AutoRAI gaat door in gewijzigde opzet

Gestart door Ben, 11-11-2008 19:29:21

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Volgend jaar is er weer een AutoRAI in April.
Tenminste dat staat in het persbericht dat ik kreeg.

Inmiddels schijnen BMW en MINI al aangekondigd te hebben dat ze niet meedoen en gaan er zelfs geruchten dat de hele autoRAI wordt gecancelled. Tenminste, dat werd gisteren in het programma WheelsOn7 gezegd.

Wat vinden jullie?

edit
Titel aangepast

huugoo

ik zal het niet missen, na de eeuwwisseling is de mensheid toch gestopt met echte auto's te bouwen.

Johann

Goeie zaak eigenlijk wel. Ik kom er niet meer sinds je 10 gulden voor een vingerhoedje met drank moest betalen.
Dat was nog in de tijd dat Leontien Ruiters(Borsato) in de strakke legging een Mazda aan 't showen was...  ::)

Joris_Scholte

Citaat van: huugoo op 11-11-2008 19:31:46
ik zal het niet missen, na de eeuwwisseling is de mensheid toch gestopt met echte auto's te bouwen.
Zooo mee eens! :eusa_clap:

elianmars

Ik ben jaren geleden een paar keer naar de AutoRai geweest. Je kan net zo goed een paar autoshowrooms bezoeken. Hoef je nog niet eens voor te betalen ook........

Thys

Lekker boycotten die RAI. Zoals Johann al aanhaalde hanteren ze daar belachelijke prijzen, en de klantvriendelijkheid is beneden alle peil. Er zijn genoeg hallen in Nederland waar ze dat wél begrepen hebben.

Joris_Scholte

Citaat van: thyzerrr op 11-11-2008 20:39:27
Lekker boycotten die RAI. Zoals Johann al aanhaalde hanteren ze daar belachelijke prijzen, en de klantvriendelijkheid is beneden alle peil. Er zijn genoeg hallen in Nederland waar ze dat wél begrepen hebben.
Inderdaad! Ben vorig jaar met een oud-collega naar Kortrijk geweest, naar de Bus Expo (ja sorry mensen, vind ik interessant; voormalig werkgebied). Gratis entree, eten en drinken voor redelijke prijzen en van goede kwaliteit, en ergens een proefrit boeken was geen probleem.

Ben

Probleem is dat je in Nederland voor een dergelijk groot evenement de keuze hebt tussen de RAI en de Jaarbeurs.
Qua prijs is er weinig verschil. De gratis entree zou door de standhouders betaald moeten worden. Veel bezoekers hebben al een uitnodiging van een dealer en betalen daarvoor niets of krijgen een korting.

Thys

Er zijn er nog wel een paar hoor: Ahoy R'dam, FEC Leeuwarden, en waarschijnlijk nog wel een paar die de Autorai onderdak kunnen bieden. Van het FEC weet ik dat het ongeveer de helft kost van wat de RAI vraagt...

Ben

Citaat van: thyzerrr op 12-11-2008 09:28:56
Er zijn er nog wel een paar hoor: Ahoy R'dam, FEC Leeuwarden, en waarschijnlijk nog wel een paar die de Autorai onderdak kunnen bieden. Van het FEC weet ik dat het ongeveer de helft kost van wat de RAI vraagt...

Een uitgeklede AutoRAI zou daar in passen maar lang niet alles.
In de Ahoy zijn ze wel veel vriendelijker dan in de RAI. en sommige providers in Utrecht zijn extreem duur! Voor het bedrag waar je daar een hoogwerkertje een dag mag huren krijg je hem bij de Bomij een week mee.

FGG

Ik ben jarenlang met een groepje vrienden en collega's (4 man totaal) elke twee jaar naar de RAI getogen. Aansluitend lekker eten in A'dam en daarna een gezellige avond op de Wallen.
Nou die Wallen zijn er niet meer en de RAI was meer een excuus om een avondje naar de Wallen te gaan dus wat mij betreft...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Walter

ga ook altijd met groepje vrienden. Kaartjes via Volvo, drankjes bij Volvo op stand (VA Card) en dan valt het allemaal wel mee. Ik ga meer om naar de stands te kijken dan naar de auto's. Sfeertje proeven.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

JW

ben vorig jaar geweest, en moet zeggen dat het niet bijster interessant was. auto's kijken is niet verkeerd, maar er zelf mee bezig zijn is veel leuker :-P

Wheelson7 is trouwens echt een waardeloos programma. echt bijzonder oninteressant.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Taranis

Citaat van: VolvoMafia op 12-11-2008 09:43:17
ga ook altijd met groepje vrienden. Kaartjes via Volvo, drankjes bij Volvo op stand (VA Card) en dan valt het allemaal wel mee. Ik ga meer om naar de stands te kijken dan naar de auto's. Sfeertje proeven.

Precies. Gemauw, als 't je niet boeit ga je toch niet?

Ben

In tegenstelling tot wat gisteravond in het tv-programma Wheels on 7 op RTL7 werd gesuggereerd gaat de Auto Rai 2009 welzeker door. In het programma werd eerst beweerd dat Nederlands grootste autoshow niet door zou gaan. Later in het programma werd dit weliswaar genuanceerd, maar niet gerectificeerd.

Om aan alle onzekerheid een einde te maken heeft Michael Pilarczyk in een brief aan Fernand Molenschot, die verantwoordelijk is voor de organisatie van de Auto Rai, gezegd dat de boude opening bedoeld was om aandacht te vragen voor het bericht dat BMW en Mini niet op de Auto Rai zullen staan. De aandacht is getrokken, dat moet gezegd, maar de manier waarop dat gebeurd is, is van bedenkelijk niveau.