850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

D-J

Deze ga ik volgen!!
V70 T-5D

elianmars

Citaat van: D-J op 12-11-2008 19:12:57
Deze ga ik volgen!!

Die hou je niet bij, hoor  :-\

;D ;D

Sbv

Nu nog wel hoor  ;D

elianmars

koenne

UPDATE: De eerste nieuwe onderdelen zijn binnen :D. Een hele verzameling pakkingen, distributieriem met waterpomp en span- en looprollen. Gelijk monteren vandaag en morgen de carterventilatie vervangen, die is komt dan pas binnen. Samen met de automaatbakolie voor het flushen.

koenne

Er is weer wat vooruitgang aan het project te melden. Vandaag distributieriem, rollen, waterpomp, beide krukaskeerringen en oliepomppakking vervangen. Morgen komen nog wat onderdeeltjes binnen en zoals het er nu naar uit ziet gaat donderdagavond de motor om.

De nieuwe waterpomp:

Nieuwe riem en rollen erop:

De verse achterste krukaskeerring:

elianmars

Je kan er nu wel goed bij om deze werkzaamheden uit te voeren  :D

Sbv

Hoi Rene, gaat de goede kant uit zo. Zat de boel nog erg dicht met carterventillatie en keerringen etc ?
Distributie was volgens mij ca 20-30000 km geleden gedaan, maar kan nooit kwaad als de boel toch open ligt

koenne

Citaat van: Sbv op 14-11-2008 21:30:06
Hoi Rene, gaat de goede kant uit zo. Zat de boel nog erg dicht met carterventillatie en keerringen etc ?
Distributie was volgens mij ca 20-30000 km geleden gedaan, maar kan nooit kwaad als de boel toch open ligt

De slangen van de carterventilatie waren al helemaal hard geworden enzo. En of hij echt dicht zit kan ik zo niet zien. Nu de motor er nog uit is wil ik er nog even van profiteren. Hopelijk heb ik dan de eerste 40-50d kilomteren geen last van groot motorisch onderhoud, zoals de carterventilatie of lekke keerringen.

De oude riem zag er nog niet zo slecht uit idd. Waterpomp had wel lichte lekkage, stonden een paar "kooltjes" op, maar nog niks ernstig ofzo. De multiriem was wel totaal rot. en de achterste krukaskeerring zweette een beetje. Ben blij dat ik die vervangen heb voor de motor er weer in zit.

Sbv

Nu kun je er simpel bij dus waarom dan niet gelijk doen. Gelijk mooi schoonmaken etc.

Ik ga binnenkort ook aan de slag met wat zaken vernieuwen.

Succes komend weekend, hopelijk kan je dan snel weer met veel plezier een tijd rijden

Matthieu

Dag Koenne,

Ik vrees dat ik binnenkort met hetzelfde klusje zit. Mooie foto's! Best wel een stevig klusje, zo te zien. Knap dat je dat binnen 3 uur hebt geklaard. Het blok van onze V70 is ook overleden (zie techniek forum) en ik heb dezelfde ervaring als jij, de 2,5t blokken (lpt of hpt) zijn met een lampje te zoeken!

Ik heb nu zicht op een lpt blok met 190k op de teller. Via een onderdelenbedrijf (ik ken het forum pas sinds kort), maar als iemand nog een suggestie heeft....

Sbv

Citaat van: Matthieu op 14-11-2008 22:46:01
Dag Koenne,

Ik vrees dat ik binnenkort met hetzelfde klusje zit. Mooie foto's! Best wel een stevig klusje, zo te zien. Knap dat je dat binnen 3 uur hebt geklaard. Het blok van onze V70 is ook overleden (zie techniek forum) en ik heb dezelfde ervaring als jij, de 2,5t blokken (lpt of hpt) zijn met een lampje te zoeken!

Ik heb nu zicht op een lpt blok met 190k op de teller. Via een onderdelenbedrijf (ik ken het forum pas sinds kort), maar als iemand nog een suggestie heeft....
Ik had al een aantal zaken gedemonteerd op de auto vandaar dat het redelijk snel gegaan is.

BOV

Maar we hebben ook netjes doorgesleuteld 's zondags!
Jammer dat de turbo eraf moest om de versnellingsbaksteun los te halen.

Ziet er weer goed uit rené! Donderdagavond nog hulp nodig?

Erwin
I take pictures and build stuff...

koenne

Citaat van: BOV op 15-11-2008 18:16:54
Maar we hebben ook netjes doorgesleuteld 's zondags!
Jammer dat de turbo eraf moest om de versnellingsbaksteun los te halen.

Ziet er weer goed uit rené! Donderdagavond nog hulp nodig?

Erwin

Ik ga eerst mijn baas eens vragen maandag of ik nog een middagje vrij kan krijgen donderdag om het blok af te bouwen. Als ik hulp nodig heb bel ik wel effe.

Sbv

Das goed hoor Rene.  ;D.