Verstopte regenwater afvoer

Gestart door Johan850, 22-11-2008 13:19:17

Vorige topic - Volgende topic

Johan850

Vanmorgen mijn maandelijks rondje vloeistoffen peilen gedaan (brrr, wat was het koud). Viel het me op dat naast nogal wat sneeuw, er water bleef staan bij bij de ventilator roosters bij de ruitenwissers. Het regenwater afvoertje bij de zekeringskast liep niet meer door.  Eerst maar eens gepoerd met een kabeltje, maar ik kwam na 20 cm niet verder.  Vervolgens de bovenkant  los gemaakt en met verschillende dingen proberen door te steken. Helaas, niet gelukt. Ik zag dat beneden de slang vast zit met een tiewrap, dus ik dacht hem door een lichte trek vanboven los te kunnen trekken en hem dan onder de kraan door te spoelen. Slang was erg weerbarstig en wil niet los. Enfin, een paar bevroren vingers verder; slang nog steeds verstopt. 

Mag ik deze slang door spuiten/blazen of komt dan die vieze meuk ergens waar je het niet wilt hebben? Of een ander idee?
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

Thys

De prut uit de slang wordt onderin de motorruimte geloosd, dus die gaat rechtstreeks naar het asfalt. Kun je dus gewoon doorblazen/spuiten/drukken. De afvoerslangen zitten aan de onderzijde vast met een hersluitbare tiewrap. Knip deze dus niet door, dat is zonde :eusa_whistle:

Johan850

Ah, mooi. Ga ik dat straks even doen.
Groet,
Johan
----
iedereen die langzamer rijdt dan ik is een idioot; iedereen die harder rijdt dan ik is een maniak.

LPGLE

mensen met een sedan... ook onder de achterklep zit ie vaak verstopt ( in de hoeken)

Johan850

Citaat van: thyzerrr op 22-11-2008 13:24:01
De prut uit de slang wordt onderin de motorruimte geloosd, dus die gaat rechtstreeks naar het asfalt. Kun je dus gewoon doorblazen/spuiten/drukken.
Door spuiten wilde niet lukken.
CiteerDe afvoerslangen zitten aan de onderzijde vast met een hersluitbare tiewrap. Knip deze dus niet door, dat is zonde :eusa_whistle:
Morgen er maar even onderkruipen en proberen de slang los te maken. Bedankt voor de tip.
Trouwens, ik ben nu razend benieuwd wat die grote slang zo goed kan afsluiten.
Groet,
Johan
----

Thys

Met een stug stuk kabel (coax, installatiekabel) zou je een heel eind moeten komen, wel even goed denken om scherpe puntjes.

Ik heb al een hele wintervoorraad noten onder de kap weg kunnen halen, incl. de overleden eigenaar ervan. Veel plezier  morgen :evil:

Vulk

Ik heb het overlaatst ook gedaan. Precies een kerkhof dat er uit kwam. :)

Johan850

Net voordat het begon te sneeuwen even de oude kleertjes aan gedaan. Gisteren al met een stugge kabel geprobeerd en onder de auto liggen lijkt me geen goed idee; juist op het moment dat je het niet verwacht stroomt die pijp leeg, precies in je oog. Eerst maar eens de pijp afgevoeld en 10 cm onder de onderkant een verharding. Een minuutje knijpen en naar beneden wringen en flop! Daar kwam de meuk! Andere kant bleek ook helemaal verstopt, zelfde procedure maar makkelijker omdat je  aan de rechter zijde er beter bij kan. Nadien even nagespoeld en de waterslang.

De meuk bleek een combinatie te zijn van bladeren en zand.

Ik hoop dat iemand hier aan heeft en heren, bedankt voor de tips!
Groet,
Johan
----

TM665

Ik haal de tiewrap meteen weg want die houdt juist het vuil tegen. Als je de slang bovenaan goed vast zet kan er niets gebeuren. De slang met siliconenspray inspuiten voor een goede doorstroming en je hebt er nooit geen last meer van.

elianmars

Citaat van: TM665 op 24-11-2008 23:33:13je hebt er nooit geen last meer van.

Nooit geen......  Altijd, dus  ;D ;)

VolvoDeMio

Je kan de afvoerslangen boven toch vrij eenvoudig van de kunststof afdekplaat (met de roosters; parafaan?) loskoppelen (en vervolgens doorprikken met coax oid.)?

bupozaanstad

Het is een sullige bevestiging met die tiewrap die dwars door de afvoerslang gaat. ik heb de slang boven met een slangenklem vastgezet en de tiewrap onder verwijderd. Zat bij mij ook helemaal dicht met blad en bagger.