850 T5 project...einde project nadert

Gestart door koenne, 11-11-2008 19:09:18

Vorige topic - Volgende topic

koenne

Citaat van: elianmars op 02-06-2009 09:55:35
Motorisch geen problemen meer, René?

Af en toe nog een rookpluimpje, maar hij loopt goed. Zondag gaat ie op de rollenbank, eens kijken hoe hij zich dan houdt.

Vandaag de auto uitgelijnd en voorwielen weer opnieuw gebalanceerd. Trilling boven 140 is nu ook weg. En de uitlijning stond voor goed, alleen achter niet. Achteras staat nu weer recht, en voor dus ook weer alles moeten afstellen. Maar dat zit dus weer allemaal goed.

BOV

Haha vanmiddag zat ik bij René in de auto, en stonden we aan het stoplicht naast een V70N zonder typeaanduiding...

Blijkbaar wou ie ook wel sprinten, dus dat was wel leuk. Gelukkig ook gewonnen.
Laterna het kenteken nagekeken en het bleek een 250Pk T5 Aut.

Mooi dat het oude beestje toch nog best snel is zeg ;)
I take pictures and build stuff...

koenne

UPDATE:
Donderdag mijn zongordijntje achter gemonteerd. Montage was in een kwartiertje klaar

Vrijdag nog een kleine update uitgevoerd, open luchtfilter gemonteerd met zo'n bakje er omheen

Vrijdagavond proefgereden in duitsland, bij 260 op de klok en 253 op de GPS moet ik gas terugnemen. Alleen tot mijn schrik trok de auto naar één kant met remmen. Niet echt prettig met zo'n snelheid. Thuis gelijk gekeken wat het kon zijn, wat blijkt: een aandrijfashoes kapot. In het half jaar dat ik de auto heb, heb ik beide buitenste hoezen al vervangen door nieuwe originele hoezen. Hiervan is er dus eentje alweer kapot. Waar het aan gelegen heeft, geen idee. Een steentje, misschien niet 100% gemonteerd of de hoes zelf? Maar met hulp van wibo hebben we er zaterdagmiddag weer een verse op gedaan en kon ik vanmorgen op de vermogensbank.
Uitslag 264 pk aan de wielen, dit komt neer op ongeveer 290 pk aan de motor. Niet slecht voor een MTE chip, downpipe en 16T vind ik.

Sbv

Zou het kunnen dat de motor af fabriek al wat meer power leverde ? Gevoelsmatig liep deze behoorlijk hard al ongechipped

BOV

Lijkt me bijna niet mogelijk toch?

Kon er in de historie van Volvo uit niets in vinden dat deze een extra "extra-vermogen-vanaf-fabriek-kuur" had gehad...

Maar is zeker een nette score René!

Turbobiker

Citaat van: Sbv op 07-06-2009 21:50:35
Zou het kunnen dat de motor af fabriek al wat meer power leverde ? Gevoelsmatig liep deze behoorlijk hard al ongechipped

Stage 0 maakt al een heel groot verschil. En de ene motor heeft de slijtage een stuk beter verteerd dan de andere.
De Tussenpaus

Laserblue

Citaat van: koenne op 07-06-2009 20:43:12
UPDATE:
Donderdag mijn zongordijntje achter gemonteerd. Montage was in een kwartiertje klaar
http://i443.photobucket.com/albums/qq155/koenne86/T5/04062009562.jpg

Vrijdag nog een kleine update uitgevoerd, open luchtfilter gemonteerd met zo'n bakje er omheen
http://i443.photobucket.com/albums/qq155/koenne86/T5/05062009564.jpg

