Vrachtwagen rijdt door na aanrijding en nu?

Gestart door Amazon, 10-11-2008 18:15:45

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

aangifte doen,ook al kost dit een halve dag.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

BenC70ES

Scooby, waar zie jij de link tussen mijn FEITEN vermelden en afzeiken?...

Of moet ik ook nog even vermelden hoeveel ik er zie inhalen tijdens zware regenval? (verboden in België).

Ik geef je gelijk dat er veel autobestuurders zich ook zondigen aan onnodige handelingen, maar met een personenauto zijn de (eventuele) gevolgen gigantisch veel kleiner als met een zware vrachtwagen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Citaat van: BenC70ES op 10-11-2008 18:47:29
...dat hij versnelde om het gat dicht te rijden en dus Amazon te rammen...

Ik heb nog nooit een vrachtwagen dusdanig zien versnellen dat ie een gat kon dichtrijden voor een personenwagen....  In een vrachtwagen kun je plankgas geven bij 80 km/uur en dan zit je 30 seconden later wel ongeveer op 85  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citaat van: M a r c op 10-11-2008 19:30:16
Citaat van: BenC70ES op 10-11-2008 18:47:29
...dat hij versnelde om het gat dicht te rijden en dus Amazon te rammen...

Ik heb nog nooit een vrachtwagen dusdanig zien versnellen dat ie een gat kon dichtrijden voor een personenwagen....  In een vrachtwagen kun je plankgas geven bij 80 km/uur en dan zit je 30 seconden later wel ongeveer op 85  ;)

Als de vrachtwagen plankgas geeft en Amazon moet remmen omdat de vrachtwagen voor hem nog niet is ingevoegd dan kan dat best...  Als je leest waar Amazon schade heeft is het wel duidelijk wie wie raakt...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Citaat van: M a r c op 10-11-2008 19:30:16
Ik heb nog nooit een vrachtwagen dusdanig zien versnellen dat ie een gat kon dichtrijden voor een personenwagen....

dan moet ie toch wel goed geladen zijn.
ik heb er anders toch al gezien, waar een (atmosferische  :P ) 850 wel degelijk moeite mee heeft.

Scooby Doo

Citaat van: BenC70ES op 10-11-2008 19:28:31
Scooby, waar zie jij de link tussen mijn FEITEN vermelden en afzeiken?...

Of moet ik ook nog even vermelden hoeveel ik er zie inhalen tijdens zware regenval? (verboden in België).

Ik geef je gelijk dat er veel autobestuurders zich ook zondigen aan onnodige handelingen, maar met een personenauto zijn de (eventuele) gevolgen gigantisch veel kleiner als met een zware vrachtwagen.

1. Als er ergens iets met vrachtwagen voorvalt, ben je (een van) de eerste om met stenen te smijten.  :P [size=3,5pt](sorry Ben, je bent een toffe peer, maar hier verschillen we echt zwaar van mening)[/size]
2. Dat inhaalverbod bij regenweer stinkt verschrikkelijk.  >:(
3. Dat inhaalverbod op 2-vaksbanen stinkt nog erger.  >:(

Is het jou nog niet opgevallen dat het fileleed in België elke keer verdubbeld per inhaalverbod voor vrachtwagens??????? Deze komen de veiligheid niet ten goede, maar maken alles gewoon nog gevaarlijker.

Ps. Vanochtend nog lekker tegen het inhaalverbod gezondigd!  :evil:Als je met een auto op de autosnelweg 65 rijdt ben je echt niet goed gaar!!  :evil:

Bon, maar we wijken af.
:angel: :angel:
Puppy Power!!!

Haenzel

Altijd en zo snel mogelijk aangifte doen!!!!!

Je kunt dit toch tegenwoordig online doen? (Lukt niet altijd, wilde aangifte doen van diefstal uit een huiftrailer, kwam ik bij een boeing 747 terecht....)

Heb ooit eens een steentje van een cementwagen op mijn voorruit gehad. Chauffeur gestopt, deze ontkende. Daarna aangifte gedaan in mijn woonplaats en het bedrijf aansprakelijk gesteld.  Dankzij de aangifte is de schade vergoed. Zonder aangifte waarschijnlijk niet.....

V70 classic

Als je met het invoegen een vrachtwagen niet voor kan blijven moet je toch eens overwegen om de auto eens te laten nakijken.

