Kransend geluid ben scherpe bocht naar links

Gestart door Sbv, 13-11-2008 21:14:42

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Bij mijn "nieuwe" S70 heb ik last ven een beetje krakkend, zettend geluid achter. Dit is enkel bij scherpe bocht naar links, denk aan rijden over een flinke rotonde.
Bij een bocht naar rechts is er niets te horen
De veren en schokbrekers zijn al vervangen. Schokbreker rubber links heb ik vervangen, rechts niet daar me links aan een boutje afgebroken was die na flink boren er weer uitgekomen was.

Zelf denk ik nog aan de handremvoeringen die mogelijk gaar zijn. Onlangs de handrem zachtjes aangetrokken tijdens het rijden en opeens wat het toink. Die zaten dus wat vast. Remklauwen achter zal ik komend weekend met de schijven en blokken vervangen.

thuur

Komt normaal aan de voorkant wel eens voor, maar het kan zijn dat een remblok 'los' ligt (de zuiger beweegt niet meer netjes) of het veertje is weggerot. Hierdoor 'schraapt' de rand van de remblok over de rand van de remschijf.

Hoor je het buiten (raam open) of binnen de auto beter?

Zou ook nog dat andere schokbrekerrubber kunnen zijn.

Gr :eusa_think:

Sbv

Gevoelsmatig komt het van de achterkant. Zou het kunnen zijn dat een rubber van de achteras wat gaar is en dat de as zich wat aan het zetten is ? Andere schokbrekerrubber wil ik nog wel vervangen, echter had ik geen zin in nog een afgebroken boutje op dat moment. Van de huidige wil 1 helemaal los en de andere 3/4. Misschien met een luchttol dat ik wat sneller kan gaan.
Er zit al kruipolie etc op.

Emiel

Sbv

Citaat van: Emiel op 13-11-2008 22:17:42
Wielen wel vast?
Yup, die zitten helemaal vast. Een paar maal nagelopen.

ed

Heb net de achterremmen van de 850 onder handen genomen vanwege hetzelfde probleem. Deze zaten echt heel erg vast. Ik kreeg zelfs de blokjes niet uit de klauw, één dikke laag roest. Na de zuigers eruit te hebben geperst de roest verwijderd met een staalborstel. Met een vijl langs de aanligpunten van de blokken in de klauw. De klauw uit elkaar gehaald (gedeeld) om lichtjes te kunnen honen. Alles zag er van binnen nog keurig uit, zuigers nog perfect. Alles weer in elkaar met wat remmenvet, nieuwe remolie en hij remt weer als een nieuwe. Grijpt veel directer aan. Het aanlopen in de bocht is bijna weg, maar er zitten nog wat onregelmatigheden op de schijven (niet vervangen). Die moeten er misschien eerst afgeremd worden.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Sbv

Citaat van: ed op 14-11-2008 09:20:13
Heb net de achterremmen van de 850 onder handen genomen vanwege hetzelfde probleem. Deze zaten echt heel erg vast. Ik kreeg zelfs de blokjes niet uit de klauw, één dikke laag roest. Na de zuigers eruit te hebben geperst de roest verwijderd met een staalborstel. Met een vijl langs de aanligpunten van de blokken in de klauw. De klauw uit elkaar gehaald (gedeeld) om lichtjes te kunnen honen. Alles zag er van binnen nog keurig uit, zuigers nog perfect. Alles weer in elkaar met wat remmenvet, nieuwe remolie en hij remt weer als een nieuwe. Grijpt veel directer aan. Het aanlopen in de bocht is bijna weg, maar er zitten nog wat onregelmatigheden op de schijven (niet vervangen). Die moeten er misschien eerst afgeremd worden.

Ed,

Morgen gaat de boel open achter. Ik heb nog bijna nieuwe schijven, blokken en klauwen liggen van de oude S70.
Mogelijk dat er iets met de handrem is, maar dat zien we morgen wel. Ik heb op de oude nog handremblokken etc zitten.