Voor de zoveelste keer PECH met de 850

Gestart door Jacco850, 24-09-2003 18:48:43

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Iedere keer als ik dat stukje van FG lees, moet ik weer 3 keer nadenken of ik die tekst wel goed gelezen heb. Ik hoop steeds weer van niet >:(.

tijd voor een rima boycot

855

Citaat van: FG op 25-09-2003 14:55:41
Beste Jacco,

Net als u heb ik ook een auto aangekocht bij autorima b.v., het gaat bij mij om een 850 type R. Deze auto bevalt mij prima, ik heb er dan ook al redelijk veel snelle kilometertjes mee gereden. Dus het is niet allemaal zwart op wit bij autobedrijf autorima. Maar middels de gelezen reacties op uw nogal negatieve uitdrukking jegens autorima, waar ik het niet zo erg mee eens ben. Want u stelt hiermede ook mijn (wel in perfecte staat) Volvo 850 type R in een negatief daglicht, waaronder ook meerdere bezitters van een autorima auto.

Dus hiermede vraag ik u besteed u tijd aan iets anders.

FG

Jacco,

Verslag doen van een ervaring met een leverancier is m.i. in het belang van alle (potentiele) klanten.

(Geachte?) FG :

Ik geloof dat forumbezoekers zelf oordeelkundig genoeg zijn om hun eigen mening te vormen. Vrijheid voorop zou ik zeggen. Ik kan me de frustraties en teleurstelling van de koper te goed voorstellen. Ik wens Jacco veel succes bij de verdere afhandeling van deze vervelende kwestie. Misschien kun je/kunt U  je/uw prima contact met Rima aanwenden om tot jacco te helpen tot een oplossing te komen ?  ;D >:(

Gijs

HaRdCoRe-WeZ

Die pics, OMFG, das echt zwaar asociaal. Dat soort mensen moeten echt aan de schandpaal. ******* daar wordt je als autoliefhebber goed ziek van!

Suc6 Jacco.

s©ub@

jongens, jongens, jongens...

op de een of andere manier heeft deze thread mijn aandacht behoorlijk gevangen; ik volg deze dus ook op de voet.

Ik ken de firma Rima al jaren (10+); ik heb hier in het verleden veel onderdelen gehaald voor mijn wagens (bedrijfsmatig) en ook particulier heb ik hier nog vrij recent onderdelen gehaald. Deels kan ik, uit eigen ervaring, wel het wel eens zijn met je jullie kritiek op deze firma, maar niet alles is rima te verwijten...

het verhaal van de verkeerde onderdelen is best te herleiden; ik heb voor mijn 2- en 7-series nooit problemen gehad met onderdelen; maar toen was er ook nog niet zo'n vreselijk groot onderscheid in materialen... het enige verschil wat je toen had was het bouwjaar; daaraan was alles te herleiden. voor mijn (huidige) 8-serie heb ik een (verkeerde) computer bij ze gehaald maar dat kwam omdat ik gewoon zelf niet wist wat er in dat ding moest... misschien zijn we zelf wel niet secuur of zeker genoeg...

wat betreft de schade van Jacco (en de foto's zoals onder mijn bericht hier en door ludo op zijn website geplaatst); hierbij zit dus ook die vandalisme schade... de schade die daadwerkelijk al aan de auto was is moeilijk op te merken (al ben ik er wel van overtuigd dat ie er was).

Ik heb ook de vrijheid genomen om vandaag contact op te nemen met rima, gezien mijn historie daar en mijn ervaringen met deze firma, in de overtuiging dat rima een oplossing zou kunnen bedenken voor dit probleem. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat rima willens en wetens een "kromme" auto verkoopt aan iemand, als ze zoiets al doen dan is de prijs ook navenant... ik bedoel te zeggen; als ik een "kromme worst" koop voor de onderdelen betaal ik dus ook niet meer dan de onderdelen waard zijn...

@ jacco; ik hoop dat je toch nog iets positiefs uit het hele verhaal kunt putten... tis tenslotte ook maar een k#t-gevoel als je auto-liefde op deze manier gaat roesten...

@ de rest; laten we de zaak ff rusten in de hoop dat er op korte termijn een vervolg bericht van jacco komt hoe de reactie van rima was...

bijgevoegd;
jacco's roffel na een avondje stappers... <verkleind>

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

2.0keijzer

Citaat van: Jacco850 op 25-09-2003 20:29:01
Beste allemaal,

Hier even een bedankje voor jullie medeleven en meedenken. Het is allemaal erg triest en als alles goed is wordt de auto prima gemaakt. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Wij hadden wel gevraagd of er schade aan de achterkant was geweest maar er werd gezegt: Nee hoor !.  Voor FG, gelukkig heb je wel een goede auto bij Rima gekocht!

