OBD-I (A1) 2-1-3 : signaal van gasklepstandsensor te hoog

Gestart door klaas, 23-11-2008 15:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaas

Hoi

Ik heb net de storingscodes van de automaat (A1) uitgelezen. Codes: 2-1-3 en 3-1-3. Laatste heeft betrekking tot die pnp-switch waar ik genoeg over kan lezen op het forum; die ga ik dus vervangen binnenkort.
2-1-3 = mij niet duidelijk. "signaal van gasklepstandsensor te hoog"

Is de sensor op gasklephuis dan stuk, of kan alleen het schoonmaken van gasklephuis de oplossing zijn? Kan 2-1-3 ook door een gare pnp-switch komen?

Probleem dat de auto heeft: soms start de auto met knipperend pijltje, er is amper/geen vermogen. Na een beetje heen en weer met de pook kan ik dan wel weer vooruit komen, pijltje blijft vaak dan nog een minuut of wat knipperen. Ander fenomeen is dat wanneer ik in de L rijd, soms het vermogen wegvalt en hij dus waarschijnlijk in de noodloop terecht komt. Kan dit niet iets te maken hebben met het knopje/schkelaartje voor "winter"-stand?

dit vond ik ook nog mbt pnp-switch
CiteerIf your car is equipped with the immobilizer the antenna ring around the ignition lock maybe at fault. May also check to see if the ignition key can be reprogrammed to the car.
???

p.s. auto = 850 GLT 2.5 20V bj.1994

Ludo

2-1-3 is inderdaad een gevolg op 3-1-3.
dat het pijltje knippert en de auto vermogen mist, is omdat de bak in noodloop gaat draaien, de bak vertrekt dan in 3é versnelling.
schakelstandsensor vervangen, en resetten is de oplossing.

een antennering zit niet op een 94er.

klaas

Mooizo, dat is goed nieuws§

met resetten bedoel je de obd neem ik aan.. dat heb ik al gedaan =)