Reflectoren achterportieren: verlicht of niet?

Gestart door Serge, 19-09-2003 20:11:20

Vorige topic - Volgende topic

Serge

Bedankt voor je uitvoerig onderzoek; je doet je naam eer aan ;)

Nog een kleine opmerking misschien over..

Citaat van: denkweb op 23-09-2003 10:17:51
- ook was het bij enkele modellen van voor 1994 zo dat de lampentest bij het starten ging branden en bleef branden tot de rem werd aangeraakt, dit ter controle van het lampentest-lampje in het dashboard (deze kan uiteraard ook kapot raken).

Dit is zo, maar alleen als er een lampje stuk is hoor. (GLT 1992)
Ik heb laatst iemand gesproken die een 740 rijdt en hij heeft net hetzelfde: controlelampje brandt maar geen lampje stuk.  Een volvo-kwaaltje?

Ik negeer het gewoon, nadeel is wanneer er daadwerkelijk eentje stuk zal zijn.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Reitse

Mijn "er-is-een-lampje-stuk-ga-zo-snel-mogelijk-naar-de-garage-en-ga-niet-via-start-u-ontvangt-geen-2000-euro-lampje" gaat altijd branden bij de start totdat het rempedaal aangeraakt is en de remlichten getest zijn.
(GLT 1991)

denkweb

Citaat van: Serge op 23-09-2003 11:10:44
Bedankt voor je uitvoerig onderzoek; je doet je naam eer aan ;)

Nog een kleine opmerking misschien over..

Citaat van: denkweb op 23-09-2003 10:17:51
- ook was het bij enkele modellen van voor 1994 zo dat de lampentest bij het starten ging branden en bleef branden tot de rem werd aangeraakt, dit ter controle van het lampentest-lampje in het dashboard (deze kan uiteraard ook kapot raken).

Dit is zo, maar alleen als er een lampje stuk is hoor. (GLT 1992)
Ik heb laatst iemand gesproken die een 740 rijdt en hij heeft net hetzelfde: controlelampje brandt maar geen lampje stuk.  Een volvo-kwaaltje?

Ik negeer het gewoon, nadeel is wanneer er daadwerkelijk eentje stuk zal zijn.

Is niettes....  :P

Zoals ook Reitse hieronder laat weten is het zo dat het lampje na het starten ALTIJD gaat branden tot de rem wordt aangeraakt. Als deze na het remmen blijft branden, dan is er pas een lampje stuk (of wat vaker voorkomt: een achterlichtje uit zn houder gevallen).

Reitse

Hmmm.. lampjes achter zijn me nog nooit uit de houders gevallen, 1 koplamp heeft laatst besloten die activiteit wel eens uit te gaan voeren...