Ik schreef eerder dat de chauffeur het waarschijnlijk niet eens heeft gemerkt.
Ik schreef niet dat de chauffeur in een rechte lijn reed.
Als je met een vrachtwagen in spoorvorming terecht komt doet ie soms rare dingen.

Wat zou een chauffeur die met een rijdende reclamezuil op pad is er voor gewin uithalen om in deze tijd zijn baantje op het spel te zetten door auto's van de weg te drukken.
Immers met getuigen is dat art. 5  is einde carriere .
Dit soort grappen gaan snel rond en je komt nergens aan de bak.

En over dat inhaal verbod .
Gewoon overal en altijd.
OK op driebaans of meer hoeft het niet.
Het verleden heeft aangetoond dat de chauffeurs niet de verantwoording aankunnen om een vlotte inhaal actie te kunnen ondernemen.
Ik rijd veel tussen rotterdam en antwerpen en die container sletten blijven dus echt kilometers naast elkaar rijden.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: Scooby Doo op 10-11-2008 19:23:00

Ik heb 1 vraagje Ben. Waarom zit jij altijd vrachtwagenchauffeurs af te zeiken??

Omdat ze op diesel rijden, Kenny  ;)

Amazon

Citaat van: V70 classic op 10-11-2008 20:35:47
Als je met het invoegen een vrachtwagen niet voor kan blijven moet je toch eens overwegen om de auto eens te laten nakijken.

Ik schreef eerder dat de chauffeur het waarschijnlijk niet eens heeft gemerkt.
Ik schreef niet dat de chauffeur in een rechte lijn reed.
Als je met een vrachtwagen in spoorvorming terecht komt doet ie soms rare dingen.

Wat zou een chauffeur die met een rijdende reclamezuil op pad is er voor gewin uithalen om in deze tijd zijn baantje op het spel te zetten door auto's van de weg te drukken.
Immers met getuigen is dat art. 5  is einde carriere .
Dit soort grappen gaan snel rond en je komt nergens aan de bak.

En over dat inhaal verbod .
Gewoon overal en altijd.
OK op driebaans of meer hoeft het niet.
Het verleden heeft aangetoond dat de chauffeurs niet de verantwoording aankunnen om een vlotte inhaal actie te kunnen ondernemen.
Ik rijd veel tussen rotterdam en antwerpen en die container sletten blijven dus echt kilometers naast elkaar rijden.

Ik kon hem niet voorblijven, omdat zijn collega daar de weg aan het versperren was.

En als zo'n apparaat op toeren rijd en een straak gas geeft komt hij echt wel vooruit hoor.

Het ging bij hele lage snelheid...
Bigger and better!

marcelV70R

Citaat van: Amazon op 10-11-2008 21:47:58
Citaat van: V70 classic op 10-11-2008 20:35:47

Ik kon hem niet voorblijven, omdat zijn collega daar de weg aan het versperren was.

Het ging bij hele lage snelheid...

niet lullig bedoeld hoor,
maar je had ook kunnen overwegen om zelf te remmen
en ACHTER de vrachtwagen in te voegen!!
is gewoon een kwestie van niet goed anticiperen
nogmaals mijns insziens

Marcel

Amazon

Ja ik snap wel wat je bedoelt.

Uiteindelijk en vooral achteraf zou dat natuurlijk de beste oplossing zijn geweest en 9 van de 10 ik doe ik het ook zo.

Dit was dan die ene keer dat ik het lompe gedrag van m'n medeweggebruikers niet over m'n kant liet gaan en daar de prijs voor betaalde...
Bigger and better!

zilver850

typisch gevalletje van de wel bekende dodehoek en daarbij komt nog dat jij bezig was met rechts inhalen zoals ik het lees.

2 mtr voor de cabine en tot halverwege de trailer hou daar maar rekening mee dat een chauffeur niks kan zien.

FGG

Citaat van: zilver850 op 11-11-2008 13:09:01
typisch gevalletje van de wel bekende dodehoek en daarbij komt nog dat jij bezig was met rechts inhalen zoals ik het lees.

2 mtr voor de cabine en tot halverwege de trailer hou daar maar rekening mee dat een chauffeur niks kan zien.

Dat wordt ook niet ontkend. Maar da's nog geen reden om door te rijden. Dat kan je 'm wel verwijten!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Thys

Citaat van: zilver850 op 11-11-2008 13:09:01

Rechts inhalen is ook niets mis mee, als er maar een blokmarkering tussen zit, en dat zal bij een op/afrit zeker het geval zijn