Blijkbaar is expliciet naar het schadeverleden gevraagd en is er spraken van getuigen! Dit ga je dus juridisch winnen (als je wilt.........)!

Groetjes Mireille (vriendin van Jacco).

FG

Zo te zien heb ik redelijk wat commotie veroorzaakt op dit forum met mijn reactie. En inderdaad mag je je mening uiten zowel negatief als positief. Maar als ik dan kijk in reacties op uw uiting, zie ik teksten staan zoals :fire a shot, you might hit Rima. Wat moet men daar van denken? Alhoewel ik u ook wel begrijp, begint bij mij te dagen dat deze aktie meer uit loopt op een wraakaktie. Ik geloof daarom ook sterk dat het niet uw intensie is om het zo laten lopen.

Mr. F.C.T. Groenen

HaRdCoRe-WeZ

FG, die opmerking was van mij. Ik bedoel hiermee, probeer het eens, en misschien kom je er wel uit met Rima. Meer niet.....jammer dat je t zo opvatte.

denkweb

tijd voor een einde van dit topic?

2.0keijzer

FG staat voor de heer Mr. F. Groenen, jurist dus. Need I say more................

BartRas

Citaat van: FG op 25-09-2003 14:55:41
Beste Jacco,

Net als u heb ik ook een auto aangekocht bij autorima b.v., het gaat bij mij om een 850 type R. Deze auto bevalt mij prima, ik heb er dan ook al redelijk veel snelle kilometertjes mee gereden. Dus het is niet allemaal zwart op wit bij autobedrijf autorima. Maar middels de gelezen reacties op uw nogal negatieve uitdrukking jegens autorima, waar ik het niet zo erg mee eens ben. Want u stelt hiermede ook mijn (wel in perfecte staat) Volvo 850 type R in een negatief daglicht, waaronder ook meerdere bezitters van een autorima auto.

Dus hiermede vraag ik u besteed u tijd aan iets anders.

FG

Laten we deze topic lekker sluiten.

PS voor een jurist zitten er wel veel  gramaticale fouten in bovengaand stukje!!!! (Om over de stijl fouten nog maar te zwijgen) Ga het niet uitleggen annex verbeteren, het is een autoforum en geen taal-puristen plekkie. Laten we hopen dat FG meer verstand heeft van ........ (wat dan ook)
Suc-6 Jacco
there is no substitute for PK's

Ludo

Citaat van: scub@ op 26-09-2003 01:54:11
wat betreft de schade van Jacco (en de foto's zoals onder mijn bericht hier en door ludo op zijn website geplaatst); hierbij zit dus ook die vandalisme schade...

om een paar misverstanden te voorkomen heb ik tekst bij de foto geplaatst.
de foto's geven geen beeld van de technische staat zoals de auto door autorima afgeleverd maar van vandalisme.

Entuscan

Ik hoop dat ik nooit men wagen in zo'n toestand terugvind na een avondje stappen.
Mag dan wel verzekerd zijn voor vandalisme etc ... denk toch dat ik er de eerste dagen niet goed van zou zijn :(

Veel succes met de herstellingen Jacco. Ik hoop dat je ergens een regeling kunt treffen om de financiële schade te beperken.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ackel

Hey jacco ik heb de foto,s gezien en kan maar 1 ding zeggen,ergggggg TRIEST en van mijn kant ook veel sterkte.En hoop dat je nu een goeie en mooie tijd tegemoet gaat,als ie weer klaar is.
groeten : ackie

Reitse

Waar twee vechten hebben twee schuld.
Verder sluit ik me aan bij Scuba als hij stelt dat een "kromme worst" ook een bijbehorende prijs heeft. Wat je hieruit kunt leren is dat als je een auto bij een autosloper koopt, je heel goed moet weten waar je mee bezig bent om eventuele schades op te sporen.
Maar het lijkt me redelijk verstandig om de verzekering het maar uit te laten vechten, die doen dat vaker...

Ow ja, opmerkingen als  "tijd voor een Rima-boycot" vind ik dus niet kunnen.  :-X

Ludo

Citaat van: Reitse op 26-09-2003 21:28:57Ow ja, opmerkingen als  "tijd voor een Rima-boycot" vind ik dus niet kunnen.  :-X

mm, ik constateer wel enkele vreemde conclusies in dit  topic.
bovenstaande opmerkingen kunnen dus niet?.
wat dacht je dan van  deze
is dat dan geen regelrechte belediging ???
willen diezelfde personen dan ook eens een uitleg geven waarom het dan hier niet kan of zou mogen?.