Andere veren op mijn R ivm gastank

Gestart door Elsje, 11-11-2008 15:36:01

Vorige topic - Volgende topic

ovlov 058

Nivomats gaan bij (langere) stilstand allemaal doorhangen, Nieuw of oud (zoals bij citroën) en net zover als de veren sterk of hoog zijn.

Dus enkel de veerhoogte bepaald de hoogte bij stilstand.

Haal de nivomats eronderuit en zie alleen met veren hoever je auto kan zakken bij stilstand.

Is dit juist, anders hoor ik het wel :eusa_shifty:

Elsje

Gisteren nivomatveren van een niet verlaagde V70 gemonteerd. Was een fluitje van een cent. Maar wat schetst mijn verbazing....... geen verschil ofwel niet de veren maar de nivomats maken het verschil tussen een gewone en een verlaagde V70. Dus de draagkracht van de veer + de nivomat (ook stilstaand) bepaalt de hoogte. Tja dus de vulringen van ET gaan dan vast en zeker ook niet helpen.

Ik ga naar een andere oplossing op zoek. Ik zou wel eens een setje S70 veren die iemand vast nog wl heeft liggen na een verlagingsaktie willen proberen. Die zijn minder stijf dan die van een V70 zonder nivomats maar hebben vast en zeker meer draagkracht dan de nivomatveren. Dus mogelijk de oplossing om het gewicht van de volle gastank te compenseren

Ludo

Citaat van: Elsje op 10-01-2009 19:10:15
Gisteren nivomatveren van een niet verlaagde V70 gemonteerd. Was een fluitje van een cent. Maar wat schetst mijn verbazing....... geen verschil ofwel niet de veren maar de nivomats maken het verschil...

hoezo verbaasd. ???

Citaat van: Ludo op 14-11-2008 19:46:07
Citaat van: Elsje op 14-11-2008 19:08:08
daarom dacht ik aan het plaatsen van langere nivomatveren

nogmaals  ::)  dat maakt niet voor de hoogte, je gaat geen milimeter omhoog.
been there, done that, got the t-shirt.
maar goed, als je onnodige kosten wil doen, toe maar...

Elsje

Sommigen leren alleen door te ervaren  :eusa_shifty: nou ik ben er zo eentje ;D maar gelukkig koste het maar een half uurtje en een paar tientjes voor de veren en ik heb de auto eens goed kunnen bekijken van onder........

Maar toch wel verbaast dat ze veren ook bij stilstand maar zo weinig invloef hebben op de wagenhoogte.

innocenti

Citaat van: Elsje op 10-01-2009 19:10:15
Gisteren nivomatveren van een niet verlaagde V70 gemonteerd. Was een fluitje van een cent. Maar wat schetst mijn verbazing....... geen verschil ofwel niet de veren maar de nivomats maken het verschil tussen een gewone en een verlaagde V70. Dus de draagkracht van de veer + de nivomat (ook stilstaand) bepaalt de hoogte. Tja dus de vulringen van ET gaan dan vast en zeker ook niet helpen.

Ik ga naar een andere oplossing op zoek. Ik zou wel eens een setje S70 veren die iemand vast nog wl heeft liggen na een verlagingsaktie willen proberen. Die zijn minder stijf dan die van een V70 zonder nivomats maar hebben vast en zeker meer draagkracht dan de nivomatveren. Dus mogelijk de oplossing om het gewicht van de volle gastank te compenseren

Ik zou gaan voor de sedan veren behorend bij een sport onderstel, dus -20mm. Ik heb mn oude 850 veren geprobeert, is geen gezicht op een R omdat de voorzijde 20mm verlaagd is tov standaard. Bij een standaard onderstel is het een redelijke combinatie (sedan veren + nivomats).

En als je de ringen toch besteld hebt zou ik deze zeker testen. Je creeert namelijk iets meer veervoorspanning waardoor je auto minder zou moeten zakken.

Elsje

De sportonderstelveren voor een S70 zitten eronder en het resultaat is super! De auto is ietsje stugger geworden en dat is perfect met die gastank achterin en hij staat nu ook stilstaand mooi recht (bij een volle tank 0,5 - 1,0 cm lager) dus kan weer normaal de straat uit. Innocenti nogmaals bedankt ! :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: