stoten en hokken

Gestart door Schnappi, 15-11-2008 18:21:20

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

klein vraagje

een kameraad heeft na het tanken van Gulf Challenger voorheen altijd ongelood 95 (Exellium getankt) last van horten en stoten gehad maar naar ongeveer 50 km was het beduidend minder geworden.

komt dit door het octaan getal van 100?

of moet de wagen gewoon even wennen aan de andere benzine?

Groeten

LPGLE

wat voor auto heeft je kameraad...?    sommige katalysatoren kunnen niet tegen een ander octaangetal.....

Schnappi

heeft ook een T5 2.3 standaard

Groeten

Ludo

het lijkt me toch sterk dat de auto met 95 gaat horten en stoten.
beter de échte oorzaak zoeken...

@®-

Citaat van: Ludo op 15-11-2008 21:31:34
het lijkt me toch sterk dat de auto met 95 gaat horten en stoten.
beter de échte oorzaak zoeken...

Ik had het ook vaak met V-power. Achteraf bleek dat mijn lambda sonde heel slecht was.

Wel heel raar dat een lambda sonde reageert op een ander octaan getal  :eusa_think:

@®-

Citaat van: mehn op 15-11-2008 22:19:16
Citaat van: @®- op 15-11-2008 21:39:40
Wel heel raar dat een lambda sonde reageert op een ander octaan gehalte  :eusa_think:

Octaan getal ;)
:eusa_sick: sorry, je hebt gelijk

Ludo

Citaat van: @®- op 15-11-2008 21:39:40
Ik had het ook vaak met V-power. Achteraf bleek dat mijn lambda sonde heel slecht was.

Wel heel raar dat een lambda sonde reageert op een ander octaan getal  :eusa_think:

ik weet niet of dat wel zo raar is.  :eusa_think:
een lambdasonde die geen correct signaal afgeeft, zal denk ik ook niet zorgen voor de ideale verhouding lucht/brandstof.
meer lucht dan brandstof kan een spontane verbranding veroorzaken.

je zou zelf voor minder gaan horten en stoten...  :evil:

Schnappi

sorry voor onduidelijkheid

hij heeft eerst altijd op ongelood 95 gereden maar na het tanken van Gulf Challenger kreeg hij last van stoten en hokken van de motor, en heb zojuist conact met hem gehad en bleek dat hij er nu in een keer vanaf is  ??? ???

erg vreemd, moet de motor wennen aan het hoger octaan ?

groeten

thuur

Kan zijn dat het een slechte partij benzine is geweest. Ik heb datzelfde wel eens gehad op Gulf Challenger. Toen ik de literprijs (1,70+) zag wist ik ook meteen waarom het best wel eens een hele oude partij kon zijn :o

Gr :-X