Slijtage voorwielen

Gestart door TM665, 20-11-2008 10:23:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TM665

Ik heb meerdere 850's en s/c/V70's gehad en mij is altijd opgevallen dat de buitenkant van de voorbanden meer slijtage vertoonde dan de rest van het loopvlak. Is er iemand bekend met dat probleem en wat de oorzaak daarvan is?

Eugene

Slechte uitlijning, te weinig negatief camber

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 20-11-2008 10:30:30
Slechte uitlijning, te weinig negatief camber
Of te weinig toespoor. (of een combinatie van beide)
Foute bandenspanning wil dit effect nogal eens versterken.

Laserblue

ik rij met -0.3 camber en 2.4 bar (nu, 'szomers 2.6) en toch slijten ze van buiten ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

thuur

Rontonderijk wonen?


Gr ;)

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Eugene

Citaat van: Laserblue op 20-11-2008 12:32:16
ik rij met -0.3 camber en 2.4 bar (nu, 'szomers 2.6) en toch slijten ze van buiten ;)

- 1.5 camber en 2.5bar. Banden slijten gelijkmatig af  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

Citaat van: Eugene op 20-11-2008 13:07:45
Citaat van: Laserblue op 20-11-2008 12:32:16
ik rij met -0.3 camber en 2.4 bar (nu, 'szomers 2.6) en toch slijten ze van buiten ;)

- 1.5 camber en 2.5bar. Banden slijten gelijkmatig af  :eusa_whistle:


;D dan rij je wel HEEL strak door de bochtjes  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

TM665

Banden spanning zou een oorzaak kunnen zijn, alleen kan ik er niets meer van maken dat of het midden gedeelte van je loopvlak slijt meer door een te hoge banden spanning of de buiten kanten slijten meer door een te lage spanning. Het verhaal van de buitenste rand is volgens een echte 850 / X70 kwaal. Ik zat zelf te denken aan het verhaal van een vriend van mij die oprichter is van de Alfa 156 club. Hij vertelde mij dat die 156's op een bepaalde manier uitgelijnd moeten worden met gewichten op de voorstoelen om zo een soort gelijk probleem uit de weg te halen. Het zal wel met de ophanging te maken hebben waardoor de voor wielen een bepaalde stand hebben waarin ze staan.