Vrijdagavond proefgereden in duitsland, bij 260 op de klok en 253 op de GPS moet ik gas terugnemen. Alleen tot mijn schrik trok de auto naar één kant met remmen. Niet echt prettig met zo'n snelheid. Thuis gelijk gekeken wat het kon zijn, wat blijkt: een aandrijfashoes kapot. In het half jaar dat ik de auto heb, heb ik beide buitenste hoezen al vervangen door nieuwe originele hoezen. Hiervan is er dus eentje alweer kapot. Waar het aan gelegen heeft, geen idee. Een steentje, misschien niet 100% gemonteerd of de hoes zelf? Maar met hulp van wibo hebben we er zaterdagmiddag weer een verse op gedaan en kon ik vanmorgen op de vermogensbank.
Uitslag 264 pk aan de wielen, dit komt neer op ongeveer 290 pk aan de motor. Niet slecht voor een MTE chip, downpipe en 16T vind ik.
http://i443.photobucket.com/albums/qq155/koenne86/vermogensmeting%20APR/07062009565.jpg

heb je die HPI-kit vrijdag in Moergestel gehaald zeker?  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

koenne

Citaat van: Laserblue op 08-06-2009 13:14:42
UPDATE:

http://i443.photobucket.com/albums/qq155/koenne86/vermogensmeting%20APR/07062009565.jpg

Ja, een filter kun je overal krijgen, maar dat kitje is toch wel erg netjes. Jouw auto hing toch op de brug vrijdag in moergestel? wat heb je allemaal laten doen daar?

Laserblue

Citaat van: koenne op 08-06-2009 18:48:03
Citaat van: Laserblue op 08-06-2009 13:14:42
UPDATE:

Ja, een filter kun je overal krijgen, maar dat kitje is toch wel erg netjes. Jouw auto hing toch op de brug vrijdag in moergestel? wat heb je allemaal laten doen daar?

hij hangt er nog  ;D :eusa_shifty:
(zie geërgerd topic op vrijdag  ;) )
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ran-DiZzle

ziet er netjes uit:) dat rolgordijntje doet het m..;) haha..

have fun with it!

BOV

Kwam me vorige week voorbij gevlogen....

koenne

UPDATE:

Deze week eens wat tijd gespendeerd aan het inbouwen van geluid. Had nog wat spul liggen uit vorige auto's maar nog geen tijd en zin gehad voor het inbouwen. En nu er één van de originele hoedenplankspeakers begon te kraken moest ik toch iets gaan doen met het geluid.

De setup nu is:
headunit pioneer P6900UB
voorportieren 13 cm pioneer composet kevlar conus 160 watt max
achterportieren 13 cm pioneer
hoedenplank 6x9 pioneer keval conus 360 watt max
platte pioneer subwoofer 1000 watt max
2x versterker 2 kanaals 2x250 watt

Niet echt speciaal, maar wel een lekker geluidje vind ik.

De kabels moet ik nog wat wegwerken, heb wel de originele speakerkappen weer gebruikt.

Foto's:

koenne

UPDATE:
Onlangs even gepraat met een vertegenwoordiger van forte over het blauwe roken dat steeds erger begint te worden. Hij heeft me wat tips gegeven en vrijdag uiteindelijk maar begonnen met de forte behandeling.

2 uur stationair draaien en soms toerental wat verhogen met 2 flesjes motor flush bij de olie
Vrijdagnacht laten staan om in te trekken
Zaterdagmorgen nog een half uurtje laten lopen stationair
Daarna olie aflaten
Carter er onderuit (en helaas ook de leidingen van de stuurbekrachtiging op het stuurhuis loshalen  :-\)
Oliezeef vervangen incl pakkingen die daarbij zitten
Carter gereinigd en weer terug gemonteerd
Verse oliefilter gemonteerd
Weer olie in de motor gedaan, 5w40
Bij de olie een aantal toevoegingen van forte (top end treatment, oil fortifier en oil seal conditioner)
Bij de benzine nog een gas treatment toegevoegd

Hij staat nog stil op het werk om de vloeibare pakking te laten drogen. Maandag starten en controleren op lekkages.

Hopelijk gaat dit werken, maar gezien de ervaringen die ik met forte heb vertrouw ik hier wel op. Als dit niet werkt zal de kop eraf moeten voor de klepsteelrubbers.

elianmars

Ik dacht dat het roken over was?

Kan het niet de turbo zijn?

koenne

Citaat van: elianmars op 12-07-2009 16:10:51
Ik dacht dat het roken over was?

Kan het niet de turbo zijn?

Het roken is een tijdje weg geweest, en daarna weer erger teruggekomen. Het roken is alleen stationair, en met wegrijden daarna. Dan lijkt mij de turbo niet als eerste verdacht.