Lennert stelt zich voor

Gestart door Moeskoeri, 12-11-2008 14:51:09

Vorige topic - Volgende topic

Moeskoeri

Beste volvo liefhebbers,
Ik ben al een tijdje te vinden op het 850 forum, en ik ga mezelf toch maar eens voorstellen.
Ik heb eind vorig jaar een volvo V70 uit 1998 gekocht, en ik ben er ontzettend blij mee.
Ik heb hem geimporteerd uit de USA. (Tip voor wie dit leest, niet doen, en anders raadpleeg mij maar even)
Dat gaat niet zonder slag of stoot. Veel contact gehad met de verkopende partij, de vervoerder, de importeur,
het RDW, enz.

Maarja, na die 5 maanden ellende had ik wel een V70 met 90.000 km (ja, in mijlen staat het anders op de teller) die van buiten en binnen nog helemaal gaaf was en nog is. Het is een 2.5 20v automaat met alle opties(alles electrisch, leer, enz), dit is namelijk de allerminste versie die je in de states kan krijgen. Als diehard volvo rijder, ik heb ook nog een amazone staan van '67, ben ik blij met de V70. Ik doe wel alles zelf aan de auto, en dan is dit forum en een uitkomst. De verdamper, distributie riem, remmen rondom, enz al vervangen, mede dankzij dit forum.

Er zijn daadwerkelijk een aantal verschillen met de europese versies, en als de behoefte er is, dan boor ik wel een topic aan waarin ik beide versies vergelijk.

Bedankt voor de aandacht en jullie kennis!!! Tijd dat ik mijn kennis ga delen!

FGG

Welkom op 't Forum, Lennert.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rifwachter

Hallo Lennert,

Welkom op het forum.

Heb je nog wat foto's van je volvo's ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

walter leever

hoi lennert,

waren er hier in de omgeving dan geen mooie? ???

aan de andere kant:wat je van ver haalt............ ;)

Rogers XC 70 2000

Het waarom van deze auto is eigenlijk belangrijker dan foto's.... dus we willen het gewoon allebei.... leg uit leg uit... en pics  ;D

LPGLE

Heey lennert,

apart ja...V70 importeren...:)

Welkom.

Weet jij of jou auto ook een ander motormanegemant heeft , de U.S.A werkt n.l met andere emissie waarden (eisen..??)

darius

Lennert alleen al het wachten om erin te gaan rijden geeft een extatische meerwaarde Hahahaha...welkom
No show, only go.

Moeskoeri

Ja, goede vragen allemaal. Ik ben enorm autofiel en bezit meerdere auto's. Na het importeren van klassiekers wilde ik de gok wagen om een moderne auto te importeren. Uiteindelijk scheelde het denk ik € 2000 euro met een vergelijkbare auto die je hier kan kopen. Maar het is de moeite niet waard.

Wat wel de moeite waard is om een wat luxer model te kopen (ja, dat had ik moeten doen) Een V70 T5-R uit 99 met alles erop in goede staat met ongeveer 125000 km kost daar ruwweg 5000-6000 euro. Dat begint al aantrekkelijk te klinken. Maar tel daar alles bij op en je komt dik over de € 10000 heen. Toch hebben ze in de US relatief lage kilometer standen. En door de slechte economie worden auto's voor weinig verkocht.

Ik kan wel zeggen dat ik 'one of a kind' heb!  ;D

Is er nog behoefte om een verschillen tussen europese en ameikaanse modellen topic te openen?

Misha

Citaat van: Moeskoeri op 14-11-2008 17:50:47
Ja, goede vragen allemaal. Ik ben enorm autofiel en bezit meerdere auto's. Na het importeren van klassiekers wilde ik de gok wagen om een moderne auto te importeren. Uiteindelijk scheelde het denk ik € 2000 euro met een vergelijkbare auto die je hier kan kopen. Maar het is de moeite niet waard.

Wat wel de moeite waard is om een wat luxer model te kopen (ja, dat had ik moeten doen) Een V70 T5-R uit 99 met alles erop in goede staat met ongeveer 125000 km kost daar ruwweg 5000-6000 euro. Dat begint al aantrekkelijk te klinken. Maar tel daar alles bij op en je komt dik over de € 10000 heen. Toch hebben ze in de US relatief lage kilometer standen. En door de slechte economie worden auto's voor weinig verkocht.

Ik kan wel zeggen dat ik 'one of a kind' heb!  ;D

Is er nog behoefte om een verschillen tussen europese en ameikaanse modellen topic te openen?

Er is enorme behoefte aan serieuze topics die niet gaan over krakende koppelingen, volle carterventilaties en vastzittende dashboardkastjes en vooral niet gaan over veren, schokbrekers en onderstellen in het algemeen.

Dus: graag !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Moeskoeri op 14-11-2008 17:50:47

Wat wel de moeite waard is om een wat luxer model te kopen (ja, dat had ik moeten doen) Een V70 T5-R uit 99 met alles erop

Dat had je zeker moeten doen! Dat is wel een heel bijzonder model, namelijk!  8)

Maarre........... hoe kom je aan die nickname? Heb je dezelfde bril als Nana?

;D