Wat is het toch een geweldige auto!!!!

Gestart door Roffeltje10, 17-08-2008 19:01:05

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Toen ik moest kiezen tussen ratio en emotie won die laatste. Een saaie goedkopere 855 met 4 ton op LPG heb ik laten staan voor een 2 x zo dure 2.3T op LPi. Geen spijt van gehad.

Maar gisteren was het zo ver; hij liet me in de steek en ik kon niet starten en wilde daar wel graag weg op zaterdagnamiddag. Batterijtjes van de afstandsbediening bleken leeg.

Juwelier blijgemaakt voor 20 Euro en ik kon weer rijden ;D

De vijfcylinder klinkt als een symfonie in mijn oren. Mijn zoontje van 11 vond het altijd heel leuk om in een 170 PK diesel naast mij te zitten en rap door te trekken naar 170.

Bij de Volvo naderen we zo hard de 170 dat hij wel weet waar het ongeveer eindigt, dik boven de 200 dus. Hij schreeuw het uit in een mengeling van angst / bewondering:

'Ho maar, ho maar pa!!!'.

En dan gaat het gas weer los en we rollen samen uit met een grote grijns op ons gezicht.

Tegenwoordig stuurt hij mee: als hij ziet dat het knopje op 'Sport' staat dan glijd hij met zijn handje, ongezien door mij, naar de middenconsole en zet hem op 'Eco'. Ik heb dan niets door  :angel:

Tsja...

Roffeltje10

Ik wens je heel veel plezier met je 855 en hoop op een tweede deel van de Volvoroman, maar dan ben jij de auteur!! hahaha
Volvo 850 2.5i Sedan 10v G3 Sportsline
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

Misha

Citaat van: Lampje op 26-10-2008 21:47:23
De vijfcylinder klinkt als een symfonie in mijn oren. Mijn zoontje van 11 vond het altijd heel leuk om in een 170 PK diesel naast mij te zitten en rap door te trekken naar 170.

Bij de Volvo naderen we zo hard de 170 dat hij wel weet waar het ongeveer eindigt, dik boven de 200 dus. Hij schreeuw het uit in een mengeling van angst / bewondering:

'Ho maar, ho maar pa!!!'.

En dan gaat het gas weer los en we rollen samen uit met een grote grijns op ons gezicht.

Tegenwoordig stuurt hij mee: als hij ziet dat het knopje op 'Sport' staat dan glijd hij met zijn handje, ongezien door mij, naar de middenconsole en zet hem op 'Eco'. Ik heb dan niets door  :angel:

Tsja...

Ah, dat komt me bekend voor..  ;D
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t5karel

;D ;D
Vol verwachting,kijk zoon!!....
Bij 220 gaat pappa naar de vijfde ;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

MichielMaas

Mijn 2 zonen van 16 en 14 jaar vonden het maar een ouwelullenbak, totdat ik een keer doortrok.  :eusa_whistle:
Is dat geluid van jouw auto?  :o was de vraag.... Ik geloof dat ze het nu wel ok vinden.  ;)

bupozaanstad

Citaat van: Lampje op 26-10-2008 21:47:23

Maar gisteren was het zo ver; hij liet me in de steek en ik kon niet starten en wilde daar wel graag weg op zaterdagnamiddag. Batterijtjes van de afstandsbediening bleken leeg.

Juwelier blijgemaakt voor 20 Euro en ik kon weer rijden ;D

Dat is een hoop geld! Zwarte Markt in Beverwijk 5 X CR 1220 op een kaartje voor 3 euro

ringmaster

Tja die kids toch hé
Die van mij (4jaar) vraagt altijd ; "papa gaan we vandaag racen?"
Dan kan je moeilijk anders (als "goede" vader) dan met je rechtervoet het gaspedaal iets dieper in te drukken :-)