C70 passagier deur opent niet van buiten

Gestart door Barry_C70, 12-11-2008 16:30:09

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

okay zo ziet het rubber gedeelte eruit: klopt dit zo of mist er een stukje?

hier zie je het randje wat beter zonder schaduw

en dat moet hier doorheen?

850 T5 Freak

ik kan zo niks geks eraan zien, alles zit er. je moet proberen om met een schroevendraaier langs de zijkant het palletje in de deur naar buiten toe zien te bewegen en dan zo je klink terug erin haken.

zit er wat  speling op het witte mechaniek op je klink? zoja dan moet je deze proberen te verminderen

succes
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Barry_C70

really? mist hier niet iets? zoals dit?

dus jij zegs dat dit:

in hier hoort?

850 T5 Freak

er komt niks van een palletje door dat gatje van het witte haakje. het witte haakje> [ valt in zijn geheel om het zwarte ronde palletje in je portier  ;) even friemelen barry en het is gefixt geloof me!!!!

thuur

Volgens mij moet dat gewoon erin kunnen.

Gr ;)

Barry_C70

Citaat van: thuur op 16-03-2010 01:43:48
Volgens mij moet dat gewoon erin kunnen.

not sure about that, would be a tight fit.

maar volgens mij is er te veel spelling in de klink, want die kan ik met weinig moeite heen en weer bewegen. Kan me niet voorstellen dat er geen vaste verbinding is tussen hendel en slot. Maar goed, hoe kan ik minder spelling in de klink brengen? kwestie van een schroefje draaien? en hoe kom ik erbij?

elianmars

Een vaste verbinding is er niet, Barry. De klinken zitten niet vast aan het slot, maar vallen achter het palletje (zwarte rubber, zoals jij het noemt).

Je kunt proberen of je het metaal, waaraan het zwarte rubber zit, iets naar buiten kunt buigen, zodat het witte haakje er verder overheen valt.

Dat heb ik ook bij de wagen van Sbv gedaan. Daar ben ik ook een tijdje bezig geweest om het voor elkaar te krijgen eer dat de klink het slot goed pakte.

850 T5 Freak

gewoon een klein schroefje erin draaien bij het witte haakje, en zorgen dat het haakje naar voren wordt geduwd zodat deze "strakker" om het hendeltje in de portier heen zit.

Barry_C70

hmm, I think I'm getting confused with what the klink is exactly, so I'll just use a picture (which is worth a... ah whatever)

dit is dus wat te veel spelling heeft.

is dat dus de klink? en moet ik dat buigen?! of zit daar een schroefje onderaan dat meer vast moet?

thuur

Klink=door handle. Dus niet dat palletje op de foto. Waar precies het schroefje moet is me ook niet duidelijk maar ik vermoed als je de tight fit hebt gemaakt, het mbv een schroefje nog tighter te maken.

Gr ;)

Barry_C70

ik zal  de klink nog een keer controleren, maar vermoed dat het fout gaat bij het palletje en daar die te veel spelling heeft.

850 T5 Freak

barry, je moet een schroefje erin draaien tussen het WITTE haakje en je deur/portier - klink/hendel zit. Maar probeer eerst maar eens je klink terug te monteren en kijken ofdat hij werkt  ;D

elianmars

Citaat van: Barry_C70 op 16-03-2010 10:34:29
hmm, I think I'm getting confused with what the klink is exactly, so I'll just use a picture (which is worth a... ah whatever)

dit is dus wat te veel spelling heeft.

http://img219.imageshack.us/img219/2530/64611318.jpg

is dat dus de klink? en moet ik dat buigen?! of zit daar een schroefje onderaan dat meer vast moet?

Dat gedeelte heb ik bij Sander z'n wagen inderdaad een beetje verbogen, waardoor het beter in het haakje van de hendel viel.

Barry_C70

elianmars