Safraan; Ander Blok

Gestart door Sbv, 03-11-2008 22:30:53

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Wat ga je achter doen dan?

Je bent altijd welkom in KIM's garage, dat weet je...

Sbv

Citaat van: KIM op 01-05-2012 14:42:22
Wat ga je achter doen dan?

Je bent altijd welkom in KIM's garage, dat weet je...
achter dempers en veren vervangen. Voor stuurhuis maak ik graag gebruik van KIM's garage.

Taranis

Mocht je voor de achterkant de voorkeur geven aan luchtgereedschap, dan weet je de weg naar 't Zeeuwse te vinden :)

UserID6342

Citaat van: Taranis op 01-05-2012 15:15:25
Mocht je voor de achterkant de voorkeur geven aan luchtgereedschap, dan weet je de weg naar 't Zeeuwse te vinden :)
;D Zou persoonlijk eerder voor de voorkant de voorkeur geven aan luchtgereedschap ;D.  Werkt dan oh zo fijn en supersnel.  Daar kun je echt niet zelf tegen ratelen plus je hebt de kracht niet die zo'n (goede) luchtsleutel uitoefent.

Taranis

Die discussie heb ik al vaker gehad met Sander. Ik doe 't ook niet zonder luchtgereedschap. Sander vindt dan altijd dat 't ook wel zonder kan ;D

Sbv

Hopelijk binnenkort een compressor en dan eens daarmee spelen.
Zonder onderdelen valt er voorlopig niets doen doen. Scheelt wel geld en dat is ook wel prettig  ;D

Taranis

Zal ik de bestelling maar annuleren dan? ;D

Sbv

Citaat van: Taranis op 02-05-2012 08:32:57
Zal ik de bestelling maar annuleren dan? ;D
De factoren voor annuleren liggen bij jouw

Elsje

Hier staat er ook eentje zoals je weet  ;)

Sbv

Sbv

Einde van de ochtend begrepen dat mij leverancier alles besteld heeft en dat het ergens in de 2e helft van volgende week allemaal binnen is.
Hoera weer wat sleutelen aan de S70. Hopelijk is het dan afgelopen met zware sturen en ook met een kraak/rammel ergens.

Sbv

Afgelopen vrijdag was het zover, eindelijk de onderdelen voor de S70 binnen

- Stuurhuis
- Draagarmen voorzijde
- Stabilisatorstang voorzijde
- voor en achter veren
- dempers rondom
- divers kleingrut om complete veepoten te maken

Waarom zoveel ?
Als het stuurhuis eraf gaat, dan is het subframe deels los, en dan is het makkelijk(er) eea wisselen
De draagarmen hebben hun beste tijd gehad na 13 jaar en bijna 165000 km. Ze hebben nog maar erg weinig speling, maar toch.

Bij aanschaf van de auto heb ik de Koni FSD set van de vorige S70R overgezet. Nu rijdt dit prima en het is nog zeker niet versleten na 40000 km al met al denk ik. Ik wil alles origineel hebben, dus ook maar veerpoten en veren etc gekocht. Mocht vrouwlief het echt niet lekker vinden rijden, dan komen de FSD's er gewoon weer onder.
Er zit ook een kraak(je) in die ik niet kan thuisbrengen, misschien veerpoortlager die defect aan het gaan is. Stabi stang is het niet, die zijn pas 2 maanden oud ongeveer.

Vanavond alvast maar een begin gemaakt met de verbouwing, de achterzijde is voorzien van nieuwe veren, dempers en lagercups.
Met wat gelukt komende week een start maken met de andere zaken

Helaas geen foto's gemaakt

Taranis

knoopie

Dus het feest is begonnen. Morgen verder in Zevenhuizen?

;D

maruska

wanneer mogen we langskomen om te helpen ???
compressor heb ik inmiddels ook, dus als jij het gereedschap ervoor hebt, voila..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R