startonderbreker t5r

Gestart door frisbee, 24-11-2008 20:25:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frisbee

hoi'
ik heb een t5r en af en toe weigerd de start blokkering je weet wel die waarbij je zo'n stokje in het dashbord moet steken .
weet iemand hoe ik dit kan uitschakelen,
het schijnt niet zo moeilijk te zijn ,iets met draden onder het zekerings kastje of zo iets
ik hoor het wel
want er is voor de vrouw niets zo erg dan met een stoere volvo te staan die niet wilstarten.

Turbo-Geek

Wie bent u ?
En ik zou persoonlijk dit soort info zeker niet zo open en bloot geven via het net, zeker niet aan iemand die geen forum geschiedenis heeft en mischien hele andere bedoelingen heeft.
De wijze van 'schrijven' van het bericht past iig niet bij iemand die serieuze bedoelingen heeft.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Hallo en welkom op het forum.

De beste (en meest permanente) oplossing voor 'dat stokkie' is de hele handel eruit slopen en terug aansluiten zoals de auto uit de fabriek is gekomen. Dit soort aftermarket onderbrekers gaan vroeg of laat voor problemen zorgen.

Beter is dus even doorklooien totdat je de moed hebt verzameld alles eruit te slopen.


Gr ;)

bupozaanstad

#3
Ik wist niet dat je bij een Volvo een ,,stokje,, nodig had om de startblokkering uit te schakelen? Volgens mij is dat standaard via het Volvo alarm ........ toch?

Ik zal wel blond zijn ipv grijs maar een vreemd verhaal dat ,,stokje,,

Ik wil wel eens foto's zien van wat je bedoeld met het ,,stokje,,

Amazon

Het "stokje" is een startblokkering die je vaak in duitse auto's aantreft.

Is een systeem onder de naam Volvo van VDO, waarbij je een "sleuteltje" in een ronde opening in het dashboard moet steken om de startonderbreker te deactiveren.

Dat "sleuteltje"lijkt een beetje op die sleuteltjes die je wel eens ziet bij een afsluitbare trekhaakdop, maar dan met een rond i.p.v. vierkant uiteinde.

Als je de gebruiksaanwijzing hebt staat daar ook de omzeilmethode in...
Bigger and better!

frisbee

bij mijn weten is dit soort startonderbrekers altijd standaard in een t5r.
en op de eerste reactie terug te komen,mag die ook wel mijn tel nr, hebben dan wel mijn auto komen bekijken.
 

Rijns_t5r

welk deel van je start onderbreker weigert dienst?
naar mijn weten worden er drie delen geblokkeert.
1 startmotor
2onsteking
3benzinepomp
bij mij is de startmotor geloof ik door gelust
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

frisbee

het kan inderdaad alleen in duitsland voorkomen
want onze r is van oorsprong duits
en het is een knipper lichtje waaronder een gaatje zit waar je een stick in moet steken
en dan gaat het lichtje uit en kun je starten.
maar bij mij gaat het lichtje af en toe niet uit en dat is natuurlijk erg vervelend.

Rijns_t5r

ook als je het stokje er langer in laat zitten?
en heeft alleen jou vrouw er last van                  dat hij niet wil starten? :-\
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Emiel

Dat is gewoon een orginele Volvo startonderbreker, 2 draden onder het dashboard weer terug aan elkaar solderen, stelt niet zoveel voor.

En ze gaan kapot, precies zoals je omschrijft.

frisbee

 het gebeurt bij iedereen en ook als je de stick er langer in laat
en als het inderdaad maar twee draden zijn zoals emiel verteld dan mag hij mij wel via een pb vertellen welke