Nieuw forum lid

Gestart door Bolleboos, 07-11-2008 18:05:44

Vorige topic - Volgende topic

Bolleboos

Hoi forumleden,

Vond net deze site en zal er af en toe doorheen struinen.
Woon in Engeland. Heb sinds ruim 3 jaar een 1996 850 TDi estate met automaat naar grote tevredenheid.
Momenteel 245.000 op de klok zonder problemen. Ben geen snelheids-duivel, maar erg blij met de wegligging dankzij de voorwielaandrijving, de scherpe besturing en de 'zekere' balans van de auto.
Ik mis soms een beetje de bredere ruimte die je in de 740/940 zomaar had. Ook die vering, na vijf Volvo's weet ik wel dat het eenmaal zo is, maar kan het wat zachter bij die 850? Andere schroefveren en dempers?
Serieus bezig om de 400.000 te halen met deze auto. Met 25.000 per jaar duurt dat nog wel even.

Ik heb de indruk dat 2e hands Volvo's in Engeland heel wat goedkoper liggen dan in NL.  "Dit is geen land van 2e hands auto's, die vertrouwen ze niet", hoor ik van de garage. Nou goed dan. Ik koop altijd 2e hands en hij verkoopt ze.

rifwachter

Hallo Bolleboos,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Laserblue

nog zachter dan standaard?  ???

verstelbaar onderstel  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ief

Auto's met het stuur aan de verkeerde kant zijn nu eenmaal goedkoper..... ;D

Maarreh welkom hoor. ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

MichielMaas

Hoi Bolleboos, welkom op dit gezellige forum. Vind de 850 nou niet heel strak geveerd, tis wat je gewend bent natuurlijk.
Ben wel benieuwd naar foto's van je TDI. Heel veel veilige km gewenst, zeker aan de verkeerde kant van de weg daar.  ;)

Chris

Welkom hier en veel plezier met je roffel!

Groeten,
Chris

mevita

Welkom op het forum,
en veel roffel plezier

gr mevita

thuur

Citaat van: Laserblue op 07-11-2008 19:07:07
nog zachter dan standaard?  ???

Toch snap ik dat wel. Ik vond zowel mijn verlaagde Focus als 156 zachter geveerd dan mijn standaard V70.

Welkom! Spreek je buitengewoon goed NLs of ben je geemigreerd?

En hebben we nu een adresje voor ebay.co.uk veilingen? ;D

Gr 8)

KMvrtr

Welkom, dat van die ruimte in de V700 heb ik ook.

Dat van de vering herken ik minder. Of heb je altijd V700 gereden zonder ooit schokdempers te vervangen, zoals de meesten?
Als je een V700 van verse schokkers voorziet is ie ook een stuk stugger dan je voor mogelijk houdt hoor...

Ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft die 2e hands auto's in Engeland. Viel me dit jaar bij diverse slopers hier op dat ze massaal Engelse Volvo's importeren voor demontage.

Bolleboos

Ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft die 2e hands auto's in Engeland. Viel me dit jaar bij diverse slopers hier op dat ze massaal Engelse Volvo's importeren voor demontage.

Ja, er is geen Oost Europa dat de markt afstruint. Vroeger gingen de wagens zonder probleem naar Australie en Nieuw Zeeland, maar die markt is opgedroogd nadat de heffingen op importauto's zijn veranderd.
Ik ben een immigrant hier. Er is hier meer ruimte, maar niet in de steden, waar het toch redelijk vol is. Vaak is er niets anders dan parkeren op straat, wat smallere straten tot een bottle neck maakt. Rijtjeshuizen hebben niet altijd een eigen oprit of "drive" voor de deur. Opvallend is dat Europese auto's hier zelden een verzamelobject zijn, de oude VW bus met gespleten voorruit is hierop een uitzondering. Maar die gewoonte wordt het meest uitgedragen door surfers.
Heb je zo'n oude bus staan, dan kun je er hier geld voor vangen. Wacht wel tot het pond weer iets omhoog gaat.... ;)

FGG

Welkom op 't Forum.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: