850R start niet na vervangen onderdelen

Gestart door adwo, 07-11-2008 16:31:33

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Rotor niet goed geplaatst qua stand soms?

Zit me net te bedenken of dat wel kan eigenlijk...

Hans

Misha

Citaat van: Hans Duiven op 08-11-2008 17:23:45
Rotor niet goed geplaatst qua stand soms?

Zit me net te bedenken of dat wel kan eigenlijk...

Hans
Nee, dat kan niet.
;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

kefke2001

Nokkenassensor of krukassensor pfwel zittende bougiekabels niet juist.
Succes

francois

draait de start motor wel rond of slip deze (verzopen) ???
afslepen en proberen te starten  ;D

KMvrtr

Citaat van: matRRR op 08-11-2008 15:41:22
Citaat van: S. Brouwer op 08-11-2008 15:19:07
bougiekabels wel op de goede volgorde gemonteerd? Weet uit ervaring dat hij het anders ook niet doet  :eusa_whistle:

hmmm, tip van de week???

Als Adwo is wie ik denk dat hij is -en ik denk dat ik mij niet vergis- dan denk ik niet dat hij zich daarin vergist.

Denk ik... :eusa_shifty:

adwo

Citaat van: KMvrtr op 08-11-2008 21:10:16
Citaat van: matRRR op 08-11-2008 15:41:22
Citaat van: S. Brouwer op 08-11-2008 15:19:07
bougiekabels wel op de goede volgorde gemonteerd? Weet uit ervaring dat hij het anders ook niet doet  :eusa_whistle:

hmmm, tip van de week???

Als Adwo is wie ik denk dat hij is -en ik denk dat ik mij niet vergis- dan denk ik niet dat hij zich daarin vergist.

Denk ik... :eusa_shifty:

Hmm, ik weet geloof ik zelf niet eens wie ik ben!

Maar de bougiekabels zitten goed aangesloten..

adwo

Heren,

bedankt voor alle reacties.

Ik zal morgen e.e.a. nogmaals nalopen...

De kap en rotor zijn origineel. De auto heeft al gereden met de nieuwe bougiekabels, dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb ze vrijdagavond nogmaals opnieuw gemonteerd, maar zoals gezegd zal ik e.e.a. nog eens bekijken..

De rotor heb ik vrijdag ook nog verwijderd en opnieuw gemonteerd. Hij zit al in de uitsparing in de borgingsplaat op de nokkenas, dus ook weer goed terug gezet...

Ik verdenk inderdaad de nokkenassensor of de krukassensor.. Aan de andere kant is het wel heel toevallig dat dit precies nu zou gebeuren..

Groet,

Adwo

adwo

Oh ja, de startmotor loopt vlot rond.. Zelfs het lambdalampje gaat uit na even doorstarten?!

Adwo

thuur

Citaat van: francois op 08-11-2008 21:01:10
draait de start motor wel rond of slip deze (verzopen) ???
afslepen en proberen te starten  ;D

Ook heel goed mogelijk.. Toevallig tussendoor 'even gestart' om te kijken of ie nog liep?

Bougies eruit en evt. droogblazen.

Gr ;)

HanV70

Bobine vernieuwd.
Ik kom op dit forum tegen dat er twee soorten bobines zijn, verschil andere voorschakel (?weerstand).
Geeft misschien de oorzaak van de zwakke vonk.

KMvrtr

En, doet ie het al weer?
Of moet je al naar de tandarts voor nieuwe vullingen?

adwo

Het was natuurlijk mijn eigen schuld... De R rijdt weer..

Ik had de borgplaat van de rotor op de nokkenas verkeerd gemonteerd. Dom, dom, dom... Ik wist dat ie maar op 1 manier gemonteerd kan worden, maar is toch vaud gegaan...

Wat wel duidelijk is geworden is dat wanneer je vonk, benzine en compressie hebt je de nokkenassensor kunt uitsluiten.. Anders zou je geen vonk hebben...

Dit weekend nog even de thermostaat vervangen, wel met de juiste kant naar boven! Haha

Bedankt voor het meedenken!

Groet,

Adwo

razorx

Citaat van: adwo op 12-11-2008 23:37:28
Het was natuurlijk mijn eigen schuld... De R rijdt weer..

Ik had de borgplaat van de rotor op de nokkenas verkeerd gemonteerd. Dom, dom, dom... Ik wist dat ie maar op 1 manier gemonteerd kan worden, maar is toch vaud gegaan...

Wat wel duidelijk is geworden is dat wanneer je vonk, benzine en compressie hebt je de nokkenassensor kunt uitsluiten.. Anders zou je geen vonk hebben...

Dit weekend nog even de thermostaat vervangen, wel met de juiste kant naar boven! Haha

Bedankt voor het meedenken!

Groet,

Adwo
Fijn dat hij weer rijdt!

En die zelfkritiek: heel gezond en goed dat je er open voor staat.
Van je fouten moet je leren. Ik maak ze nog steeds.

Gelukkig maar, anders zou ik in een soort van God modus gapend en verveeld door het leven gaan.

Veel plezier met je roffel!

Yits