Van 240 naar 850 R?

Gestart door R240, 07-11-2008 12:01:05

Vorige topic - Volgende topic

R240

pwassink, ik wil wel gewoon achter het stuur zitten hoor, niet onder de motorkap...

Die grijze R staat inderdaad bij Hennes.

M a r c

Is het wel een R?  De voorbumper in ieder geval niet en de meesgespoten bumperdecks en deurstrips vind ik niet mooi....  doet afbruik aan de waarde ook.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Philip850

Het is wel een R volgens mij, interieur klopt van stuur tot stoelen tot houtinlegje. Dat de voorbumper mist en hij voor dat geld te koop staat is zachtgezegd niet erg netjes, een R bumper is duur en hoort er gewoon op.

De verschillen tussen een R en een T-5R zijn uit mijn hoofd het interieur, beide hebben een leer met alcantara combi maar bij de T-5R is het zitvlak leer en de randen alcantara, Bij de R precies andersom. Daarbij is een T-5R standaard full option waar een R dat niet is, een ander verschil nog zijn de standaard velgen, op de foto zijn de standaard R velgen (volans) op de T-5R zitten de mooie titans. Laatste verschil is het onderstel, ik heb vernomen dat het onderstel van de R wat minder comfortabel is afgesteld dan die van een T-5R.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

mehn

Citaat van: Philip850 op 09-11-2008 11:26:35
ik heb vernomen dat het onderstel van de R wat minder comfortabel is afgesteld dan die van een T-5R.

Fout. Er zijn verschillende "Verschillen tussen T-5R en R"-topics en steeds blijft men verkeerde informatie genereren...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

R240

Dan is dit je kans om het recht te zetten, mehn!

BenC70ES

Citaat van: R240 op 09-11-2008 11:55:29
Dan is dit je kans om het recht te zetten, mehn!

Het is andersom, maar groot zal het verschil niet zijn.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Joris_Scholte

Citaat van: Philip850 op 09-11-2008 11:26:35
Het is wel een R volgens mij, interieur klopt van stuur tot stoelen tot houtinlegje. Dat de voorbumper mist en hij voor dat geld te koop staat is zachtgezegd niet erg netjes, een R bumper is duur en hoort er gewoon op.
De verschillen tussen een R en een T-5R zijn uit mijn hoofd het interieur, beide hebben een leer met alcantara combi maar bij de T-5R is het zitvlak leer en de randen alcantara, Bij de R precies andersom. Daarbij is een T-5R standaard full option waar een R dat niet is, een ander verschil nog zijn de standaard velgen, op de foto zijn de standaard R velgen (volans) op de T-5R zitten de mooie titans. Laatste verschil is het onderstel, ik heb vernomen dat het onderstel van de R wat minder comfortabel is afgesteld dan die van een T-5R.
Volgens mij waren bij de R de enige opties schuif-/kanteldak, metallic lak en in hoogte verstelbare koplampen. En het hekspoilertje op de Estate.

Joris_Scholte

Citaat van: R240 op 09-11-2008 11:09:38
pwassink, ik wil wel gewoon achter het stuur zitten hoor, niet onder de motorkap...
Die grijze R staat inderdaad bij Hennes.
Tja, Hennes... Nee, ik ga het hier niet neerschrijven, heb geen zin in eventueel gezeur.

R240

Ik heb mijn huidige 240 er gekocht, prima auto. Maar een 850 R die niet direct als zodanig te herkennen is wil ik natuurlijk niet.

Philip850

Zijn de elektronisch verstelbare stoelen ook geen optie op de R? En de passagiersairbag zoals eerder genoemd?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Thys

El. verstelbare bestuurdersstoel is standaard, passagierskant was optioneel. Voor de airbags geldt bij mijn weten hetzelfde.

Scooby Doo

Een 850 en een 240 zijn totaal verschillende wagens, en rijden dusdanig allebei compleet verschillend.
Naar mijn persoonlijke mening vindt ik (let op dit is mijn persoonlijke opinie) het een ongelofelijke kemel dat een 850 aangedreven wordt op de voorwielen.
Ik heb zelf een 850 T-5, die rijdt schitterend, maar als het een beetje nat ligt, moet je zeker in de bochtjes niet te zwaar op het rechter pedaaltje trappen  ;D.
Een 850 is een fantastische wagen, mijn voorkeur zou inderdaad ook uitgaan naar een R, maat met Titans i.p.v. Volans.
Wel zou ik in jouw geval de 240 lekker bijhouden, m'n vader rijdt nog in 1, en ik heb ook nog eentje in de stalling staan, het is en blijft een "Cultwagen".

Succes met de beslissing (niet overhaast beslissen  ;) ).
Puppy Power!!!

Eric

Wat mij betreft een complete 850R. De stoelen zitten in elk geval beter dan van de andere 850's. T5-R stoelen zijn afgezien van de afwerking hetzelfde als van een T5. Maar de 850R heeft meer steun aan de zijkanten.
Overweeg ook eens een V70R. Ik heb daar voor gekozen omdat ik toch nogal wat kraakjes in de 850 had en het dashboard van een V70R veel mooier vind.
Bijkomend voordeel..... heb je gelijk de mooiste velgen  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Emhavee

A small step in size but a giant leap in happiness!

zeker een R met Volans eronder, mooier mi dan Titans
M'n ouweheer had vroegah een zwarte 245 Turbo, sindsdien ben ik 'beVolvood' en was mijn doelstelling ooit een Volvo Turbo te bezitten.
Zo geschiedde en inmiddels zoek ik, zij het voorzichtig en toch vooral stiekem, naar een 855 CY voor mijn vrouw (ze weet het nog niet)

FGG

Ik zou voor de R gaan. Persoonlijk vind ik de Volans mooier dan de Titans en ik vind de meerwaarde die een T-5R zou hebben vanwege zijn gelimiteerde oplage overtrokken, het voegt niets toe aan de auto. Verder heeft de T-5R  een beperking in zijn kleurkeuze, geel, zwart of groen. En ik heb toch hele mooie rode, witte en grijze R-en gezien.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: