powerflex polyurethaan bussen hoe bevalt dat???

Gestart door 850 MASTER, 21-09-2003 19:55:00

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik dacht dat je de bovenste steun origineel alleen nog maar compleet met arm kon krijgen.

Ik ben wel benieuwd of iemand de draagarm "rubbers" vervangen heeft door Powerflex. Lijkt mee een best klusje overigens.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

s©ub@

voor een V70 kan ik hierin niet spreken (die motorsteunrubber) maar een 850 werkt wat dat betreft vrij eenvoudig ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

TTT242

Ben ook wel benieuwd of iemand die draagarm rubbers vervangen heeft van een C/S of V70...En hoe het moet natuurlijk.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

reneetje

Citaat van: TTT242 op 28-05-2004 12:29:01
Ben ook wel benieuwd of iemand die draagarm rubbers vervangen heeft van een C/S of V70...En hoe het moet natuurlijk.

Heb bij die van mij (R AWD) de bovenste  vervangen. Ik heb de gehele arm vervangen ( Moment-arm -- bestel nr. 3524346---47.60 bruto-ex).
Ik vond het een klerewerkje daar je er niet fatsoenlijk bijkunt nadat je toch aardig wat gesloopt hebt om er enigzins bij te kunnen, maar het is wel (zelf) te doen hoor in ong. 2 uurtjes ;)

Rene ;D

baxie

Citaat van: ed op 28-05-2004 10:02:57
Is het comfort er op achteruit gegaan?
Welke bussen heb je vervangen overigens, alleen de bovenste motorsteun de draagarmen of allebei?

Ik heb alleen de bussen in de draagarmen vervangen voor de powerflex type's. natuurlijk geeft ie hobbels enz. iets meer door als de orginele maar voor de rest gewoon super!
De oude bussen eruit persen is het meeste werk de nieuwe druk je er zo in met de hand.

ed

Hoelang ben je daar mee bezig geweest? Ik neem aan dat met die nieuwe bussen de draagarmen nooit meer vervangen hoeven worden. Deze bussen zijn zo hard dat ze niet meer slijten.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

850RRR

Ik heb zelf in mijn 850R de originele bovenste rubber vervangen door een exemplaar van IPD in plaats van powerflex.
Dit op aanraden van marc (ET) omdat het IPD exemplaar net iets zachter is dan de powerflex. Ik moet zeggen: perfect.
De auto hangt mooier aan het gas omdat je bij gasgeven meteen sespons hebt
en niet zoals eerst dat je het gevoel hebt door de soepele standaard bus dat de motor zich eerst moet "zetten" in het chasis. Bovendien geeft hij iets meer motorgeluid door wat zeker niet storend is en een wat sportievere sound oplevert.
Ik ben er zeer tevreden over: een waardevolle upgrade voor weinig geld.
Tevens een veerpootbrug gemonteerd wat zeker een stabielere voorkant oplevert
met meer feedback in het stuur.

850RRR

ed

Oei dit is wel een hele diepe opgraving. Wist niet eens meer dat dit topic bestond. Dan ook maar even een duit in het zakje. Heb op de S60 ook draagarmrubbers vervangen voor Powerflex types. De S60's hebben nogal de neiging naar een kant te trekken. Dat ondanks dat de auto verder goed is uitgelijnd. Erg veel bestuurders hebben daar last van. De S60 heeft erg soepele rubbers in de draagarmen, deze zijn oliegevuld. Dat houdt ook in dat de uitlijning hier misschien invloed  op zou kunnen hebben. Ik heb ze er dus afgehaald en vervangen door Powerflex. Het stuurgedrag is niet noemenswaardig veranderd, ik heb de indruk dat hij iets scherper maar vooral preciezer instuurt. Je voelt kleine oneffenheden wel wat beter doorkomen.
Al met al vind ik het niet de moeite waard, zeker omdat het comfort er op achteruit gaat. In elk geval hoef ik de rubbers nooit meer te vervangen (is echt een hele klus bij een S60).

Voor de geintresseerden: Hier staat een verslag met mooie plaatjes. Dan zie je wat een klusje het nog is:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101

elianmars

ed

Ja klopt, maar ik vond het achteraf niet de moeite waard.

Jeroentjuh

Citaat van: ed op 16-12-2007 09:07:24
Oei dit is wel een hele diepe opgraving. Wist niet eens meer dat dit topic bestond. Dan ook maar even een duit in het zakje. Heb op de S60 ook draagarmrubbers vervangen voor Powerflex types. De S60's hebben nogal de neiging naar een kant te trekken. Dat ondanks dat de auto verder goed is uitgelijnd. Erg veel bestuurders hebben daar last van. De S60 heeft erg soepele rubbers in de draagarmen, deze zijn oliegevuld. Dat houdt ook in dat de uitlijning hier misschien invloed  op zou kunnen hebben. Ik heb ze er dus afgehaald en vervangen door Powerflex. Het stuurgedrag is niet noemenswaardig veranderd, ik heb de indruk dat hij iets scherper maar vooral preciezer instuurt. Je voelt kleine oneffenheden wel wat beter doorkomen.
Al met al vind ik het niet de moeite waard, zeker omdat het comfort er op achteruit gaat. In elk geval hoef ik de rubbers nooit meer te vervangen (is echt een hele klus bij een S60).

Voor de geintresseerden: Hier staat een verslag met mooie plaatjes. Dan zie je wat een klusje het nog is:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101

Klopt veel mensen die daar over klagen, naar een kant trekken. Originele rubbers zijn erg zacht en gaan ook snel kapot. Je kan ook gaan voor de rubbers van een "Police" uitvoering, deze zijn een stuk stugger dan de normale, en nog goedkoper ook dacht ik.....
En de eerste S80's hadden massieve rubbers, denk dat die ook nog wel passen.....

KMvrtr

Dan bekruipt mij de vraag waarom Volvo van massieve naar oliegevulde rubbers is gegaan. Weet iemand de reden van die wijziging?

Jeroentjuh

Citaat van: KMvrtr op 16-12-2007 23:14:36
Dan bekruipt mij de vraag waarom Volvo van massieve naar oliegevulde rubbers is gegaan. Weet iemand de reden van die wijziging?

Zal wel stiller zijn en meer comfort.....

Salaridebrito

Hallo,

Ik zit er ook over te denken om die polyurethaan bussen van European tuning in de draagarmen van mijn 1998 S70 te plaatsen. Gaat dit passen in de draagarmen van de '98 S70? Ik heb de baksteun en de de bovenste motorsteun er al in zitten en dit geeft inderdaad iets meer trilling...Maar storend? neee...En in the end scheelt het je gewoon geld!

francois

heb alleen de bovenste motorsteun en moet zeggen meer resonatie in de motor steun voor al als je hardt optrek

de bussen voor de draagarmen moet ik nog maar wacht nog even

grfr