Vraag: wie heeft meer dan 100.000 km ervaring met een T of R op gas?

Gestart door jan piet, 02-11-2008 20:15:08

Vorige topic - Volgende topic

JoostG

Rij ookal weer ruim 100k op gas. Eerst in 850 U9, daarna in 850 10v en in V70R.
Door ringtank houdt mijn actieraduis op bij stadsrijden 225, snelweg 275-300, zware rechtervoet 225
Mede door de rica chip :)

Ik heb netto 44 liter(oid) en geniet volop(ondanks het vaak tanken). Motorisch weinig tot geen problemen, maar houdt dan ook wel alles netjes bij.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Rogers XC 70 2000

Citaat van: hathu op 05-11-2008 11:36:06
Voor het geld wat je kwijt bent voor een andere auto kun je ook een ruilmotor en andere bak laten inbouwen en weer 5 ton dieselen. ;)
Aan de andere kant zo,n R op gas is ook iedere dag genieten.(van de wagen en de leuke dames bij de tankstations)

"Mijn" pomp heeft helaas niet zo'n mooie dames, kom er toch om de 2 dagen  ;D

Vulk

Zoek maar een turbo op gas. Heel fijn rijden. Enkel die actieradius he...

Freakybaby

Citaat van: -D©©©L- op 05-11-2008 10:05:13
Een grotere tank brengt niet echt veel verschil, tenzij ik 80 liter mee kan krijgen ofzo. :eusa_think: :eusa_shifty:

Ik denk dat jan piet even moet bedenken welke tank ie wil aan de hand van het rondje wat ie dagelijks moet rijden. Hij moet het toch slim uit mikken op de cassieres incl. hun wisseldiensten.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

pwassink

T ligt aan mijn rijstijl, of aan de grotere injectoren, maar die 300 haal ik weer niet deze week
Heb mixed gereden, ca 110 Km in twee ritjes autobahn en rest woon-werk wat ongeveer 50 km daags is.
Dat laatste provinciaal en doorgaans vrij druk ook nog es ..

61 liter donut-tank, is met 12 bar gevuld, 5 nieuwe "dikke" vialle injectoren, Mte chip, katloos, met 280 km brandt t rode ledje al even.

Ben dus nog geen opa blijkbaar  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Freakybaby

Op lange ritten is de GLT best wel zuinig. Op de cruise ook, of je 120 of 160 op de cruise rijdt maakt dan weinig verschil.

Ik zit nu op 400 km in de tank, waarvan dan wel 50 op benzine. En het reservelampje brand nog niet eens ;D was een ritje Dasbourg/Vianden en weer terug in 3,5 uur. Grootste stuk 150 op de cruise gereden.

Met het Nederlandse optrekken/remmen verkeer haal ik meestal 300 km op een tank.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Racingbrick

Ik zit met LPI en 70L tank altijd op 400km, dan gaat hij steevast sputteren, je kunt daar bijna de klok op gelijk zetten....

jeanhup

Ik heb een V70 XC 2.4T (193 pk low pressure turbo) met SGI-installatie. Mijn verbruik zit op gemiddeld 1:7.2 bij veel snelweg (en files). Met mijn ringtank met een netto inhoud van ca. 44 liter haal ik ongeveer 330 km voordat de LPG-unit begint te piepen. Met vooral stadsverkeer haal ik altijd nog zo'n 260 km op een tank (1:6).
De SGI installatie in een 2.4T bevalt eigenlijk prima: ik bespeur nauwelijks enig vermogensverlies. Mijn rijstijl is dynamisch maar wel vloeiend (snelheid erin houden door ver vooruit te kijken en niet door na elke bocht of voor elke inhaalbeurt meteen het gaspedaal te vloeren).

BenC70ES

Daarnet getankt, 310km gedaan en er ging net 36 liter in  :D  (aan 0.331 € :eusa_whistle:) en met regelmatig vol optrekken, file en zaterdagnacht een heel stuk 210 gereden (H-banden).

Lijkt wel of winter LPG een stuk meer energie heeft (verhouding Butaan-Propaan? ).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

daytonawim

Hoi Jan Piet,

Nou inmiddels bijna  90k op Lpi gereden met de S70 T5 automaat, heb er een 70 liter tank in zitten en de 400 km haal ik doorgaans best met enig gemak.

Installatie bij 200k laten inbouwen vorig jaar november, en tot op heden 0 kosten aan de installatie gehad en ook 0 storingen en/of problemen.

Nu wordt het tijd om de bougie's maar eens te vernieuwen :-)

Ik zou het voor jou een aanrader vinden, zoek er een met lage Km stand en zelf laten inbouwen.

Ik ben in elkgeval mateloos te vreden, je merkt helemaal niets van het op gas rijden, ook niet als je lekker hard gaat doortuffen of bij een stoplicht sprintje :-)

Overigens fijne kerstdagen

grt

Wim

hathü

Misschien een domme opmerking(ben fervent dieselaar) twee tanks erin een ringmodel en een bom model kan dat. Een vriend van mij heeft twee bommen in zijn amerikaan liggen dat kan wel. :eusa_doh:

daytonawim

Heeft ie in zijn Ami ook niet 2 verdampers liggen toevallig :-)

Volgens mij moet het wel kunnen, maar het gewicht van je auto gaat wel
fors omhoog.

JJ

Heb een ringtank die geen ring meer is.. de donut is een dichte donut geworden.. tank dus netto 62 liter en rij meer dan 450 km met een tankje!

jan piet

Citaat van: daytonawim op 18-12-2008 16:42:06

Ik zou het voor jou een aanrader vinden, zoek er een met lage Km stand en zelf laten inbouwen.

Overigens fijne kerstdagen

grt

Wim

Hoi Wim,

Nog even door tandenknarsen tot januari, dan een besluit nemen wat te doen. Moet zeggen, met de dag kijk ik schuiner naar de 855 /V70's die ik passeer...  :-[ Krijg idd steeds meer gevoel voor een auto met lage km-stand en een gasinstallatie. Ga er vanuit dat ik er iets minder ver mee ga komen dan met de diesel, kan 't alleen maar erg meevallen! 8)
Dat het een T, of liever nog een R, zou moeten worden staat als 3 palen boven water. En toch maar geen automaat meer, hoe lekker 't ook rijdt. Maar dan moet ik toch die 518K kunnen passeren  :eusa_doh:

Ook voor jullie fijne kerstdagen!
Gr, JP

daytonawim

Kweet nog wel een aardige c70 t5 automaat  van 99 fulloptions te staan (8000 euries)