten.


Gr 8)

Midicijnman

Gaat dit hele verhaal ook op voor een V70 uit 1998? Ik hoorde iets over het loskoppelen van de accu om te voorkomen dat de airbags afgaan tijdens het demonteren. Klopt dat?

Jeff

Citaat van: Midicijnman op 14-12-2010 21:57:00
Gaat dit hele verhaal ook op voor een V70 uit 1998? Ik hoorde iets over het loskoppelen van de accu om te voorkomen dat de airbags afgaan tijdens het demonteren. Klopt dat?
Altijd accu loskoppelen als je de boel gaat demonteren! Voor het geval dat...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

san

Heb een normaal GLT interieur dus niet electrisch,kan ik hier zo electrisch verstelbare stoelen inzetten of kun je ze dan niet meer verstellen,ivm geen aansluitingen(kabels oid). Of kun je electrisch verstelbare stoelen ook nog mechanisch verstellen.

rpakuypers

#52
Citaat van: san op 23-01-2011 17:29:40
Of kun je electrisch verstelbare stoelen ook nog mechanisch verstellen.

Nope, volgens mij kan dat niet ............

Groet,
Roger

big ben

Kan wel..................... moet je kabels trekken  :D
Ik spreek uit ervaring!

Grt ;)

fbm

Citaat van: big ben op 23-01-2011 17:40:58
Kan wel..................... moet je kabels trekken  :D
Ik spreek uit ervaring!

Grt ;)

Ik nu ook! :D

san


san

#56
Vandaag het "nieuwe" interieur gehaald en meteen 1 zetel naar de stoffeerder gebracht.Nu heb ik Engelse stoelen en was even benieuwd naar het volgende....

1. Is de pinbezetting voor de voeding (grijze connector) anders?
2. De plastic kap waar de keuzeschakelaars en Sips op staat hoe verwijder je die ZONDER breekschade?
3. Welk reinigingsmiddel voor Alcantara of voldoet een beetje water met zeep?
4. Pepijn had het over de rode plastic ring,die kan je ergens tussen zetten.(ben bang dat mij Sips afgaat  :'()

Alle andere info is natuurlijk welkom.




UserID6342

1) Penbezetting is gelijk, hoeft niets aan veranderd te worden maar je zult hoogstwaarschijnlijk toch zelf de voedingskabel moeten trekken daar deze in een alter I er niet in ligt.

2) De plastic kap met stoelbediening gaat er net zo af als een gewone zonder stoelbediening, dus aan de achterkant van de stoel (rugleuningzijde) omhoogtrekken en voor eraf schuiven.

3) Alcantara krijg je het mooist 'schoon' door te scheren.

4) Overal afblijven en de stoel gewoon monteren dan gebeurt er niets ;D

thuur

Citaat van: Dirk342 op 03-02-2011 07:44:38
2) De plastic kap met stoelbediening gaat er net zo af als een gewone zonder stoelbediening, dus aan de achterkant van de stoel (rugleuningzijde) omhoogtrekken en voor eraf schuiven.

Precies andersom toch?


Gr ;D

UserID6342

Citaat van: thuur op 03-02-2011 11:53:51
Citaat van: Dirk342 op 03-02-2011 07:44:38
2) De plastic kap met stoelbediening gaat er net zo af als een gewone zonder stoelbediening, dus aan de achterkant van de stoel (rugleuningzijde) omhoogtrekken en voor eraf schuiven.

Precies andersom toch?


Gr ;D
Je hebt gelijk Thuur !  Het is een Engelse auto en ik dacht even andersom ;D ;D